Luboši, tvůj sto let starý příběh o nominaci či nenominaci na MS 59, a splnění či nesplnění nominačních kritérií už jste si snad kdysi vypsali na stránkách Modeláře, tak to znovu neoživuj.
No a jinak - můj strejda v padesátých letech postavil suprvýkonného gumáka z lískových proutků, potaženého přírodním střívkem. Výkres se nezachoval, ve Vavřinči tenkrát ani ten balící papír neměli, ale plánek byl vyrytý na dveřích od stodoly. Barák je sice dávno prodaný, ale ta vrata tam pořád jsou, takže...
BV min. Pyloňák
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2486
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: BV min. Pyloňák
Honzo především moc děkuji za to, jak jsi popsal o co u historických modelů jde, a jak to vypadá na našich soutěžích, ano jde zde předevšám o radost se setkání s přáteli o radost z polétání s modely, které se stavěly v době, kdy jsme byli mladí. Máš pravdu, že žádná pravidla nemohou spravedlivě posoudit výkony perfetně postaveného historika z tuzemského materiálu a celobalzového modelu. Asi by byl problém striktně trvat na stavebním výkresu a fotce modelu z doby vzniku toho historika (alespoň já jsem nikde neviděl původní fotky modelů IPRO z doby jejich vzniku). Proto jsem rád, že naše setkání probíhají volně a v pohodě bez zbytečného úřadování.
Ano máš pravdu, problém reprezentace na MS r. 1959 ve Francii byl detailně popsán v Modeláři
Rád bych vysvětlil mladší, městské generaci, že vyrůstala ve zcela jiných podmínkách, než my kluci z ze zapadlé vesnice na okraji okresu Vyškov v padesýtých letech. To manko informací, které jsem měl oproti Brňákům jsem velmi rychle dohnal a oproti většině překonal studiem všeho, co tehdy bylo v Technické knihovně.
Pokud jde o soutěž Schneiderův pohár, pak ta je pro letouny a projekty soutěžbních letounů určených pro tyto soutěže, takže tam samozřejmě patří i všechny projekty Pegna. jejich náčrty může každý najít i na stránkách minimakety.cz, nebo od Jirky Doležela.
Ano máš pravdu, problém reprezentace na MS r. 1959 ve Francii byl detailně popsán v Modeláři
Rád bych vysvětlil mladší, městské generaci, že vyrůstala ve zcela jiných podmínkách, než my kluci z ze zapadlé vesnice na okraji okresu Vyškov v padesýtých letech. To manko informací, které jsem měl oproti Brňákům jsem velmi rychle dohnal a oproti většině překonal studiem všeho, co tehdy bylo v Technické knihovně.
Pokud jde o soutěž Schneiderův pohár, pak ta je pro letouny a projekty soutěžbních letounů určených pro tyto soutěže, takže tam samozřejmě patří i všechny projekty Pegna. jejich náčrty může každý najít i na stránkách minimakety.cz, nebo od Jirky Doležela.
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2486
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: BV min. Pyloňák
Včera jsem byl u voleb mezi prvními a cestou jsem zjistil. že je úplné bezvětří. Tak jsem vzal pyloňáka a zašel na svůj plácek, V éru je pořád stejný starý svazek, a poučen minulým sundáváním z haluze třešně ve výšce 10m jsem nyní opatrný, natáčím 400 a za úplného klidu startuji. model minule visel na stromě 2 hodiny za mrholení, VOP se trochu prohnula a negativ na levém křídle asi zmenšil. Výsledkem je let ve psích výškách a čas pod 15s. na druhý let točím 420 ot. zvětšuji negativ a natahuji VOP, pořád je bezvětří, ale něco tam asi dýchlo, výška 20 m po 20s model přechází do kluzu a hezky přistává uprostřed plácku, na třetí let točím 430 ot, a ještě natahuji VOP, po startu zhoupnutí, pak menší nabírání výšky a přistání za 20s. Čtvrtý let na 430 ot je do slabého závanu a klesavého proudu, přistání ještě s pár obrátkami ve svazku 15s. Pátý let na 450 otáček, Naprosté bezvětří, nádherný let, výška 25m, motor končí po 20s, pomalý sestup naznačuje, že tam něco nosí, čas 35s a velké štěstí, že to vyšlo vedle vysokého smrku. Míra štěstí byla vyčerpána. Balím to a jdu domů, cestou si nesu pár velkých ořechů. Hezké polétání, ale pro případnou soutěž mi to moc neřeklo, snad jen tolik, že před soutěží je třeba model přelétnout a naladit. Hlavně jistě udělat nový svazek do kterého lze při teplotě 20C točit maximálně 1800 otáček, v soutěži asi 1600, což by mělo stačit na letové maximum BV-min.
0