M-min 1:20 - jak je to vlastně s měřítkem

Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník

Lubomir Koutny
Reakce: 31
Příspěvky: 2402
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: OPENSCALE 2012

Příspěvek od Lubomir Koutny » 26 úno 2012 14:10

Martine, nevím zda je nutné toto znovu otevírat a myslím, že jako pořadatel jsem byl vždy velmi tolerantní. Ale prosím : v propozicích OPENSCALE 2012 je stejně jako v předešlých uvedeno, že se létá podle národních pravidel. Ta jsou taková, jaká jsou.
Tak tedy pro tuzemce tam bylo doporučené M 1/20 +- 20%, zahraniční soutěžící nemají měřítko závazné. O tom, jak to dát do pořádku a co do pravidel doplnit se snad budeme bavit při Airfield party na OPENSCALE a doufám, že výsledkem bude dohoda na úpravu pravidel. Pavel Stráník stejně jako já upřednostňuje původní smysl pravidel M 1/20 a 10% bez penalizace na úpravy nutné pro stabilní let - viz mé příspěvky na vlákně o pravidlech a poslední pak o Nieuportu 27, nerad bych to zde zase kopíroval a přiznám se, že dopátrat se některého i ze svých příspěvků je pro mne opravdu těžký úkol. My minimaketáři máme ten dar, že každé vlákno dříve, nebo později zasviníme příspěvky které patří někam úplně jinde !
Pro jistotu toho část přece jen překopíruji :
Na internetu si každý může najít na stránkách národní pravidla M-min. Naznačil jsem jaké jsou tam chyby, jak se tam dostaly. Nyní je šance se domluvit na tom, jak to dát do pořádku a při té příležitosti, když se budou dělat tyto zásahy tak zároveň tam zahrnout i nové věci, které tam chceme mít : Tonda Alfery nadhodil problém hvězdicových motorů a má pravdu, na druhé straně říká, že řadové motory mívají různé chladiče a má pravdu jen z části (to platí jen u kapalinou chlazených). Takže navrhuji nadhodnocení rozšířit o :
3 - 9% pro hvězdicový motor se 3 - 9 válci a 10% pro jakýkoliv větší počet válců (ať již volných, nebo pod Towdenem, nebo NACA krytem)
5% za každý chladič kapaliny
Pomůcka pro bodovače : při zvažování pracnosti tuto více ohodnotit u víceplošníků (nejen z W.W.I.) jeden bod za každé křídlo navíc
(doufám, že nyní bude spokojený i Steve)
Tonda také nadhodil problém dvacetinek, které stále po několik let opakovaně vyhrávají soutěže a tím poněkud odrazují jiné soutěžící.
Navrhl zvýšit jim na další sezónu letové maximum snížením q o 10%. Obávám se, že to by nebyla úspěšná metoda, takový eroplán co létá maxima 77 sec., asi snadno toto v termice ulétne i když se mu zvýší na 85 sec.
Naopak, pokud pořadatel uvede v propozicích, že dvacetinky, které v předešlé sezóně se opakovaně umístily na prvních třech místech, budou mít statické body kráceny o třeba 7 bodů, tak problém bude vyřešen a favorité přijdou s něčím novým.
Na závěr souhlasím s tím, že oba moje příspěvky (a nejen ony) jsou asi mimo původní smysl tohoto vlákna, asi patří pod pravidla dvacetinek
0
Naposledy upravil(a) Lubomir Koutny dne 26 úno 2012 14:42, celkem upraveno 1 x.

Hugo
Reakce: 8
Příspěvky: 1498
Registrován: 05 úno 2010 12:34
Bydliště: Praha

Re: OPENSCALE 2012

Příspěvek od Hugo » 26 úno 2012 14:37

OK, díky za info. Martin
0

Robert Pajas
Reakce: 37
Příspěvky: 790
Registrován: 07 úno 2010 12:47
Bydliště: Praha

Re: OPENSCALE 2012

Příspěvek od Robert Pajas » 26 úno 2012 15:13

BYL TO ĎÁBEL!
Přílohy
diabolodiscala.jpg
diabolodiscala.jpg (43.46 KiB) Zobrazeno 4995 x
0

Odpovědět