[quote="Lubomir Koutny"]
.......Třeba Petr Faitl, velký to zastánce typů z W.W.I. zase naříká, že prý dvouplošník z W.W.I. dostane méně bodů jak Po-2 jen proto, že ten je z W.W.II. Ale to již dávno není při bodování pravda, on si stěžuje a formulaci z kuchařky vytvořené v r. 1976 !
.......
To je samozřejmě naprostý nesmysl!!!
Jako obvykle, což mě, bohužel, nepřekvapuje jde zase o překroucení faktů.....
Myslím, že výtky k ostatním, že pořádně nečtou, by měly začít zametením u vlastního prahu
Nebo je to úmysl?
Necitoval jsem žádnou kuchařku z r. 1976 ale reaguji na nabádání k bodování tímto podivným způsobem, staré sotva několik dní:
od Lubomir Koutny » 07 čer 2012 07:06
Chtěl bych poděkovat Dušanovi Garbovi za rozumné upřesnění těch tří základních položek statického bodování. Má pravdu a ještě navíc bych tu poslední položku pracnost rozdělil na dvě podpoložk, tak jak dnes již prakticky bodujeme v Brně : kvalita provedení max. 10 b a pracnost (odhad počtu hodin cca 1 bod 20 hodin) opět max. 10 b . K tomu se váže můj odhad perfektně postavený stříkaný vícemotorák cca 200 hodin - 10 b,perfektně provedený stíhací letoun ať již W.W.I, nebo II, cca 100 hodin - 5 b , dobře postavený Volksplane, OSCAR, nebo ITOH 55 hodin - 3 body, upiplaný Komet 30 hodin 1 b.
Také bych rád upozornil na jeden fakt : kdy naposledy jsme na soutěži viděli vícemotoráka, samokřídlo, nebo protiběžné vrtule ?
Plovákové letouny prakticky jen ve FLY OFF Schneiderova poháru. To nám něco říká o tom, že by to chtělo asi zvednout % za tyto typy a také upravit exaktní formu lomené funkce tak, jak jme s Pavlem již naznačili.Lubomir Koutny
Z tohoto příspěvku a hlavně dřívějšího (někdy na sklonku loňského roku) jasně vyplývá, že
perfektně provedený stíhací letoun ať již W.W.I, nebo II, cca 100 hodin - 5 b nemůže NIKDY dostat plný počet bodů za stavbu. Je-li dopředu známo, že maximum může dostat jen vícemotorák, pak se nedivím, že je jistá motivace ke stavbě právě jen jich a mnohem pracnější modely, nejen z WWI, předem nemají šanci (podle této kuchařky) dostat maximum.
Zajímavé je, že přes toto doporučení
......tak jak dnes již prakticky bodujeme v Brně...... není problém ve výsledcích najít model, který je jednoduchý, bez detailů, neoddělené, jen namalované ovládací plochy, bez paneláže, s prosvítající kostrou, "jednobarevný", jednomotorák (tedy pracnost jen 5b) může přesto získat 94-96 bodů.....
Budu stále tvrdit, že dvou-tříplošník, zejména z počátku století, bude vždy pracnější než jednoplošník z kterékoliv doby . Křídlo-dvě navíc, spousta vzpěr, složitější podvozek, výplety a náhony nikdy nemohou být jednodušší než běžná stíhačka např. z WWII jak ji každý chápe.
No a jen na okraj:
upiplaný Komet 30 hodin 1 b
To, že je upiplaný nemá se složitostí nic společného
Bylo by zajímavé vědět, kolik hodin kdo strávil nad kterým modelem, jen pro zajímavost. Někdo postaví model za 100h, jiný za dvojnásobek, holt ne všichni jsme stejně šikovní.
Rozhodně nechci jitřit nějaké vášně, ani někoho nasírat....spíš mi hodně vadí, že než věcné argumenty se tady znevažují názory jiných přispěvatelů. Názor by měl být vysvětlen a pak podpořen nebo vyvrácen, nikoliv zesměšňován.
Souhlasím s Martinem, že nějaké metodické pokyny by mohly být zpracovány, přece jen každý to pak hodnotí jinak. Pokud je to na jedné soutěži jinak než na druhé, nelze přepisovat výsledky z "minula". Budou-li bodovány modely pokaždé "od nuly", můžou být body nižší či vyšší než z jiné soutěže ale alespoň se "uškodí" nebo "polepší" všem stejně. Navíc se model může lišit od poslední soutěže, ať už poškozením nebo naopak dokončením či vylepšením detailů.
Pokud by bykla ona "kuchařka" k dispozici, bylo by možno do ní nahlédnout i soutěžícím před soutěží, třeba pro přehled co se jak hodnotí. No a bodovači, zvolení "z lidu" až při soutěži by měli větší šanci na objektivitu. Myslím, že snad nikdo nemá nějakých vážnějších výhrad proti bodování, ti co je měli už nejezdí...
Samozřejmě Martinem nastíněné požadavky na bodování "přesných" by u Dvacetinek neuspěly, ale na to Martin upozornil, že jde o motivaci.