Avia B-135
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2531
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Avia B-135
Pokud vím, tak tento letoun prototyp byl v barvě kovu, na výstavě v Buselu již se svastikou na směrovce (to zde již byl Protektorát). 12 kusů pro Bulharsko tmavě zelené (ty měly výzbroj jen 2 malorážní kulomety, ale dvojice těchto letounů sestřelila americký B-24 ) -
Na googlu obrázky jsou i alternativní kamufláže moc hezká skvrnitá datovaná december 1939, což je blbost, ale kitařům to asi nevadí. Podobně i stavebnice kitů a RC makety. Jak by to bylo na soutěži dvacetinek?
Anyní vážně, třetí prototp B-35 již měl zatahovací podvozek, jakou měl náběžku rovnou jako 135, nebo ještě eliptickou? A hlavně jaké barvy, z počátku v barvě kovu, ale před mobilizací?
Na googlu obrázky jsou i alternativní kamufláže moc hezká skvrnitá datovaná december 1939, což je blbost, ale kitařům to asi nevadí. Podobně i stavebnice kitů a RC makety. Jak by to bylo na soutěži dvacetinek?
Anyní vážně, třetí prototp B-35 již měl zatahovací podvozek, jakou měl náběžku rovnou jako 135, nebo ještě eliptickou? A hlavně jaké barvy, z počátku v barvě kovu, ale před mobilizací?
0
Re: Avia B-135
No tak z tohohle obrázku se dá věřit jen tomu šedému prototypu. Zbytek je typu jak by to mohlo vypadat kdyby. Podle toho co jsem se kde dočetl tak B35 existovala ve 2 prototypech a toť vše. B135 na tom asi byla líp, jeden z prototypů dokonce rozbil přímo nějaký Chorvat z delegace, co se zajímala o nákup. Dodaných pár letounů bylo zřejmě podle L+K v té zelené barvě a sestřel toho Liberatoru je v současnosti už zpochybňován. Údajně se mohlo jednat jen o doražení už předtím poškozeného letounu.
0
Re: Avia B-135
Hoši, co se vám nelíbí na Avce 135 s emblémem řemdihu na kapotě a třemi sestřely pod kabinou?? (Mimochodem, všechno to byly Bf-109D
)

0
Re: Avia B-135
Ale jo, je to pěkný jen to jaksi neodpovídá nám známé historické realitě. Tož možná v nějakém alternativním vesmiru.
0
Re: Avia B-135
Já myslím, že se naopak líbí, barevně je zajímavější (a pravděpodobná) než šedý prototyp.
Nelíbila by se asi jen bodová "nálož" v případě soutěže.
Ale postavit ji pro radost? Proč ne?

0
Re: Avia B-135
What If. V kitařině celkem oblíbené. Taky si chystám Mustanga s velitelským kódem JV, tlamou a pořádnou řadou sestřelů pod kabinou

A vůbec, máš nějaké důkazy, že taková Avia nelétala, nesestřelovala LW, neexistovala?!? Ministr sousední země tvrdí, že Země je placatá a neexistuje vědecký důkaz, že by byla kulatá, a že nám staletí lhali! Takže tajemní ONI nám mohli lhát i s Protektorátem! Jo a žádný vesmír neexistuje, natož pak alternativní!





0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2531
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Avia B-135
Takže, aby bylo jasno moje dvacetinka Avia B-135 bude v barvách seriových 12 ti kusů prodaných Bulharsku, tedy vrch a boky zelené, spodek šedý.
Malé upřesnění debaty kolik byli prototypů B-35, Takže první dva byly s pevným podvozkem a s eliptickou náběžnou hranou, ale lišily se rozměry křidélek a vztlakových klapek, které byly u druhého prototypu větší, ten také později dostal osový 20 mm kanon Hispano.
Označení B-35 dostal i třetí prototyp, ten však již měl, rovnou náběžnou hranu a zatahovací podvozek typu Olaer, tento letoun by vystavován v Bruselu se svastikou na SOP a s civilní imatrikulací D-IBPP. Tento se později objevil v továrně znovu, byl přepracován na prototyp B-135 se zarahovacím podvozkem Avia.
Po pravdě je třeba říci, že Avia B-135 měla sice výborné letové vlastnosti, ale nemohla být plnohodnotným stíhacím strojem bez samosvorných nádrží a pancéřováním sedadla pilota to nemluvím o tom, že serie 12 ks dodaná Bulharsku byla bez osového kanonu s výzbrojí pouhých dvou malorážných kulometů, jejich bojová hodnota byla dále poškozena sabotáží- politím potahu kyselinou. se stejným motorem létaly francouzké Arseanaly VG-33 a VG- 36 o 50 km/h rychleji a měly lepší výzbroj.
Vlastenecké úvahy, že pokud by B-135 přišla o rok dříve, nemusela ČSR akceptovat Mnichovskou dohodu kulhají na obě nohy, v té době již měli Němci ve výzbroji Bf-109E, tedy plnohodnotný stíhací letoun s rychlostí 585 km/h a pořádnou výzbrojí.
Malé upřesnění debaty kolik byli prototypů B-35, Takže první dva byly s pevným podvozkem a s eliptickou náběžnou hranou, ale lišily se rozměry křidélek a vztlakových klapek, které byly u druhého prototypu větší, ten také později dostal osový 20 mm kanon Hispano.
Označení B-35 dostal i třetí prototyp, ten však již měl, rovnou náběžnou hranu a zatahovací podvozek typu Olaer, tento letoun by vystavován v Bruselu se svastikou na SOP a s civilní imatrikulací D-IBPP. Tento se později objevil v továrně znovu, byl přepracován na prototyp B-135 se zarahovacím podvozkem Avia.
Po pravdě je třeba říci, že Avia B-135 měla sice výborné letové vlastnosti, ale nemohla být plnohodnotným stíhacím strojem bez samosvorných nádrží a pancéřováním sedadla pilota to nemluvím o tom, že serie 12 ks dodaná Bulharsku byla bez osového kanonu s výzbrojí pouhých dvou malorážných kulometů, jejich bojová hodnota byla dále poškozena sabotáží- politím potahu kyselinou. se stejným motorem létaly francouzké Arseanaly VG-33 a VG- 36 o 50 km/h rychleji a měly lepší výzbroj.
Vlastenecké úvahy, že pokud by B-135 přišla o rok dříve, nemusela ČSR akceptovat Mnichovskou dohodu kulhají na obě nohy, v té době již měli Němci ve výzbroji Bf-109E, tedy plnohodnotný stíhací letoun s rychlostí 585 km/h a pořádnou výzbrojí.
- Přílohy
-
- B-135 barvy .jpg (5.14 KiB) Zobrazeno 702 x
-
- B-135 foto.jpg (64.78 KiB) Zobrazeno 702 x
0
Re: Avia B-135
Čistě technická - kanón nebyl montován v žádné Avii, a to z jednoduchého důvodu - žádný nebyl k dispozici. Montován byl pouze kanónový motor, a z toho vznikla domněnka o montáži kanónu.
Sestřel B-24 je prakticky vyloučen. 30. března 1944 byl ztracen jediný Liberator, a to mimo dosah Avii. U tří ztracených B-17 z toho dne je zásah Avií rovněž vyloučen.
Hezká kamufláž i zde:https://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=71145
Sestřel B-24 je prakticky vyloučen. 30. března 1944 byl ztracen jediný Liberator, a to mimo dosah Avii. U tří ztracených B-17 z toho dne je zásah Avií rovněž vyloučen.
Hezká kamufláž i zde:https://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=71145

0
Re: Avia B-135
No a pokud jde o Mnichov, v té době měli Němci převážně Céčka s motory Jumo (nic moc) a Éčka prvních verzí bez pancéřové ochrany a pouze s kulomety. Každopádně ve vývoji moderních strojů byli o dost dál, než zbytek světa.
Úvahy o tom, co by bylo kdyby, jsou značně rozporné, od úplného zničení Československa až po hospodářský krach Německa, ke kterému mělo v roce 1938 opravdu blízko.
Úvahy o tom, co by bylo kdyby, jsou značně rozporné, od úplného zničení Československa až po hospodářský krach Německa, ke kterému mělo v roce 1938 opravdu blízko.
0
Re: Avia B-135
Jj, odhodlání je jedna věc a reálné možnosti druhá. Zdrželi bychom Hitlera, ale nic víc. Bylo by to ale víc chlapské.
Je dobré si také - bez návaznosti na letectvo - zjistit z relevantních dat, co se mělo stát s českým národem.
A ještě - Hitlera zklamalo, že nedošlo k vojenskému aktu, ale "jen" k obsazení v podstatě bez výstřelu.
Ale to už je OT...
Je dobré si také - bez návaznosti na letectvo - zjistit z relevantních dat, co se mělo stát s českým národem.
A ještě - Hitlera zklamalo, že nedošlo k vojenskému aktu, ale "jen" k obsazení v podstatě bez výstřelu.
Ale to už je OT...
0
Re: Avia B-135
Ono je to těžké, a mimo rámec tohoto vlákna, ale WH i LW v roce 1938 byly úplně jinde, než v září 1939, natož pak v květnu 1940. A Německo v roce 38 fakt bylo před hospodářským kolapsem, jen se to tenkrát dařilo tajit. Kdo ví, jak by to všechno dopadlo... Každopádně Churchillovo “You were given the choice between war and dishonour. You chose dishonour and you will have war.” platí stoprocentně i dnes...
Každopádně - "Kdo nelepil tohle, není Čech"

Každopádně - "Kdo nelepil tohle, není Čech"


0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2531
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Avia B-135
Václav Němeček : Československá letadla str.135 píše : Při přelétávání do VTLÚ byl motor HS 12Y nahrazen kanonovým HS 12crs a mezi bloky jeho válců byl namontován francouzský kanón Hispano 404 ráže 20 mm s bubnovým zásobníkem pro 60 nábojů.
0