Stránka 2 z 5

Re: Nadhodnocení pro vícemotorové typy.

Napsal: 23 říj 2020 10:29
od Lubomir Koutny
Takže fotku toho Curtisse 1912 jsem již přiložil a ještě přikládám druhou polovinu 3-pohledu (ten pochází z časopisu W.W. Aero). Jak přišel Jirka na to, že tento typ nelétal, to opravdu nevím...
Myslím, že tev, kdo má rád létající chmelnice tak by zde mohl najít inspiraci. Oříšek bude mít krátký trup, tedy velké rozpětí, dostatek plochy, velká kormidla, takže může létat pomalu. Vrtule bez úprav vychází s průměrem 80 mm a délka závěsu svazků 120 mm je opravdu dobrá. Je otázkou kolik bude nutné dovažovat do špice plováku. Nicméně vrtule by se mohly otáčet i menší rychlostí než 40 ot/s, takže lety by byly opravdu dlouhé.

Re: Nadhodnocení pro vícemotorové typy.

Napsal: 23 říj 2020 11:38
od Petr P
Plovat po vodě mu šlo, do vzduchu se ale NEVZNESL:

Although the Curtiss Flying Boat Nr. 1 was capable on the water, it did not have the capacity to fly, ultimately being deemed a failure. Figures… of all the successful seaplanes, the Wills’s card has a failure on it.



citace odtud:
https://av8rblog.wordpress.com/2018/01/ ... aeroplane/
.
nikdy nelétal obr1.jpg
.
nikdy nelétal obr2.jpg

Re: Nadhodnocení pro vícemotorové typy.

Napsal: 23 říj 2020 11:40
od Petr P
Výkres otištěný v časopise W.W. Aero má povědomý rukopis, nevěděli byste, kdo ho mohl malovat? Jako bych tenhle styl už někde viděl.

Re: Nadhodnocení pro vícemotorové typy.

Napsal: 23 říj 2020 11:52
od Jiří Doležel
Přikládám komentář k fotografii Curtisse No.1., ale je to z internetu, nemusí to být pravda :-) Celkem mne zaráží ten údaj z přilepeného štítku Lubošova výkresu o rychlosti 60 MPH při 60 HP motoru, při obrovských dvou vrtulích hnaných přes řetěz.. Spíš bych se podíval po modelu No.2 s třílistými vrtulemi, který je stejné koncepce a dokonce letěl.

Re: Nadhodnocení pro vícemotorové typy.

Napsal: 23 říj 2020 12:15
od Petr P
Ještě mě napadl dotaz ohledně pravidel - tyhle Curtissy jsou technicky vzato jednomotorové (ano, s náhonem na dvě vrtule). Zde se zahrnují do kategorie dvoumotorové - je nebo není to v pravidlech nějak specifikované / ošetřené / vyřešené?

Re: Nadhodnocení pro vícemotorové typy.

Napsal: 23 říj 2020 13:15
od Petr P
V zahraničních periodicích nemají moc technicky zdatné kreslíře...
kdo tohle maloval.....jpg

Re: Nadhodnocení pro vícemotorové typy.

Napsal: 23 říj 2020 14:14
od Jiří Doležel
Petr P píše:
23 říj 2020 12:15
Ještě mě napadl dotaz ohledně pravidel - tyhle Curtissy jsou technicky vzato jednomotorové (ano, s náhonem na dvě vrtule). Zde se zahrnují do kategorie dvoumotorové - je nebo není to v pravidlech nějak specifikované / ošetřené / vyřešené?
Nevidím v tom problém, obě vrtule by byly poháněny. Ale zajímavější by bylo udělat funkční náhon přes řemenice 🙂

Re: Nadhodnocení pro vícemotorové typy.

Napsal: 23 říj 2020 15:15
od Lubomir Koutny
Děkuji za doplnění informací. Kopii 3 pohledu z W.W,I, Aero jsem dostal od mého přítele Clarke Smiley, ten bohužel již je pod kytičkami. Ale možná by toto mohl upřesnit redaktor Opdycke, můžete to zkusit u něj.
Jinak moc děkuji za fotku Nr.2 s těmi třílistými vrtulemi, o kterém píšete, že létal a které umožní využít silnější svazky s větší energií. Ovšem je otázkou, zda lze od tohoto typu sehnat 3 pohled, nebo zda alespoň půdorys je stejný.

Re: Nadhodnocení pro vícemotorové typy.

Napsal: 23 říj 2020 16:16
od Ivan Horníček
A co tohle?

Re: Nadhodnocení pro vícemotorové typy.

Napsal: 23 říj 2020 16:27
od Petr P
Tak to je pěkná mrška! Vy elektroletci máte tu instalaci dvou pohonných jednotek trošku jednodušší.

Re: Nadhodnocení pro vícemotorové typy.

Napsal: 24 říj 2020 00:45
od Petr P
Tahle verze P40 by mohla mít proporce tak akorát aby se z ní stala vhodná předloha.

Re: Nadhodnocení pro vícemotorové typy.

Napsal: 24 říj 2020 18:58
od Lubomir Koutny
Toto opravdu létalo, nebo to byla jen A mockup for a twin engined P-40, engines were not installed : Warthunder
reddit.com