Airco DH-5 F4E
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1469
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Airco DH-5 F4E
I já se pustil do stavění.
Při loňské soutěži halovek mně fascinovaly starty a přistání Čihákova Rapida na CO2 od Michala Křepelky. Takže jsem nelenil a poslal objednávku na motor Štefanu Gašparínovi. Plánoval jsem postavit výše zmíněné, protože mi doma už delší dobu ležel krásný Radkův plánek.
Po půlroce čekání jsem poněkud znejistěl a začal se pídit po jiném pohonu. Protože mám v šuplíku několik malých elektromotorů (od HobbyKing), kontaktoval jsem Steva, který mi v Trnávce ukazoval timer od jeho známého. Přes něj jsem timer koupil (http://www.jyrry.cbcnet.cz/soubory/ff_timer.pdf).
Pomalu jsem se pustil do stavby a po novém roce znovu kontaktoval Štefana, aby mi sdělil, jestli je s motorem možno počítat do března. Ten mi odpověděl, že asi ano, ale pravda, moc jsem na to nespoléhal.
Už jsem chtěl začít stavět trup dle úpravy na elektro, když tu se mi v pondělí ozvalo několik kamarádů, že se Štefan shání po mém telefonu (do té doby jsme si mailovali). No a dnes mám doma i jeho GM 63BB.
Jenže už jsem tak nějak naladěný na verzi elektro. Mám totiž v plánu použít dva různě nastavené timery, jeden do haly na F4E, druhý na venkovní létání M-CO2/el.
No a co teď ?
Z mých předchozích "dílenských" příspěvků asi mnozí tušili, že na něčem pracuju.
Je to tak. Ale jako obvykle, začal jsem tím nejjednodušším - ocasními plochami.
Podrobnosti je asi zbytečné ukazovat (viz. vlákno od Radka Sopwith Pup).
Takže jen výsledek. Jak jsem prozradil jinde, stavím i křídla, ale jde mi to poněkud pomaleji. Až budou hotová, ukážu i je.
Při loňské soutěži halovek mně fascinovaly starty a přistání Čihákova Rapida na CO2 od Michala Křepelky. Takže jsem nelenil a poslal objednávku na motor Štefanu Gašparínovi. Plánoval jsem postavit výše zmíněné, protože mi doma už delší dobu ležel krásný Radkův plánek.
Po půlroce čekání jsem poněkud znejistěl a začal se pídit po jiném pohonu. Protože mám v šuplíku několik malých elektromotorů (od HobbyKing), kontaktoval jsem Steva, který mi v Trnávce ukazoval timer od jeho známého. Přes něj jsem timer koupil (http://www.jyrry.cbcnet.cz/soubory/ff_timer.pdf).
Pomalu jsem se pustil do stavby a po novém roce znovu kontaktoval Štefana, aby mi sdělil, jestli je s motorem možno počítat do března. Ten mi odpověděl, že asi ano, ale pravda, moc jsem na to nespoléhal.
Už jsem chtěl začít stavět trup dle úpravy na elektro, když tu se mi v pondělí ozvalo několik kamarádů, že se Štefan shání po mém telefonu (do té doby jsme si mailovali). No a dnes mám doma i jeho GM 63BB.
Jenže už jsem tak nějak naladěný na verzi elektro. Mám totiž v plánu použít dva různě nastavené timery, jeden do haly na F4E, druhý na venkovní létání M-CO2/el.
No a co teď ?
Z mých předchozích "dílenských" příspěvků asi mnozí tušili, že na něčem pracuju.
Je to tak. Ale jako obvykle, začal jsem tím nejjednodušším - ocasními plochami.
Podrobnosti je asi zbytečné ukazovat (viz. vlákno od Radka Sopwith Pup).
Takže jen výsledek. Jak jsem prozradil jinde, stavím i křídla, ale jde mi to poněkud pomaleji. Až budou hotová, ukážu i je.
0
-
- Reakce: 37
- Příspěvky: 790
- Registrován: 07 úno 2010 12:47
- Bydliště: Praha
Re: Airco DH-5 F4E
Ahoj Dušane!
Kurňa tak tos mě dostal, úplně jsem na Tebe zapomněl, že bys moh postavit ňákou maketu - zrovna už tři dny popostavuji různé modely v krabici a nic mě nebaví, nevím do čeho se pustit, ale teď se mi jasně sune do popředí volba jednoduchého CO2 (Medlánky i F4IN)
Určitě to udělej na CO2 - Elektro je jen čínská kočičárna na kterou bude eště času dost.
Mohu Ti pomoci i zkušeností - obsluhoval jsem dostatek časovačů a modelů s nimi - časuješ, časuješ, časuješ a nakonec zjistíš, že se snažíš vlastně nasimulovat přirozený průběh tahu gumy či CO2, nic víc. Žádné velké kouzlo, o kterém sníš, když máš časovač na stole a hraješ si s ním u TV, se nedostaví...
Navíc 63BB je nejlepší CO2 motor ze všech, chodí nádherně a tahá jako blázen.
R.
Kurňa tak tos mě dostal, úplně jsem na Tebe zapomněl, že bys moh postavit ňákou maketu - zrovna už tři dny popostavuji různé modely v krabici a nic mě nebaví, nevím do čeho se pustit, ale teď se mi jasně sune do popředí volba jednoduchého CO2 (Medlánky i F4IN)
Určitě to udělej na CO2 - Elektro je jen čínská kočičárna na kterou bude eště času dost.
Mohu Ti pomoci i zkušeností - obsluhoval jsem dostatek časovačů a modelů s nimi - časuješ, časuješ, časuješ a nakonec zjistíš, že se snažíš vlastně nasimulovat přirozený průběh tahu gumy či CO2, nic víc. Žádné velké kouzlo, o kterém sníš, když máš časovač na stole a hraješ si s ním u TV, se nedostaví...
Navíc 63BB je nejlepší CO2 motor ze všech, chodí nádherně a tahá jako blázen.
R.
0
Re: Airco DH-5 F4E
Mno to jsi objévil AmérikuRobert Pajas píše: obsluhoval jsem dostatek časovačů a modelů s nimi - časuješ, časuješ, časuješ a nakonec zjistíš, že se snažíš vlastně nasimulovat přirozený průběh tahu gumy či CO2, nic víc. Žádné velké kouzlo, o kterém sníš, když máš časovač na stole a hraješ si s ním u TV, se nedostaví...R.
Mohu jen naznačit jednu výhodu elektriky - není závislá na teplotě, vlhkosti a nepotkává tisíce nevyzpytatelných okolností filigránské strojařiny, pro kterou ale právě CO2 miluju. Také délka chodu motoru a výkon je hlídatelnější, což je v hale nebo při proměnných podmínkách (teplotách) výhodou.
Zvuk motoru, drnčení kostry a jinovatku v modelu ale elektrika netrumfne, a souhlas - BB je fantastický motor. Já bych neváhal a když tento motor máš - nenechal bych ho zahálet, případně našel jiné ocasky a od nich se odrazil
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1469
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: Airco DH-5 F4E
No i mně trošku straší případ Ondry na loňské soutěži v Kladně, kde jinak perfektně létajícímu Kuňkadlu zamrzl motor a tím bylo vyřazeno z boje o medaile .
Pravda, napadlo mně postavit ještě jednou totéž na CO2, ale létat v jedné kategorii se dvěma stejnými modely by asi bylo poněkud zvláštní .
Mám ale doma ještě další zahálející plánek - Sikorski S-16, tak něco bych mohl fouknout do něj. Ale to už bude jiný příběh ...
D
Pravda, napadlo mně postavit ještě jednou totéž na CO2, ale létat v jedné kategorii se dvěma stejnými modely by asi bylo poněkud zvláštní .
Mám ale doma ještě další zahálející plánek - Sikorski S-16, tak něco bych mohl fouknout do něj. Ale to už bude jiný příběh ...
D
0
-
- Reakce: 37
- Příspěvky: 790
- Registrován: 07 úno 2010 12:47
- Bydliště: Praha
Re: Airco DH-5 F4E
No, Dušane, ve Tvym podání to bude krásný tak jako tak, dost se těšim na výsledek...
R.
Pozn.: uživatel Bayeux používá málo druhů smajlíků, není mu rozumět...
R.
Pozn.: uživatel Bayeux používá málo druhů smajlíků, není mu rozumět...
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1469
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: Airco DH-5 F4E
Roberte, děkuji za důvěru, snad ji nezklamu .
Připojuji dalších pár obrázků. Spodní křídla, ještě před "zalomením" do vzepětí.
Radek to nakreslil hezky, jen až při stavbě si člověk uvědomí, že těch "žbrdlinek" v přední části profilu je celkem dost Navíc když jsem si iniciativně všechny horní naohýbal za mokra. Ale dřívka k sobě já lepím rád. To mně asi na stavbě baví nejvíce.
Není to sice tak lehoučké, jako od Radka, ale snad to sifoňák nějak utáhne. Na horním ještě "žbrdlinky" chybí, tak obrázky až příšte.
D
Připojuji dalších pár obrázků. Spodní křídla, ještě před "zalomením" do vzepětí.
Radek to nakreslil hezky, jen až při stavbě si člověk uvědomí, že těch "žbrdlinek" v přední části profilu je celkem dost Navíc když jsem si iniciativně všechny horní naohýbal za mokra. Ale dřívka k sobě já lepím rád. To mně asi na stavbě baví nejvíce.
Není to sice tak lehoučké, jako od Radka, ale snad to sifoňák nějak utáhne. Na horním ještě "žbrdlinky" chybí, tak obrázky až příšte.
D
0
-
- Reakce: 37
- Příspěvky: 790
- Registrován: 07 úno 2010 12:47
- Bydliště: Praha
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1469
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1469
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: Airco DH-5 F4E
Já věděl, že to budeš bedlivě sledovat, tak jsem si to trochu nasyslil, aby to nemělo půlroční prodlevy
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1469
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: Airco DH-5 F4E
Tak jsem dolepil "žbrdlinky" i u horního křídla.
Po slepení střední části jsem proto na šikmý řez (v délce jednoho pole žeber) přilepil vnější část hlavního nosníku a na něj navlékl žebra a celek slepil s náběžnou a odtokou hranou. Pomocný nosník už je lepen natupo.
U horního křídla jsem stavěl tak trochu "okolo" hlavního nosníku. Nerad totiž lepím hlavní nosníky natupo. Po slepení střední části jsem proto na šikmý řez (v délce jednoho pole žeber) přilepil vnější část hlavního nosníku a na něj navlékl žebra a celek slepil s náběžnou a odtokou hranou. Pomocný nosník už je lepen natupo.
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1469
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: Airco DH-5 F4E
Podobnou dvacetinku jsem zatím nestavěl, tak nevím, jestli je váha "tak akorát", nebo jsem "přes"
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1469
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: Airco DH-5 F4E
Zapomněl jsem dodat, že teď bude ode mně chvilku pokoj, příští týden jsem na lyžích ...
D
D
0