Donnet Leveque

Stavba konkrétních minimaket a létání s nimi, foto a video

Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník

Odpovědět
Uživatelský avatar
Curtiss
Reakce: 2
Příspěvky: 78
Registrován: 08 srp 2011 21:59
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Donnet Leveque

Příspěvek od Curtiss » 29 srp 2011 12:25

Tak se taky pochlubím svým výtvorem. Je sice o trochu větší a na RC, ale což. Stejně jako gumák by to asi nešlo, nebyl by kam dát svazek ;)
http://www.modelweb.ic.cz/donnet.html
0

Honza Drážek
Reakce: 0
Příspěvky: 537
Registrován: 25 úno 2011 21:12
Bydliště: Mnichovice

Re: Donnet Leveque

Příspěvek od Honza Drážek » 29 srp 2011 18:11

Curtissi, ty éra jsou krásný, nejen to odkazované ! S tím svazkem by ti to kluci vysvětlili :lol:
0

Uživatelský avatar
Curtiss
Reakce: 2
Příspěvky: 78
Registrován: 08 srp 2011 21:59
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: Donnet Leveque

Příspěvek od Curtiss » 29 srp 2011 18:29

Díky. No, možná by mi to vysvětlili, ale já bych nesnesl na modelu nějaký trčící klacek s gumou, který tam u originálu není :D
0

Pavel Stráník
Reakce: 33
Příspěvky: 1181
Registrován: 28 pro 2009 22:46
Bydliště: Brno

Re: Donnet Leveque

Příspěvek od Pavel Stráník » 29 srp 2011 22:21

No to je ale krásný hydroplán. Moc pěkné, detailů kopec, chmelnice jako blázen a nádherně udělaná - smekám. A co reference z létání - jak se to chová ve vzduchu?
0

Uživatelský avatar
Curtiss
Reakce: 2
Příspěvky: 78
Registrován: 08 srp 2011 21:59
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: Donnet Leveque

Příspěvek od Curtiss » 29 srp 2011 23:47

Ahoj, díky za slova uznání. Létá to kupodivu celkem obstojně a stabilně, jen je třeba létat za klidu. Za prvé je to "fabrika na odpor" a za druhé je to omotorované asi tak stejně, jako byla předloha, čili rezerva výkonu téměř žádná :D Největší obavy jsem měl z vlivu poměrně vysoko umístěného pohonu, ale obavy se ukázaly jako liché. Jednak je to pouze opticky vysoko, ve skutečnosti osa tahu prochází skoro těžištěm, takže ve finále je motor ve všech směrech v nule a problémy se nedostavily. Změny chování při změně otáček jsou neznatelné, řiditelnost je dobrá, snad jen nakrucování křídel je oproti křidélkům tupější, takže nějaké rychlé změny náklonu jsou téměř vyloučeny, z čehož také vyplývá nutnost létání za klidu, ve větrném povětří by to byl asi předem prohraný boj. Možná, že ne, ale zkoušet to nehodlám. Osobně jsem s letovými vlastnostmi spokojený, očekával jsem to horší. Kluz není kdovíjaký, opadání je přeci jen větší, než u větroně, byť model má "větroňářské" plošné zatížení kolem 24g/dm2. Takže na přistání s běžícím motorem a není celkem problém.
0

Pavel Stráník
Reakce: 33
Příspěvky: 1181
Registrován: 28 pro 2009 22:46
Bydliště: Brno

Re: Donnet Leveque

Příspěvek od Pavel Stráník » 30 srp 2011 08:53

Ono to s létáním u všech takto koncipovaných modelů bude stejné, teda pokud tam někdo nenarve motor jak blázen :( . Můj Curtiss právě na kombinaci podmotorování a mizerné účinnosti křidélek - placek mezi křídly - skončil havárií. Ani nemám moc chutí ho spravovat, resp. musel bych udělat nová křídla s normálními křidélky co měly některé pozdější kusy, asi se s malou účinností těch placek taky potýkali. Přitom na vodě se model choval spořádaně a celkem svižně, dokonce se dostal i do kluzu.
0

Hugo
Reakce: 8
Příspěvky: 1498
Registrován: 05 úno 2010 12:34
Bydliště: Praha

Re: Donnet Leveque

Příspěvek od Hugo » 30 srp 2011 13:35

Krásnej stroj a moc zajímavý stránky! Martin
0

Odpovědět