Identifikace modelu
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
Identifikace modelu
Drazí kolegové, nevíte, který skutečný stroj byl předlohou této (možná) minimaketky? Pozůstalost po Vildovi, autor Čenda Rychnovský???, úhel náběhu asi 20stupňů , deter bimbas. Na první pohled mi to nic nepřipomíná, a na druhý jsem moc líný Děkuji za pomoc.
0
Re: Identifikace modelu
Připadá mi to jako něco upraveného. Tedy že nemá přesnou reálnou předlohu.
Vidím v tom štíhlejší Bede-4, trochu Helio Couriera (ale ta SOP...) a trochu Itoha.
Z dospělých mě nic jiného nenapadá.
Snad ještě něco z italských, možná z firmy Tecnam...
Pokud to bylo ULL, tak to najít nejspíš moc nepůjde.
Vidím v tom štíhlejší Bede-4, trochu Helio Couriera (ale ta SOP...) a trochu Itoha.
Z dospělých mě nic jiného nenapadá.
Snad ještě něco z italských, možná z firmy Tecnam...
Pokud to bylo ULL, tak to najít nejspíš moc nepůjde.
0
Re: Identifikace modelu
Tvary mi to připomíná Itoha , ale toho znám z dvoulistou vrtulí a má jednoduché zakončení křídla .
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Identifikace modelu
Vážení kolegové. asi se musím přznat jako tvůrce této dvacetinky letounu TR-230 Travel V-plane. Moje první rekonstrukce měla malou chybu, chybělo jí to malé zalomení náběžky, chtěl jsem udělat nové křídlo, jenže Vildovi se moc líbilo jak hezky model létá a tak jsem mu jej hned na Medlánkách dal.
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Identifikace modelu
Pro úplnost, prvně jsem měl jen tyto dvě fotky a z nich dělal plánek. Později jsem sehnal další a zjistil, že to křídlo je trošku jiné a ne zcela přímkové, pak jsem upravil jak 3 pohled, tak i stavební výkres. Díky za další fotky, ty s bačkorama jsem vůbec neznal.
0
Re: Identifikace modelu
Luboši, děkuji za identifikaci. Nějak jsem ani neměl čas odpovědět dřív.
Model jsem bohužel při stěhování poškodil, ulomil SOP a protrhnul potah křídla. Zároveň byl už u Vildy nějak rozhrkaný podvozek, ale nic neopravitelného. Pokud model případně chceš, domluvíme se na předání, jinak ho upravím sám a občas provětrám.
Model jsem bohužel při stěhování poškodil, ulomil SOP a protrhnul potah křídla. Zároveň byl už u Vildy nějak rozhrkaný podvozek, ale nic neopravitelného. Pokud model případně chceš, domluvíme se na předání, jinak ho upravím sám a občas provětrám.
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: Identifikace modelu
Luboši, můžeš to ještě více přiblížit realitě:
https://iviation.de/products/tr230-traveler/
https://iviation.de/products/tr230-traveler/
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Identifikace modelu
Dušane moc děkuji za perfektní podklady. Nyní lze udělat pořádný výkres a postavit dvacetinku velmi přesně. Je to velmi vhodný a létavý typ, ale má li být přesný, tak bude pracnější než třeba zcela hranatý a jednoduchý ITOH.
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Identifikace modelu
Nedalo mí a hned jsem se pustil do nového stavebního výkresu. Je jasné, že napodobit zaoblené hrany skořepinové konstrukce kompozitového trupu a při tom držet minimální váhu není snadné a nutně vede ke kompromisu. Cílem je, aby dvacetinka měla prázdnou váhu do 25g, svazek ze 4 vláken TAN SS 3x1 o délce 520 mm podle šarře gumy snese maximálně až 1600 otáček a při natočení na 1400 bude doba vytáčení přes 60s, dosažená výška před 40m a pokud bude dobře fungovat vonoběh, pak by něměl být problém létat maxima. Je to něco jiného než starý dobrák ITOH, toto je žihadlo a styl letu podobný stíhačce z WWII.
Pokud však někdo touží mít dobráckou velkou dvacetinku, která bude létat jako model P-30, pak mohu doporučit AERMACCHI LOCKHEED LA-60 Turbi.
Pokud však někdo touží mít dobráckou velkou dvacetinku, která bude létat jako model P-30, pak mohu doporučit AERMACCHI LOCKHEED LA-60 Turbi.
0