Heinkel He-112B - M-min 1:20
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: Heinkel He-112B - M-min 1:20
No pěkně jsi ho tam napasoval .
Jen dotaz. Nebojíš se nechat "pod břichem" plnící koncovku? Pokud vím (pouze ale z doslechu), trubičky jsou dost tenké a křehké .
U Modely bych se nad tím nezamýšlel, měděná trubka si dala líbit téměř cokoli.
D
Jen dotaz. Nebojíš se nechat "pod břichem" plnící koncovku? Pokud vím (pouze ale z doslechu), trubičky jsou dost tenké a křehké .
U Modely bych se nad tím nezamýšlel, měděná trubka si dala líbit téměř cokoli.
D
0
Re: Heinkel He-112B - M-min 1:20
Zarazila mne ta poznámka o nepotřebě podvozku.Copak makety CO2/elektro nemají starty ze zemně?
0
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Heinkel He-112B - M-min 1:20
Z toho si nic nedělej. Je to tak už deset let, ale vzhledem k počtu a nakonec i absenci kategorie to už moc lidí nevnímá.Vlastik píše:No to teda čučím. Já blb to vždycky bral stejně jako dvacky.
Navíc tam byly nějaké varianty - při startu z ruky "normální" čas, při startu ze stolu bonifikace +10s (někdy okolo r. 2004-5).
Přece jen ta "dynamika" sifonů je úplně někde jinde, a dostat se z přízemní turbulence nahoru nejde tak rychle jako s Dvackou. Takže to logiku mělo. Až na ty podvozky
No a stůl byl vždy taky menší, než má být, takže start z ruky bude pro modely, jako popisuje Felda, vysvobozením, či další možností žít místo tradičního a oblíbeného Feldova zpopelnění.
0
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Heinkel He-112B - M-min 1:20
Po více než třech letech od posledního příspěvku opět oživuji téma Heinkel He-112. Ač se poslední pokus, v požadí již třetí, o využití původní dvacetinky jevil jako nadějný, nebylo tomu tak. Instalace motoru Gašparín 63BB se zdařila a očekávání byla veliká, strach o ulétnutí také. Jenže vše bylo jinak - tentokrát však na vině nebyl model ale motor. V těch vzácných případech kdy vše klaplo model létal úctyhodně, což předváděl svého času při podvečerním létání při Openscale, ale to bylo vskutku sporadické. Běžnou praxí bylo zamrzání motoru, časté poškozování gumového O-kroužku na pístu a netěsnosti všeho druhu. Pohár trpělivosti přetekl, motor šel ven a model do krabice.
A jak šel čas a další miniaturizace RC vybavení, nalákán úspěšnými pokusy Tondy Alferyho s RC dvacetinkami obdobné velikosti, došlo i na Heinkela. Jak je patrné, největší potíž byla s instalací bowdenů a náhonem křidélek, ani zpřístupnění prostoru v trupu pro RC vybavení a akumulátory nebylo jen tak. Prostě přestavovat jednou hotový model na RC je docela opruz, není to nic co by mě zrovna těšilo, ale je to poslední šance pro kdysi nadějný model.
A jak šel čas a další miniaturizace RC vybavení, nalákán úspěšnými pokusy Tondy Alferyho s RC dvacetinkami obdobné velikosti, došlo i na Heinkela. Jak je patrné, největší potíž byla s instalací bowdenů a náhonem křidélek, ani zpřístupnění prostoru v trupu pro RC vybavení a akumulátory nebylo jen tak. Prostě přestavovat jednou hotový model na RC je docela opruz, není to nic co by mě zrovna těšilo, ale je to poslední šance pro kdysi nadějný model.
0
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Heinkel He-112B - M-min 1:20
Ono to vypadá jako bych upadl do hlubokého spánku, ale úplně to tak pravda není, na Heinkelovi průběžně lehce pracuji a dílo se blíží k závěru.
0
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Heinkel He-112B - M-min 1:20
Tak je načase toto vlákno zakončit a nutno říci že je to happyend. Heinkel He-112B byl zradiovatěn a úspěšně zalétán a myslím že mohu zodpovědně prohlásit že jsem konečně našel tu správnou konfiguraci, která mu svědčí. Opravdu se z něj stala velice slušně létající RC minimaketa, bez jakýchkoliv záludností.
No a aby mělo vlákno i nějaký obecnější přínos, uvedu co možná nejkompletnější popis výbavy a parametrů modelu, aby se ostatní mohli orientovat v případných vlastních projektech:
rozpětí 500mm
letová hmotnost: 90g
motor: Turnigy 1811 kv 2900ot/V "destigramový"
vrtule: GWS 0543 5"x4,3"
aku: dvoučlánek 350mAh (20g)
regulátor: Turnigy Plush 6A
přijímač: JETI Duplex R7 nano EX
serva: VOP, SOP - 3g, křidélka - 5g z HobbyKingu, typ je asi fuk
A úplně nakonec ještě pár postřehů. Zradiovatět takovouto dvacetinku má drobnou záludnost - profiláž dvacetinek je jiná než RC minimaket, takže u Heinkela je trochu problém s lehce klenutým profilem, který mu neumožňuje mít tu dynamiku letu kterou by mu jinak pohon byl schopen zajistit kdyby byla profiláž polosymetrická. Je třeba udělat dostatečné velký otvor v trupu k výměně baterek, přece jen na letišti nejsou tak ideální podmínky jako v dílně a manipulace s pinzetami není vždy příjemná. Otáčky vrtule na plný plyn jsou opravdu vysoké a na to je třeba pamatovat u modelů s vrtulovým kuželem - i velmi drobná nevyváženost a házení kuželu mohou způsobit řadu nepřijemností, od upadnutí vrtule po uklepání motorového lože (obé jsem si vyzkoušel).
No a aby mělo vlákno i nějaký obecnější přínos, uvedu co možná nejkompletnější popis výbavy a parametrů modelu, aby se ostatní mohli orientovat v případných vlastních projektech:
rozpětí 500mm
letová hmotnost: 90g
motor: Turnigy 1811 kv 2900ot/V "destigramový"
vrtule: GWS 0543 5"x4,3"
aku: dvoučlánek 350mAh (20g)
regulátor: Turnigy Plush 6A
přijímač: JETI Duplex R7 nano EX
serva: VOP, SOP - 3g, křidélka - 5g z HobbyKingu, typ je asi fuk
A úplně nakonec ještě pár postřehů. Zradiovatět takovouto dvacetinku má drobnou záludnost - profiláž dvacetinek je jiná než RC minimaket, takže u Heinkela je trochu problém s lehce klenutým profilem, který mu neumožňuje mít tu dynamiku letu kterou by mu jinak pohon byl schopen zajistit kdyby byla profiláž polosymetrická. Je třeba udělat dostatečné velký otvor v trupu k výměně baterek, přece jen na letišti nejsou tak ideální podmínky jako v dílně a manipulace s pinzetami není vždy příjemná. Otáčky vrtule na plný plyn jsou opravdu vysoké a na to je třeba pamatovat u modelů s vrtulovým kuželem - i velmi drobná nevyváženost a házení kuželu mohou způsobit řadu nepřijemností, od upadnutí vrtule po uklepání motorového lože (obé jsem si vyzkoušel).
0
- Ivan Horníček
- Reakce: 92
- Příspěvky: 631
- Registrován: 20 bře 2015 23:39
- Bydliště: Postřelmov
Re: Heinkel He-112B - M-min 1:20
Na Medlánkách jsem viděl model létat. Létal maketově. Model jsem si pečlivě prohlédl. Hledal jsem zapravení rc prvků. Nic jsem na krásné maketě nenašel. Jak to Pavle děláš, to nechápu.
0