Tak se taky pochlubím svým výtvorem. Je sice o trochu větší a na RC, ale což. Stejně jako gumák by to asi nešlo, nebyl by kam dát svazek
http://www.modelweb.ic.cz/donnet.html
Donnet Leveque
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 0
- Příspěvky: 537
- Registrován: 25 úno 2011 21:12
- Bydliště: Mnichovice
Re: Donnet Leveque
Curtissi, ty éra jsou krásný, nejen to odkazované ! S tím svazkem by ti to kluci vysvětlili
0
- Curtiss
- Reakce: 2
- Příspěvky: 78
- Registrován: 08 srp 2011 21:59
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: Donnet Leveque
Díky. No, možná by mi to vysvětlili, ale já bych nesnesl na modelu nějaký trčící klacek s gumou, který tam u originálu není
0
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Donnet Leveque
No to je ale krásný hydroplán. Moc pěkné, detailů kopec, chmelnice jako blázen a nádherně udělaná - smekám. A co reference z létání - jak se to chová ve vzduchu?
0
- Curtiss
- Reakce: 2
- Příspěvky: 78
- Registrován: 08 srp 2011 21:59
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: Donnet Leveque
Ahoj, díky za slova uznání. Létá to kupodivu celkem obstojně a stabilně, jen je třeba létat za klidu. Za prvé je to "fabrika na odpor" a za druhé je to omotorované asi tak stejně, jako byla předloha, čili rezerva výkonu téměř žádná Největší obavy jsem měl z vlivu poměrně vysoko umístěného pohonu, ale obavy se ukázaly jako liché. Jednak je to pouze opticky vysoko, ve skutečnosti osa tahu prochází skoro těžištěm, takže ve finále je motor ve všech směrech v nule a problémy se nedostavily. Změny chování při změně otáček jsou neznatelné, řiditelnost je dobrá, snad jen nakrucování křídel je oproti křidélkům tupější, takže nějaké rychlé změny náklonu jsou téměř vyloučeny, z čehož také vyplývá nutnost létání za klidu, ve větrném povětří by to byl asi předem prohraný boj. Možná, že ne, ale zkoušet to nehodlám. Osobně jsem s letovými vlastnostmi spokojený, očekával jsem to horší. Kluz není kdovíjaký, opadání je přeci jen větší, než u větroně, byť model má "větroňářské" plošné zatížení kolem 24g/dm2. Takže na přistání s běžícím motorem a není celkem problém.
0
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Donnet Leveque
Ono to s létáním u všech takto koncipovaných modelů bude stejné, teda pokud tam někdo nenarve motor jak blázen . Můj Curtiss právě na kombinaci podmotorování a mizerné účinnosti křidélek - placek mezi křídly - skončil havárií. Ani nemám moc chutí ho spravovat, resp. musel bych udělat nová křídla s normálními křidélky co měly některé pozdější kusy, asi se s malou účinností těch placek taky potýkali. Přitom na vodě se model choval spořádaně a celkem svižně, dokonce se dostal i do kluzu.
0