Avia B-135
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 32
- Příspěvky: 2583
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Avia B-135
Ano. tu historii sestřelu Bf-110 znám. A také jsem si podtobně pročetl polské informace o Arsenalech, tam píšou které konkrétní letouny si Němci odvezli k letovým testům do Rechlinu, byl mezi nimi i Atsenal VG-32 s americkým motorem Allison a také, že pozfěji byl vrácen a dostal nový motor HS a oznašení VG-33C1, dále byl používán jako zkušebna různých úprav.. Takže tvrzená našich bodovačů, že tento letoun nikdy nelétal jsou nesmyslná.
Bohužel fotku s motorem Allison jsem marně sháněl v Musee le Bourget.
Bohužel fotku s motorem Allison jsem marně sháněl v Musee le Bourget.
0
Re: Avia B-135
No a to je další problém - polské publikace. Obvykle spatlanina všeho možného, spousty nepravd, dávno vyvrácených mýtů, často i mizerné výkresy.
Pátý prototyp letounu VG.33, VG.33-05, měl dostat motor Allison a být prototypem VG.32. Motor však nebyl dodán před uzavřením příměří a prototyp jako takový nebyl nikdy zalétán. Nicméně VG.32 byl objednán pro sériovou výrobu. Výroba měla být zahájena v závodech Michelinu v Clermont-Ferrant. Doufalo se, že první tucet bude dodáno v prosinci 1940, přičemž 25 jich bude vyrobeno v lednu 1941, 40 v únoru, 70 v březnu, 100 v dubnu a 150 měsíčně od května 1941 dále. To se zjevně nikdy neuskutečnilo.
Allison v Arsenalu evidentně nikdy namontován nebyl, ve Francii se totiž motor nenacházel, a i kdyby nacházel a VG.32 létal v Rechlinu, naprosto nebyl důvod, proč by ho Němci vraceli Francouzům, a neexistují ani žádné záznamy o tom, že by - pravděpodobně šest - Arsenalů s HS kdy na území Vichy uskutečnilo jediný start.
Takže fotku neexistujícího prototypu budeš shánět marně, Luboši...
Pátý prototyp letounu VG.33, VG.33-05, měl dostat motor Allison a být prototypem VG.32. Motor však nebyl dodán před uzavřením příměří a prototyp jako takový nebyl nikdy zalétán. Nicméně VG.32 byl objednán pro sériovou výrobu. Výroba měla být zahájena v závodech Michelinu v Clermont-Ferrant. Doufalo se, že první tucet bude dodáno v prosinci 1940, přičemž 25 jich bude vyrobeno v lednu 1941, 40 v únoru, 70 v březnu, 100 v dubnu a 150 měsíčně od května 1941 dále. To se zjevně nikdy neuskutečnilo.
Allison v Arsenalu evidentně nikdy namontován nebyl, ve Francii se totiž motor nenacházel, a i kdyby nacházel a VG.32 létal v Rechlinu, naprosto nebyl důvod, proč by ho Němci vraceli Francouzům, a neexistují ani žádné záznamy o tom, že by - pravděpodobně šest - Arsenalů s HS kdy na území Vichy uskutečnilo jediný start.
Takže fotku neexistujícího prototypu budeš shánět marně, Luboši...

0
-
- Reakce: 32
- Příspěvky: 2583
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Avia B-135
Ono je to trochu jinak, VG-32 s motorem Allison byl hový, ale Francouzy nezalétaný,. Němci si jej spolu s dalšími letouny odvezli k letovým testům do Rechlinu, po testech byla většina letounů vrácena výrobcům, VG-32 dostal nový motor HS a označení VG-33C1,,,
0
Re: Avia B-135
Tak určitěéé... VG.32 byl hotový, sice neměl motor, přesto byl Němci zalétaný, jen nám tak nějak chybějí jakékoli údaje, zápisy z letů, fotografie, atd. Žádné další Arsenaly Němci nezkoušeli, prokazatelný je pouze jeden VG.33 s HS v Rechlinu. A i kdyby jich létalo víc, naprosto nebyl důvod k vracení, a už vůbec ne výrobcům. Pravda je taková, že Arsenaly si párkrát skočili, obvykle přeletem na letiště k bojové jednotce, kde ukončili svoji kariéru bez jakéhokoli bojového letu. Ve Vichy jsou jakékoli lety neprokázané, a zbylé Arsenaly sloužily jako technologické pomůcky.
Já tě Luboši chápu, že chceš věřit tomu, že VG.32 s delším čumákem létal, ale bohužel...třeba se časem objeví nějaké nové informace, ale zatím mají bodovači pravdu
Já tě Luboši chápu, že chceš věřit tomu, že VG.32 s delším čumákem létal, ale bohužel...třeba se časem objeví nějaké nové informace, ale zatím mají bodovači pravdu

0
-
- Reakce: 32
- Příspěvky: 2583
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Avia B-135
Naprostý nesmysl. O polských pramenech jsem již psal, a Green... to je takový Václav Němeček. Při vší úctě, jejich práce jsou dávno překonány. Navíc se tam nic nepíše o jakémkoli letu, a vlastně ani o tom, zda motor byl či nebyl namontován. A jelikož se Allison ve FR nenacházel, namontován být nemohl.
VG.35 byl čtvrtý VG.33 s motorem Hispano-Suiza 12Y-51, rozhodně se na něm neměnily motory sem a tam, a nepřeznačoval se na VG.32
VG.32 byl pátý VG.33, to je správně, ale prostě nikdy neletěl, neměl s čím.
Rovněž neexistuje žádný důkaz, že by jakýkoli Arsenal létal ve vychistické části Francie.
Celé tohle éro a jeho verze byla už prostě křeč, nebyl čas na zkoušky, přehazování motorů, zalétávání, nebyl na tom žádný zájem, a to ani ze stany Němců.
VG.35 byl čtvrtý VG.33 s motorem Hispano-Suiza 12Y-51, rozhodně se na něm neměnily motory sem a tam, a nepřeznačoval se na VG.32
VG.32 byl pátý VG.33, to je správně, ale prostě nikdy neletěl, neměl s čím.
Rovněž neexistuje žádný důkaz, že by jakýkoli Arsenal létal ve vychistické části Francie.
Celé tohle éro a jeho verze byla už prostě křeč, nebyl čas na zkoušky, přehazování motorů, zalétávání, nebyl na tom žádný zájem, a to ani ze stany Němců.
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1497
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
-
- Reakce: 32
- Příspěvky: 2583
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Avia B-135
Dušan má pravdu, držme se původního téma- dnes druhý pokus o zalétání dvacetinky po zvětšení vyosení tahu vrtule. KLouzavý let dobrý, po natočení asi 150 ot, jeden okruh o průměru 20m. Po natočení 250 začátek stoupání do 5m, pak zúžení zatáčky, průlet nízko nad zemí a druhý okruh ve psí výšce, třetí let po 300 ot a zmenšení zatáčky narovnáním SOP, začátel dobrý, ale pak se SOP vrátí do ostřejší zatáčky a model ostře přistává do sněhu, uvolněný list vrtule. Jde se domů a tam nad horkou žehličkou zcela srovnaná SOP a lehce zvětšený negativ na pravém křídle. Nedělám si iluze, že příště již vše bude OK, Ty úzké konce křídel s nízkým Re mne ještě potrápí.
0
- Ivan Horníček
- Reakce: 98
- Příspěvky: 656
- Registrován: 20 bře 2015 23:39
- Bydliště: Postřelmov
Re: Avia B-135
Petr Kolář napsal ke své maketě toto.
Ahoj Ivane,
na minimaketách Luboš staví B-135 a je tam fotka té mojí.-tak přikládám pár fotek.
Naposledy jsem s modelem létal někdy minulý rok,když je na letišti klid.
Model je celý z polystyrénu,potažený kloboukovým papírem-tehdy vyšel plánek od Tondy na model Be-56,takže
technologii výroby jsem použil.
Barvy jsou Unicol-horní plochy a Revel-spodek.
Váží 98g-tedy bez podvozku,který byl jen na hodnocení.
Pokud si vzpomínám,nejvíc práce na plánku zabrala konstrukce šablon na vyřezání křídla odporovým drátem.
Šablony "vyšly" s podivnými hrby,ale křídlo vyšlo parádní-myslím,že jsem řezal 3 poloviny(ta jedna byla zkušební).
Trup jsem řezal jen půdorys a bokorys podle šablon a pak dobroušení podle negativních šablon z papíru.
Celkově ta pracnost byla nižší,než klasická konstrukce.
Vpříloze zasílám pár fotek-nejsou z loňska,ale tak asi před 4 roky.
Co se týče zbarvení-tehdy jiné podklady nebyly,takže je celá zelená.Ale dnes bych určitě na VOP a Kř. přidal tu černou barvu,jak je to publikováno v MBI.Fotky v této publikaci jsou nepochybné o druhé kamuflážní barvě.
P.K.
Ahoj Ivane,
na minimaketách Luboš staví B-135 a je tam fotka té mojí.-tak přikládám pár fotek.
Naposledy jsem s modelem létal někdy minulý rok,když je na letišti klid.
Model je celý z polystyrénu,potažený kloboukovým papírem-tehdy vyšel plánek od Tondy na model Be-56,takže
technologii výroby jsem použil.
Barvy jsou Unicol-horní plochy a Revel-spodek.
Váží 98g-tedy bez podvozku,který byl jen na hodnocení.
Pokud si vzpomínám,nejvíc práce na plánku zabrala konstrukce šablon na vyřezání křídla odporovým drátem.
Šablony "vyšly" s podivnými hrby,ale křídlo vyšlo parádní-myslím,že jsem řezal 3 poloviny(ta jedna byla zkušební).
Trup jsem řezal jen půdorys a bokorys podle šablon a pak dobroušení podle negativních šablon z papíru.
Celkově ta pracnost byla nižší,než klasická konstrukce.
Vpříloze zasílám pár fotek-nejsou z loňska,ale tak asi před 4 roky.
Co se týče zbarvení-tehdy jiné podklady nebyly,takže je celá zelená.Ale dnes bych určitě na VOP a Kř. přidal tu černou barvu,jak je to publikováno v MBI.Fotky v této publikaci jsou nepochybné o druhé kamuflážní barvě.
P.K.
0
-
- Reakce: 32
- Příspěvky: 2583
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Avia B-135
Tak jsem se nepletl i pletl

Je to ona, akorát mi to k Petrovi fakt nesedělo a ono jo

0