Fokker Dr.I

Stavba konkrétních minimaket a létání s nimi, foto a video

Moderátoři: Pavel Stráník, Jiří Doležel

duckman
Reakce: 2
Příspěvky: 23
Registrován: 27 úno 2021 11:38

Re: Fokker Dr.I

Příspěvek od duckman » 24 led 2022 20:22

Kdysi byl článek o filmu Modrý max v L+k . Lozeng nikdy Fokkery Dr. I nenosily . A pak barvy měli upravené kvůli druhu barevného filmu , aby jim to braly kamery . Jinak nátěry na základní barvu byly dělány tzv. suchým štětcem ručně . Pak co kus , to originál , pouze se drželi nějakého vzoru . Stačí se podívat na původní , i když černobílé fotky např. v Fokker DR.I Jagdstaffeln od Albatros prod. .
0

Uživatelský avatar
Petr P
Reakce: 5
Příspěvky: 198
Registrován: 03 led 2020 19:48
Bydliště: Příbram

Re: Fokker Dr.I

Příspěvek od Petr P » 24 led 2022 20:37

Nojo, Blue Max, to je už hodně jiné kafe. Tam třeba byly repliky Pfalze D.III (z Tiger Mothu udělané?) celé včetně trupu v lozengu. Ha, pěkná ptákovina.
0

Hugo
Reakce: 7
Příspěvky: 1496
Registrován: 05 úno 2010 12:34
Bydliště: Praha

Re: Fokker Dr.I

Příspěvek od Hugo » 24 led 2022 21:33

Steve, stavel jsem Dr.I 1/20 podle planku Radka Gregovskeho. Pokud si pamatuji, vyskovka byla proti ose trupu potlacena jako v originale, a tvorila nulovy zaklad pro stupneni křídla (stredove kridlo uhel nabehu cca + 2,5 - 3 stupne. Spodni kridlo o fous vic a horní kridlo mene). Motor potlaceny 4stupne dolu proti ose trupu. Vyoseni motoru doprava cca 3 stupne. Vaha modelu bez gumy: 27,6,g, z toho hlavice s vrtuli a olovem 13,2g. Lital na gumu 01/2010, 4x 2,6 x 360mm. To byla guma do haly.
Jo, a vzepeti bylo nejvic na spodnim kridle a postupne se zmenšovalo, aby se silueta horního křídla přibližovala předloze bez vzepeti. Ale i na hornim kridle nejake vzepeti bylo.

Tady je let z Interscale 2010, kde jsem ho v podstatě zalitaval.
https://m.youtube.com/watch?v=BfhyiJFUNJg

Třeba informace někomu pomohou stavět tuto nádhernou předlohu.
0

Steve
Reakce: 22
Příspěvky: 1061
Registrován: 11 úno 2010 20:18
Bydliště: Napajedla

Re: Fokker Dr.I

Příspěvek od Steve » 24 led 2022 22:28

Pomůže to, mě ano.
Jen ....jsou tu rozporuplné informace, zkusím to nějak vyhodnotit ;-)
Mám info, že na Radkově plánku úhly uvedeny nejsou, stejně jako vzepětí.
Ale to nevadí, prakticky všichni mají na horním křídle větší úhel než na dolním, což je trochu v rozporu s výše uvedeným vláknem o seřízení.
I já napsal, že to tak chci...
A evidentně jim to také létalo...
Jen ty píšeš opačně (dole větší, nahoře menší), což souhlasí s tím vláknem a i já to považuju za správné.
A navíc to evidentně letí (samozřejmě, velikost, profil...).
Takže asi dám největší úhel dole a nejmenší nahoře.
A co plocha mezi koly, občas uváděná jako čtvrté křídlo?
0

Steve
Reakce: 22
Příspěvky: 1061
Registrován: 11 úno 2010 20:18
Bydliště: Napajedla

Re: Fokker Dr.I

Příspěvek od Steve » 24 led 2022 22:54

- Jak nastavit křídla vůči sobě? Mám v úmyslu nastavit střední křídlo vůči VOP na +2,5, dolní cca 1,5-2°, horní pak 3-3,5°.

Tohle jsem napsal špatně, chci to opačně, největší úhel na dolním křídle, nejmenší na horním...
Chyba, omlouvám se...
0

Uživatelský avatar
Petr P
Reakce: 5
Příspěvky: 198
Registrován: 03 led 2020 19:48
Bydliště: Příbram

Re: Fokker Dr.I

Příspěvek od Petr P » 24 led 2022 22:59

Občas si řikám, zda by nebylo lepší a hlavně rychlejší postavit si nějaký jednoduchý test-bed, a na něm zkoušet různé úhly nastavení atd. V přibližné velikosti, jednoduchý tyčkový trup, stavitelná lože křídel.... asi to spáchám pro Moř velikost...
0

Hugo
Reakce: 7
Příspěvky: 1496
Registrován: 05 úno 2010 12:34
Bydliště: Praha

Re: Fokker Dr.I

Příspěvek od Hugo » 24 led 2022 23:07

Čtvrté křídlo bych laicky udělal se stejným náběhem jako spodní křídlo. Asi jsem to taky na modelu tak měl.

Ohledně stupnění náběhu křídel u víceplošníků mám za to, že to taky Tonda tady na fóru už jednou vysvětloval, jen nevím kde. Každopádně u víceplošníků, pokud bych ještě nekdy stavěl, tak dole větší úhel náběhu než nahoře.
0

duckman
Reakce: 2
Příspěvky: 23
Registrován: 27 úno 2021 11:38

Re: Fokker Dr.I

Příspěvek od duckman » 25 led 2022 06:57

Já to měnit nebudu . Tak jak jsem to dal na výkres před 30 lety , tak to budu mít i na pátém . Všechny Dr.I létali s tím seřízením jak jsem to uvedl na výkresu . Jenom negativy dávám jen na horní křídlo . Výkres jsem už na vlákno dal .
0

Steve
Reakce: 22
Příspěvky: 1061
Registrován: 11 úno 2010 20:18
Bydliště: Napajedla

Re: Fokker Dr.I

Příspěvek od Steve » 25 led 2022 08:35

Respektuji zkušenosti každého, kdo tu žaluzii postavil ;-)
Je možné, že je to specifický typ a s rozumným vzepětím poletí vždy. Kéž by ;-)
A každý byl v jiné velikosti i hmotností ( a výrazně těžší RC se chová jinak).
K tomu jiný profil...
Možná poletí v jakémkoliv rozumném nastavení ;-)
Jak už jsem uvedl, Z.Raška mi kdysi řekl: "Víš, já dám obě stejně a ono to lítá" ;-)
A jeho Dreidecker má všechna křídla +2°.

Díky všem za rady, pokračujte ;-)
Mam za to, že to využijí i jiní, časem ;-)
0

duckman
Reakce: 2
Příspěvky: 23
Registrován: 27 úno 2021 11:38

Re: Fokker Dr.I

Příspěvek od duckman » 25 led 2022 09:10

Všechny se chovaly stejně dobře . Od 500 mm ( 85 gramů ) přes 600 mm ( nejdřív 105 po odlehčení další opět 85 gramů ) navíc všechny na CO2 až po RC 700 mm se 400 gramy . Teď mám rozestavěného o rozpětí 600 mm a počítám hmotnost okolo 200 gramů . U všech stejný profil .
0

Steve
Reakce: 22
Příspěvky: 1061
Registrován: 11 úno 2010 20:18
Bydliště: Napajedla

Re: Fokker Dr.I

Příspěvek od Steve » 25 led 2022 10:03

Já nechci překročit 200g.
Kdyby šlo jen o to co chci... :-)
Rozpětí včetně "uší" 729 mm.
Jaký tam máš profil?
Já tlustý CRD...
0

duckman
Reakce: 2
Příspěvky: 23
Registrován: 27 úno 2021 11:38

Re: Fokker Dr.I

Příspěvek od duckman » 25 led 2022 10:48

Já ta mám ten co je na výkrese . Při 729 to má už slušnou u plochu . Hlavně to musí být taky pevný . Hlavně podvozek a lože motoru .
0

Odpovědět