Stránka 38 z 44

Re: Změna pravidel dvacetinek

Napsal: 06 čer 2014 13:24
od Lubomir Koutny
Vážení,
mohu vás uklidnit tím, že metrový Welkin Karla Ludvíka odstartoval po rozjezdu v délce cca 1/2 m.

Re: Změna pravidel dvacetinek

Napsal: 06 čer 2014 14:06
od Jiří Doležel
To ale nebyl z polystyrenu ;) Takže metr na rozjezd musí stačit :) :)

Re: Změna pravidel dvacetinek

Napsal: 07 čer 2014 19:44
od Vlastik
Přidávám se k Pavlovu názoru, a připojuji prosbu o zveřejnění pravidel v nějakém dalším formátu. Jako pouhý uživatel a tedy vlastně PC analfabet nedoákži znění pravidel na straně 39 otevřít. Ano,sliším že dvacky nelítám tak co. Ale přesto mne to celkem zajímá.

Re: Změna pravidel dvacetinek

Napsal: 08 čer 2014 10:01
od Lubomir Koutny
Moc rád bych mladší generaci ukázal jakého krasavce dokázal postavit v r.1970 Karel Ludvík. Jeho Welkin na soutěži pořádané v Zamilovaném hájku dokázal odstartovat z velkého kufru !

Re: Změna pravidel dvacetinek

Napsal: 08 čer 2014 10:13
od Lubomir Koutny
Podařilo se mi najít fotku dokazující mé tvrzení, bohužel nešlo již původní příspěvek o ni doplnit, taže alespoň činím takto. Doufám, že tím Dušanovy starosti o potřebnou délku startovní plochy pro Welkina pominuly !

Re: Změna pravidel dvacetinek

Napsal: 09 čer 2014 08:42
od Lubomir Koutny
Dušan Sedlár napsal :
No a som presbvedčený, že žiadny Openscale nebol. Každý večer
ňúram na minimakety.cz a žiadnu reportáž tam neviem nájsť. Žeby ste sa až
tak pokazili?
S tou fotkou kde štartuje Welkin z kufra si mi urobil velkú radosť. Poznávam
na nej okrem Karla myslím Huberta Pernicu, Eda Chlubného, v pozadí Sášu
Hladíka, môj kufor a myslím, že ten druhý za kufrom som já. Hm. Paráda.
tým, že sa to zachytilo v tom okamihu, ale aj tými Tvojimi fotkami, ktorými
si dokumentoval onu dobu a časy. Všetka česť. Mistře!

Re: Změna pravidel dvacetinek

Napsal: 10 čer 2014 14:04
od Pavel Stráník
Lubomir Koutny píše:Dušan Sedlár napsal :
No a som presbvedčený, že žiadny Openscale nebol. Každý večer
ňúram na minimakety.cz a žiadnu reportáž tam neviem nájsť. Žeby ste sa až
tak pokazili?
Pokud se Dušan opravdu tak moc trápí že nemá informace z letošního Openscale, mám pro něj snad jen dvě rady: buď se měl přijet podívat a užít si to na vlastní oči nebo si musí počkat na Lubošovu reportáž v ModelHobby. Co se reportáže na webu týká, Pavel jako pořadatel se jejího sepsání zřekl, vyvěsit Lubošou maily kolující reportáž ještě před jejím publikováním by byl skutečně "majstrštyk", a já se k jejímu sepsání nedostanu dřív než příští víkend. Alespoň že díky Peťovi Faitlovi a Ivošovi Čerešňákovi už mám konečně shromážděnou baterii fotek, takže už to nevypadá tak truchlivě jako před týdnem, kdy jsem měl strach že to bude holý text :P

Re: Změna pravidel dvacetinek

Napsal: 11 čer 2014 21:30
od Lubomir Koutny
Pavle,
myslím, že nemá cenu se rozčilovat nad UJOvým svérázným pokusem o vtip a popohnání Tě s reportáží. Proboha, vždyť ho přece známe. Je to SLIBOTECHNA, která již řadu let opakovaně slibuje, jak postaví dvacetinku na OPENSCALE FLY OFF Schneiderův pohár, pak nic, ale nové sliby, že to donese na Drncův memoriál, zase nic, pak chce poradit, jaký vhodný typ, pošlu mu výkres Morane Garros 1913 hydro, včetně perfektních pokladů. Následuje několik maiů hledajících rozdíly ve fotkách různých Morane, pak jen BLA, BLA, BLA a skutek utek. Půl roku žvanění a zase nic. Pak vidí fotku ITOHA a že on by si také postavil nějakého hornoplošníka, ale ne Itoha, to je již jen 2 měsíce před OPENSCALE. Píšu mu, že je žvanil a slibotechna, že zase nic nebude, ale pokud mi pošle fotku rozdělané dvacetinky, že se mu omluvím. Byl jsem si jistý, že se mu omlouvat nemusím a nespletl jsem se !
On si není schopný přiznat, že dnes je již někde jinde, že návrat mezi partu minimaket nelze zvládnout jen žvaněním a nejapnými výmluvami.

Re: Změna pravidel dvacetinek

Napsal: 13 čer 2014 09:06
od Hugo
Welkin je krásná předloha a na fotkách je vidět že je i parádně postavený. Ta fotka se vzletem z kufru nepotřebuje komentář, klobouk dolů. Díky.

Ale nechápu, proč je v tomto vláknu osobní korespondence pana Koutného? Nešlo by to přesunout do nějakého samostatného vlákna, třeba "Osobní korespondence"? Martin

Re: Změna pravidel dvacetinek

Napsal: 13 čer 2014 20:23
od Lubomir Koutny
Martine máš pravdu. V roce 1970 to byla fantastická dvacetinka a i dnes by byla obdivovaná i když povrchová úprava byla jen z duhou obarveného modelspanu.
Tehdy mezi Vánocemi a novým rokem jsme se vypravili trabanten Zdeňka Vávry do Přísnotic. Jel s námi i Tonda Pospíchal, ten vezl upiplanou a ještě nedokončenou třímotorovou Savoiu Marketti. Karel vzal nového Welkina a šli jsme na louku za humna. Bylo sychravo a velmi nízké mraky. Karel natočil jeden motor po druhém, pak jen lehounce hodil Welkina do vzduchu, jeho velké vrtule jen zašuměly a Welkin dvěma otevřenými zatáčkami nastoupal asi 40 m výšky a pak se začal ztrácet v nízké oblačnosti. My jsme čučeli s otevřenými hubami a čekali, co bude dál, po minutě se Welkin vynořil z té mlhy a na volnoběh lehounce doklouzával. Pochopili jsme, že oproti Karlovi jsme tam za učně. Karel pak řekl, ať Tonda předvede tu svou SM, ale on doma zapomněl kolík na trupový svazek. Karel našel velký hřebík (asi 80), natlačil výškovku a poslal SM do vzduchu, ta v přetažené poloze tlačila před sebou vzduch a po půl minutě přistála - to byl nejdelší let této dvacetinky vůbec!

Re: Změna pravidel dvacetinek

Napsal: 02 zář 2014 10:07
od Jiří Doležel
Pavle, bylo by prosím možné dát na hlavní stránku do sekce Dvacetinky/pravidla současné oficiální znění nových pravidel? Myslím, že fungování nových pravidel bylo ověřeno na několika posledních soutěžích a snad již není třeba něco měnit. Ideálně kdyby se tam dala připojit i bodovací karta.
Děkuji, Jura

Re: Změna pravidel dvacetinek

Napsal: 11 zář 2014 15:26
od Lubomir Koutny
Ano, máme za sebou již několik soutěží podle nových pravidel a vidíme, jak to funguje. Asi by se dalo říci, že nová pravidla přinutila většinu soutěžících postavit nové dvacetinky se zvýšeným důrazem na maketovost a tím zároveň byly sníženy jejich letové výkony a to bylo cílem. Naopak jistá část minimaketářů po zvážení, co nová pravidla vyžadují a co oni jsou ochotni a schopni se rozhodla rezignovat na účast v soutěžích, někteří uvažují o jiných kategoriích, jiní to zabalili úplně.
Nicméně dovolím si předložit návrh na malé vylepšení nových pravidel a jsem hluboce přesvědčený, že by jim jeho akceptování opravdu prospělo :
Nová pravidla pro dvacetinky – návrh na doplnění

A. Při výpočtu letových bodů vypustit onen exponent. Postupně ti, kteří se o problém opravdu zajímají a zkusili si různé varianty došli většinou k názoru, že exponent odlišný od 1 jen komplikuje výpočet a dále znehodnocuje význam letové části (problém snížení letového maxima původní námitky již dostatečně vyřešil, dnes výsledky soutěží potvrzují, že statické hodnocení rozhoduje o výsledku a sebelepší letový výkon to již nezmění, celé nám to překmitlo do opačné extrémní polohy).

B.Čelní pohled
Při bodování dvacetinek na OPENSCALE 2014 bodovači nasadili opět velmi přísné měřítko, což lze chápat jako snahu o tlak na soutěžící, aby stavěli podle úplných a jednoznačných podkladů s maximálním akcentem na přísnou maketovost, což je konec konců i proklamovaný smysl nových pravidel.
Proto je velmi překvapivé, že se před zahájením bodování dohodli na tom, že v čelním pohledu nebudou hodnotit lomení křídel do V . Toto rozhodnutí je nepochopitelné, protože právě ono lomení křídla do V je nejen typickým znakem toho, kterého typu letounu, ale také má zásadní vliv na letové vlastnosti dvacetinky. Jestliže od počátku dvacetinek říkáme, že pravidla by měla umožnit úspěšně soutěžit s nejrůznějšími typy a systém bodování (nadhodnocení) vyjadřovat jejich letové předpoklady, pak Lomení křídel do V u volně létajících minimaket je právě toto lomení do V jedním ze základních faktorů ovlivňujících stabilitu a letovou schopnost.
Námitka tvůrce návrhu nových pravidel, že by to bylo složité je sice z části oprávněná, ale pro pořadatele zdaleka ne tak, jako třeba starty ze země, lety s podvozkem a bez, postrčení atd….
Aby se celý problém vyřešil tak navrhuji následující postup hodnocení lomení křidel do V :
1. Pokud má dvacetinka maketové lomení do V, nebo jeho odchylka nepřesahuje 1% z rozpětí, pak žádná srážka bodů.
2. U jednotlivých typů letounů pak lze lomení do V bez penalizace zvětšit takto :
2.1. Parasol 0%
2.2. Hornoplošník a víceplošníky 1%
2.3. Středoplošník 2%
2.4. Dolnoplošník 3%
3. Každé větší zvětšení lomení nad shora uvedené hodnoty budou penalizovány tak, že za každé % navíc bude penalizace 1 bod.

Soutěžící sám na kartě uvede odchylku od maketového vzepětí v %
Pouze v případech, kdy soutěžícím uváděné údaje se bodovačům nebudou zdát pravděpodobné, tak tyto nechají proměřit hochy, co měří rozpětí a průměr vrtule.
Ano, zabere to trochu času navíc, pro bodovače asi minutu na jednu přeměřovanou dvacetinku.
Při rozpětí 500 mm dělá parasolu bez penalizace 1% 5 mm, což si myslím, že by mohlo stačit i v případě křídla u originálu rovného.
U středoplošníku je měření složitější, tam se položí dvacetinka na stůl, změří se výška od roviny stolu u náběžky a odtokovou, zjistí průměr. Pak se změří výška na konci křídla…

C. Znovu dávám na zvážení problém průměru vrtule u víceplošníků a moc se přimlouvám za to, aby za každé další křídlo bylo možné ten průměr zvětšit o 3% ( u dvojplošníku 38%, u tříplošníku pak 41%) . Ten, kdo nějaký ten tříplošník postavil a zalétával, ten ví o čem mluvím a také ví že současné nadhodnocení tento problém nevyřeší!