Heinkel He-112B - M-min 1:20
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: Heinkel He-112B - M-min 1:20
Martine, ty jsi takový technologický experimentátor.
Mám tři dotazy:
1. barvy Valejo jsou Vallejo model air? (např. http://www.modelarskyobchod.cz/katalog. ... podkat=277)
2. stříkáš s nimi i shora, nebo používáš jiné barvy? (Agama, Humbrol, Revell, Gunze)
3. K impregnaci a "zatažení" pórů v papíru musí být použit opravdu průhledný Balakryl? Našel jsem doma Sportakryl, což je taky akrylátový čirý lak (v mém případě lesklý).
Chystám se totiž taky potahovat (ale na dokončení nové dvacetinky do Openscale jsem už rezignoval - stavební práce na domku máti byly důležitější).
Dotaz na Feldu: jaký odstín barvy jsi použil na ulétnuvšího Miga zespodu. Dle standardu by to měla asi být AMT-17, ale když jsem si ji koupil od Agamy, moc modře nevypadá, je spíše šedivá s lehkým nádechem do modra.
D
Mám tři dotazy:
1. barvy Valejo jsou Vallejo model air? (např. http://www.modelarskyobchod.cz/katalog. ... podkat=277)
2. stříkáš s nimi i shora, nebo používáš jiné barvy? (Agama, Humbrol, Revell, Gunze)
3. K impregnaci a "zatažení" pórů v papíru musí být použit opravdu průhledný Balakryl? Našel jsem doma Sportakryl, což je taky akrylátový čirý lak (v mém případě lesklý).
Chystám se totiž taky potahovat (ale na dokončení nové dvacetinky do Openscale jsem už rezignoval - stavební práce na domku máti byly důležitější).
Dotaz na Feldu: jaký odstín barvy jsi použil na ulétnuvšího Miga zespodu. Dle standardu by to měla asi být AMT-17, ale když jsem si ji koupil od Agamy, moc modře nevypadá, je spíše šedivá s lehkým nádechem do modra.
D
0
Re: Heinkel He-112B - M-min 1:20
- tyhle poznatky jsou výsledkem společnýho objevování s Radkem Gregovským.
ad 1: Na podbarvování používám Valejo na štetec - viz foto. Myslím, že Valejo Air jsou ty samé, akorát na stříkání.
ad 2: Na stříkání používám pouze akryláty - zj. Gunze. Teď asi začnu používat i Tamyi - stříkal jsem s ní barvu dřeva na trup Albatrosa a byljsem nyvýsost spokojen, nehledě na to, že lahvička je o cca 15kč. levnější.
ad 3: Myslím, že je to jedno - já měl doma starej Balakryl, tak jsem ho použil. Zkoušel jsem to i se sportakrylem a jde to. Zkrátka - akrylátovej lak.
Mej se, Martin
ad 1: Na podbarvování používám Valejo na štetec - viz foto. Myslím, že Valejo Air jsou ty samé, akorát na stříkání.
ad 2: Na stříkání používám pouze akryláty - zj. Gunze. Teď asi začnu používat i Tamyi - stříkal jsem s ní barvu dřeva na trup Albatrosa a byljsem nyvýsost spokojen, nehledě na to, že lahvička je o cca 15kč. levnější.
ad 3: Myslím, že je to jedno - já měl doma starej Balakryl, tak jsem ho použil. Zkoušel jsem to i se sportakrylem a jde to. Zkrátka - akrylátovej lak.
Mej se, Martin
- Přílohy
-
- Valejo.jpg (123.63 KiB) Zobrazeno 5618 x
0
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Heinkel He-112B - M-min 1:20
Co se barevných odstínů a barev samých je to u mě těžký, já se nějakými standardy moc neřídím. Prostě hledám jaká barva tam měla být, když to nezjistím přesně tak zjistím jaká by tam asi tak být mohla a něco takového namíchám z nepřeberného množství různých odstínů různých barev co mám ve všelijakých lahvičkách doma. Takže obvyklá konečná barva je směs Agam, Humbrolek, Revellek a kdoví ještě všeho.discobolos píše: Dotaz na Feldu: jaký odstín barvy jsi použil na ulétnuvšího Miga zespodu. Dle standardu by to měla asi být AMT-17, ale když jsem si ji koupil od Agamy, moc modře nevypadá, je spíše šedivá s lehkým nádechem do modra.
D
Na Migu jsem měl dole světle modrou, takovou pěkně sytě světlemodrou jaká tam asi původně rozhodně nebyla, ale jak ji namaloval v L+K pan Balous .
0
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Heinkel He-112B - M-min 1:20
Martine díky za uvedení do problému, příště to schválně na něčem zkusím. Když pro nic tak alespoň na vyzkoušení jak moc to pomohlo či ne.
0
Re: Heinkel He-112B - M-min 1:20
Jen Huga ještě doplním,nesnažte se na kostru nanášet příliš moc barvy,klidně jí naředte tak 1:2 ve prospěch vody,stačí nástin odstínu(kostra může byt před podbarvením lakovaná ,barva se ani tak nezvedne),nástřik Gunze řady "H"pak vše sjednotí,budete překvapeni menší spotřebou barvy a přírustkem hmotnosti.U potahování šestigramákem je potřeba kostru natřít celou ale u hutnějších papírů stačí jen styčné plochy kostra- papír.
0
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Heinkel He-112B - M-min 1:20
Tak tohle je výsledek mé dnešní noční směny - teď už začínám věřit že to do Openscale stihnu dodělat
- Přílohy
-
- 1.JPG (185.86 KiB) Zobrazeno 5667 x
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: Heinkel He-112B - M-min 1:20
Moc hezke
Mne se letos ponocovat nechce, necham premieru na zari do Trnavky.
D
Mne se letos ponocovat nechce, necham premieru na zari do Trnavky.
D
0
Re: Heinkel He-112B - M-min 1:20
Tak to je moc hezkej výsledek noční směny. Za tímhle modelem stojí za to jet do Brna!!! M.
0
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Heinkel He-112B - M-min 1:20
Koukám že jsem před dvěma lety vlákno jaksi nezodpovědně utnul aniž bych se závěru dopracoval. Takže to napravím pro dokumentační účely, zainteresovaní sice další průběh znají, ale někomu by se ty informace třeba hodit mohly někdy v budoucnu.
Takže Heinkela jsem dostavěl těsně před Openscale 2010 a zalétával až na vlastních závodech. I přes malou a jen dvoulistou vrtuli model celkem pěkně a stabilně létal bez podvozku Ovšem kamenem úrazu byly pokus o let ze země s koly - celkem velké a dlouhé podvozkové nohy umístěné navíc v nejnižším bodě v lomení křídla způsobovaly tak velký klopivý moment, že model stěží letěl v horizontu. Pokusy se silnější gumou vše jen posunuly do vyšších rychlostí a tím většímu klopivému momentu podvozku.
Takže Heinkela jsem dostavěl těsně před Openscale 2010 a zalétával až na vlastních závodech. I přes malou a jen dvoulistou vrtuli model celkem pěkně a stabilně létal bez podvozku Ovšem kamenem úrazu byly pokus o let ze země s koly - celkem velké a dlouhé podvozkové nohy umístěné navíc v nejnižším bodě v lomení křídla způsobovaly tak velký klopivý moment, že model stěží letěl v horizontu. Pokusy se silnější gumou vše jen posunuly do vyšších rychlostí a tím většímu klopivému momentu podvozku.
0
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Heinkel He-112B - F4D
Další fází byl pokus o létání s Heinkelem coby halovou maketou F4D - ani to nebylo nic moc, létat začal teprve poté co si podvozek ulámal při četných kontaktech se zemí během legračního poskakování při pokusech o vzlet z podlahy in-linové haly na Kladně. Ale byla to alespoň celkem sranda e
0
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Heinkel He-112B - M-CO2
Výsledkem úpěnlivé mozkové činnosti stavitele této záludné potvůrky bylo (překvapivé ) zjištění, že má-li ještě někdy létat a ne posloužit obligátně jako málo výhřevné palivo, je třeba se zaměřit na kategorii kde ten podvozek v letu potřeba nebude - a to jsou makety CO2/elektro. Takže Heinkel jako bájný Fénix vstal (popelu se tím zatím vyhnuvše) a opět skončil na mém pracovním stole.
Motor jsem v hloubi svých zásob nalezl, Gašparínův 63BB, sice délka chodu není nijak uchvacující ale na tom se dá v budoucnu trochu zapracovat.
Motor jsem v hloubi svých zásob nalezl, Gašparínův 63BB, sice délka chodu není nijak uchvacující ale na tom se dá v budoucnu trochu zapracovat.
0