Macchi

Stavba konkrétních minimaket a létání s nimi, foto a video

Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník

martinf1b
Reakce: 0
Příspěvky: 15
Registrován: 08 úno 2010 12:39
Bydliště: Kladno

Re: Macchi

Příspěvek od martinf1b » 31 bře 2010 11:49

Ahoj,
tak letěl asi tak 35s, protože jsem ho málo natočil, abych ho nepoškodil v malé hale.
Bude pravděpodobně ještě potřeba lehce poladit směrovku. Myslím, že by mohlo dát minutu….
Mám to kondenzátorákem, ale zkusím co to udělá v Teplicích.
Gumu používám 2.5x1 zhruba 2,5x delší než závěsy. Létal jsem na nějakou "Tan sportku".
Plováky váží něco kolem 4g, je to zhruba třetina modelu.

M
0

lekvar
Reakce: 0
Příspěvky: 94
Registrován: 13 úno 2010 17:53
Bydliště: Klecany

Re: Macchi

Příspěvek od lekvar » 31 bře 2010 15:23

Ahoj 2,5 xdélka zvazku to je asi 2,5-3 gramy gumy predpokladám...no keď s tým zaletíš minutu tak to budeš v Teplicích jeden z ašpirantov na víťaza... 35 sekúnd v malej hale to je pecka...dík za info
v
0

Lubomir Koutny
Reakce: 31
Příspěvky: 2402
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: Macchi M.67

Příspěvek od Lubomir Koutny » 08 led 2011 10:42

Pokud je mi známo, tak byly postaveny alespoň 3 kusy tohoto letounu a ty se dost podstatně lišily v některých detailech :
1. Na první pohled typem vrtule (dvoulisté, třílistá)
2. Provedením chladičů. Plocha a umístění se měnilo. Pro minimaketu je nutné se řídit fotkami toho, kterého letounu, případně velkým, barevným 3-pohledem

Chladiče byly u tohoto letounu (na fotkách z musea) zřejmě mosazné, velmi tenké trubičky, tomu by měla odpovídat i barva.
Jiné podklady již spekulují s barvou hliníku...

Dovolil bych si malé doporučení : při vyplétání výztuh, které mají jisté pnutí a to je nesymetrické (má tendenci sklápět křídlo do záporného vzepětí) je dobré mít přípravek - kastlík zajišťující vzájemnou polohu. V tom kastlíku je třeba provádět výplet, ten pak řádně zalepit nechat zaschnout nějaký ten den tak, aby po vyndání z kastlíku mělo křídlo lomení do V alespoň 5 mm. Jinak budou velké problémy se stabilitou ( ne ani tak s příčnou - klonění na křídlo, ale hlavně s podélnou - dvojice sil tah odpor kontra stabilizažní moment VOP). Není -li tam ono lomení do V, nebo je dokonce křídlo stažené do záporného lomení (což byl případ mého oříška) pak je zalétávání opravdovým utrpením a soutěžit s takovým modelem je pro ostudu.
Petr Mikuláše si onen kastlík vozil sebou na soutěže. Pokud s érem ťukl do zdi a plováky se troch pohnuly, dal éro do kastlíku, tam vše rychle a přesně srovnal a za půl hodiny letěl rekordní let...Po startu ze země v úzké hale v Pardubicích 67 sec.
0

Lubomir Koutny
Reakce: 31
Příspěvky: 2402
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: Macchi

Příspěvek od Lubomir Koutny » 11 led 2011 21:09

Moc rád bych poděkoval discobolosovi za umožnění digitální návštěvy musea italských letounů. Ano, již dlouho jsem si říkal, že při cestě přes Itálii do Říma to musím vzít do toho musea na jezeře, kde mají Italové své soutěžní racery ze soutěží o Schneiderův pohár a vše si pořádně vyfotografovat. Takže ještě jednou dík za tu adresu : http://images.google.cz/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1

Také bych rád pozval všechny majitele pistácií, peanutů a dvacetinek letounů připravovaných pro Schneiderův pohár na OPENSCALE 2011,
kde tyto budou opět létat FLY OFF tedy tři společné starty, o pořádí rozhodne součet umístění vě všech třech letech. Vítěz dostane krásný pohár, na další v pořadí také zbudou nějaké pěkné ceny. Zatím tedy víme, že tam budou dvě dvacetinky Borel hydro 1913, jedna dvacetinka Deperdussin 1913, peanut Borel 1912, Morane 1913 a REP 1913. Doufám, že tam také bude tento nádherný racer Macchi M.67 a snad i Kruckého peanut Borel 1913 o kterém mám zprávy, že moc pěkně létá.

Jinak mohu vřele doporučit Macchi M.39, parádní fotky máte na shora uvedené adrese, plánek peanuta mohu dodat, ještě větší šance na úspěch by měla jeho dvacetinka. Mimochodem, před cca 20 ti roky jsem postavil dvacetinku Supermarine S.4, létala výborně, časy přes minutu, na soutěži 69 a 70 sec. Podobné šance na úspěch by měl i FIAT C.29, nebo francouzský Bernard....
Doufám, že poslední květnovou sobotu odpoledne to na Medlánkách bude ve vzduchu plné námořních racerů !
0

Odpovědět