Československá letadla Beta 56 a Beta 252 Scolar
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
Re: Československá letadla Beta 56 a Beta 252 Scolar
Petře, Roberte a Michale děkuji za vaše příspěvky a hlavně fotky .Začal jsem potahovat horní část trupu u obou Bet. Do potahování plaňkováním se mě moc nechtělo tak jsem to zkusil potahovat celými pláty balzy .Tvar potahu jsem vytvořil pomocí pauzáku.
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2562
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Československá letadla Beta 56 a Beta 252 Scolar
Asi jeden z nejvhodnějčích typů a v obou případech perfektně postavené.
0
Re: Československá letadla Beta 56 a Beta 252 Scolar
Tak jsem dokončil oba trupy na Betky. Zatím bez hlavic hmotnost Beta 56 6,5g a Beta Scolar 7g. Přední horní části trupu u obou Bet je vcelku z ohýbané balzy 0.8 mm, zádní horní části trupu u obou modelů jsou z balzy 0.8 mm -plaňkování lištama 0,8x4 mm a zbroušeno zatím na tl 0.5 mm
0
Re: Československá letadla Beta 56 a Beta 252 Scolar
Trup s ocasními plochami připravený na potahování.
0
Re: Československá letadla Beta 56 a Beta 252 Scolar
Bety připravené na potahování. Chtěl bych obě po potažení stříkat barvou. Jakým papírem by bylo vhodné potahovat. Mám nějaký Plyspan bíle barvy a dva archy červené, nebo kašmir 11g nebo nešustivý prodyšný Japan. A ještě dotaz na majitele Bety 56 jaký průměr vrtule používáte a jaký gumový svazek používáte. Prosím o každou radu odborníky. Děkuji
0
Re: Československá letadla Beta 56 a Beta 252 Scolar
Moja Be 56- balsova vrtula priemer 184mm, vaha bez gumy-24g, prierez svazku 9,6 mm2 / 3x vlakno 3,2-Tan supersport/, dlžka svazku-450mm- na rekreačné lety to stačí.
0
Re: Československá letadla Beta 56 a Beta 252 Scolar
Všechny tři verze jsou OK, pokud je nebudeš raději vzájemně míchat.
Japanem nic nezkazíš
A předpokládám, že máš na mysli klasický vláknitý papír.
Někteří (nejen) tady totiž vehementně používají název Japan na šustivou verzi snad japonského papíru, ale to je špatně.
Ply Span je taky dobrá volba.
Kashmir bude asi nejlehčí z těchto tří.
Myslím, že není důvod se bát kterékoliv varianty
Japanem nic nezkazíš

A předpokládám, že máš na mysli klasický vláknitý papír.
Někteří (nejen) tady totiž vehementně používají název Japan na šustivou verzi snad japonského papíru, ale to je špatně.
Ply Span je taky dobrá volba.
Kashmir bude asi nejlehčí z těchto tří.
Myslím, že není důvod se bát kterékoliv varianty

0
Re: Československá letadla Beta 56 a Beta 252 Scolar
Kašmír je asi najvhodnejší- kridla, boky a spodok trupu 11g , vrch trupu a ocasky 9g. Da sa vypnut vodou, dobre sa prisposobí aj sferickym plocham.Japan treba vyskušat či sa nerozpadá vodou-/starší typ japanu- 30-40 ročný/. Plyspan ma dobrý -hladký povrch ale tažko sa prilakuje,potiahnut sfericku plochu je náročné.
0