Heinkel He-112B - M-min 1:20

Stavba konkrétních minimaket a létání s nimi, foto a video

Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník

discobolos
Reakce: 14
Příspěvky: 1466
Registrován: 09 úno 2010 19:20
Bydliště: Ostrava

Re: Heinkel He-112B - M-min 1:20

Příspěvek od discobolos » 04 kvě 2012 13:35

No pěkně jsi ho tam napasoval :) .
Jen dotaz. Nebojíš se nechat "pod břichem" plnící koncovku? Pokud vím (pouze ale z doslechu), trubičky jsou dost tenké a křehké :( .
U Modely bych se nad tím nezamýšlel, měděná trubka si dala líbit téměř cokoli.
D
0

Vlastik
Reakce: 0
Příspěvky: 187
Registrován: 14 úno 2010 12:02
Bydliště: Tišnov

Re: Heinkel He-112B - M-min 1:20

Příspěvek od Vlastik » 04 kvě 2012 17:20

Zarazila mne ta poznámka o nepotřebě podvozku.Copak makety CO2/elektro nemají starty ze zemně?
0

Pavel Stráník
Reakce: 33
Příspěvky: 1181
Registrován: 28 pro 2009 22:46
Bydliště: Brno

Re: Heinkel He-112B - M-min 1:20

Příspěvek od Pavel Stráník » 04 kvě 2012 17:32

Fakt že nemusí:
b.jpg
b.jpg (38.57 KiB) Zobrazeno 6132 x
0

Vlastik
Reakce: 0
Příspěvky: 187
Registrován: 14 úno 2010 12:02
Bydliště: Tišnov

Re: Heinkel He-112B - M-min 1:20

Příspěvek od Vlastik » 04 kvě 2012 21:45

No to teda čučím. Já blb to vždycky bral stejně jako dvacky.
0

Steve
Reakce: 40
Příspěvky: 1229
Registrován: 11 úno 2010 20:18
Bydliště: Napajedla

Re: Heinkel He-112B - M-min 1:20

Příspěvek od Steve » 06 kvě 2012 10:43

Vlastik píše:No to teda čučím. Já blb to vždycky bral stejně jako dvacky.
Z toho si nic nedělej. Je to tak už deset let, ale vzhledem k počtu a nakonec i absenci kategorie to už moc lidí nevnímá.
Navíc tam byly nějaké varianty - při startu z ruky "normální" čas, při startu ze stolu bonifikace +10s (někdy okolo r. 2004-5).
Přece jen ta "dynamika" sifonů je úplně někde jinde, a dostat se z přízemní turbulence nahoru nejde tak rychle jako s Dvackou. Takže to logiku mělo. Až na ty podvozky :?
No a stůl byl vždy taky menší, než má být, takže start z ruky bude pro modely, jako popisuje Felda, vysvobozením, či další možností žít místo tradičního a oblíbeného Feldova zpopelnění. :D
0

Pavel Stráník
Reakce: 33
Příspěvky: 1181
Registrován: 28 pro 2009 22:46
Bydliště: Brno

Re: Heinkel He-112B - M-min 1:20

Příspěvek od Pavel Stráník » 01 zář 2015 09:01

Po více než třech letech od posledního příspěvku opět oživuji téma Heinkel He-112. Ač se poslední pokus, v požadí již třetí, o využití původní dvacetinky jevil jako nadějný, nebylo tomu tak. Instalace motoru Gašparín 63BB se zdařila a očekávání byla veliká, strach o ulétnutí také. Jenže vše bylo jinak - tentokrát však na vině nebyl model ale motor. V těch vzácných případech kdy vše klaplo model létal úctyhodně, což předváděl svého času při podvečerním létání při Openscale, ale to bylo vskutku sporadické. Běžnou praxí bylo zamrzání motoru, časté poškozování gumového O-kroužku na pístu a netěsnosti všeho druhu. Pohár trpělivosti přetekl, motor šel ven a model do krabice.
A jak šel čas a další miniaturizace RC vybavení, nalákán úspěšnými pokusy Tondy Alferyho s RC dvacetinkami obdobné velikosti, došlo i na Heinkela. Jak je patrné, největší potíž byla s instalací bowdenů a náhonem křidélek, ani zpřístupnění prostoru v trupu pro RC vybavení a akumulátory nebylo jen tak. Prostě přestavovat jednou hotový model na RC je docela opruz, není to nic co by mě zrovna těšilo, ale je to poslední šance pro kdysi nadějný model.
53_přestavba na RC.JPG
Aby náhon křidélek bowdeny mohl fungovat, bylo třeba je přihnout s co největším rádiusem, takže protínají oba nosníky křídla. Děr v potahu tak vzniklo hned několik. Vše komplikováno dvojitým véčkem křídel.
56_přestavba na RC.JPG
Detail otevření trupu pro přístup v RC výbavě a akumulátorům - po dosavadních zkušenostech s malými přístupovými otvory kdy se pak člověk na letišti trápí když je potřeba něco doladit nebo třebas jen vyměnit akumulátor, jsem trup otevřel dostatečně.
54_přestavba na RC.JPG
Díry zaceleny, kormidla odřezána a vše potaženo. Stav začíná jeviti se nadějným.
0

Pavel Stráník
Reakce: 33
Příspěvky: 1181
Registrován: 28 pro 2009 22:46
Bydliště: Brno

Re: Heinkel He-112B - M-min 1:20

Příspěvek od Pavel Stráník » 07 lis 2015 20:48

Ono to vypadá jako bych upadl do hlubokého spánku, ale úplně to tak pravda není, na Heinkelovi průběžně lehce pracuji a dílo se blíží k závěru.
57_přestavba na RC-křidélko.JPG
Původní záměr udělat náhon křidélek bowdenem s přihnutou ocelovou strunou nevyšel, odpor proti posouvání byl moc velký. Řěšením bylo poteflonované nerez lanko, prodávají se v obchodě s korálky "Korálkárna" v průměrech odstupňovaných po 0,05mm - naprosto super výsledek, jen napojit na lanko koncovky z ohnutého drátku byl trochu problém.
58_přestavba na RC-RC výbava.JPG
Detail rozmístění komponent RC vybavení v trupu, regulátor vidět není - je v čumáku blízko motoru, lože pro umístění baterek ještě není, bude se nacházet někde nad přijímačem
59_přestavba na RC-skoro hotov.JPG
A takhle vypadá model připravený k záletu, zbývá už jen dodělat vrtulový kužel
0

Pavel Stráník
Reakce: 33
Příspěvky: 1181
Registrován: 28 pro 2009 22:46
Bydliště: Brno

Re: Heinkel He-112B - M-min 1:20

Příspěvek od Pavel Stráník » 28 zář 2016 19:15

Tak je načase toto vlákno zakončit a nutno říci že je to happyend. Heinkel He-112B byl zradiovatěn a úspěšně zalétán a myslím že mohu zodpovědně prohlásit že jsem konečně našel tu správnou konfiguraci, která mu svědčí. Opravdu se z něj stala velice slušně létající RC minimaketa, bez jakýchkoliv záludností.

No a aby mělo vlákno i nějaký obecnější přínos, uvedu co možná nejkompletnější popis výbavy a parametrů modelu, aby se ostatní mohli orientovat v případných vlastních projektech:
rozpětí 500mm
letová hmotnost: 90g
motor: Turnigy 1811 kv 2900ot/V "destigramový"
vrtule: GWS 0543 5"x4,3"
aku: dvoučlánek 350mAh (20g)
regulátor: Turnigy Plush 6A
přijímač: JETI Duplex R7 nano EX
serva: VOP, SOP - 3g, křidélka - 5g z HobbyKingu, typ je asi fuk

A úplně nakonec ještě pár postřehů. Zradiovatět takovouto dvacetinku má drobnou záludnost - profiláž dvacetinek je jiná než RC minimaket, takže u Heinkela je trochu problém s lehce klenutým profilem, který mu neumožňuje mít tu dynamiku letu kterou by mu jinak pohon byl schopen zajistit kdyby byla profiláž polosymetrická. Je třeba udělat dostatečné velký otvor v trupu k výměně baterek, přece jen na letišti nejsou tak ideální podmínky jako v dílně a manipulace s pinzetami není vždy příjemná. Otáčky vrtule na plný plyn jsou opravdu vysoké a na to je třeba pamatovat u modelů s vrtulovým kuželem - i velmi drobná nevyváženost a házení kuželu mohou způsobit řadu nepřijemností, od upadnutí vrtule po uklepání motorového lože (obé jsem si vyzkoušel).
0

Uživatelský avatar
Ivan Horníček
Reakce: 92
Příspěvky: 630
Registrován: 20 bře 2015 23:39
Bydliště: Postřelmov

Re: Heinkel He-112B - M-min 1:20

Příspěvek od Ivan Horníček » 01 říj 2016 14:25

Na Medlánkách jsem viděl model létat. Létal maketově. Model jsem si pečlivě prohlédl. Hledal jsem zapravení rc prvků. Nic jsem na krásné maketě nenašel. Jak to Pavle děláš, to nechápu.
0

Odpovědět