Henderson-Glenny Gadfly
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
Henderson-Glenny Gadfly
takze dalsi zaciatocnicky pokus, nasiel som si tohoto drobca (a este som ho zmensil kedze ma to taha skor k mensim veciam)
viacmenej hotova kostra, chyba cumak a podvozok
mam na to pripraveny kasmir 8g, zatial som s nim vobec nerobil, tak sa chcem spytat ako je na tom s pnutim (cital som pri niektorych potahoch o pred-vypinani mimo modelu atd.)
o kostru a viacmenej ani kridlo sa moc nebojim, len vyskovka a smerovka sa mi pri tejto velkosti zdaju rizikove
viacmenej hotova kostra, chyba cumak a podvozok
mam na to pripraveny kasmir 8g, zatial som s nim vobec nerobil, tak sa chcem spytat ako je na tom s pnutim (cital som pri niektorych potahoch o pred-vypinani mimo modelu atd.)
o kostru a viacmenej ani kridlo sa moc nebojim, len vyskovka a smerovka sa mi pri tejto velkosti zdaju rizikove
- Přílohy
-
- DSC_3020.JPG (54.12 KiB) Zobrazeno 5729 x
-
- DSC_3017.JPG (69.95 KiB) Zobrazeno 5729 x
0
Re: Henderson-Glenny Gadfly
Máš to pěkné.Koukni se do sekce dílna a v tématu ,, který balakryl" na stránce 2 popisuje Robert Pajas postup potahování 6-9g a dále se tam o tom diskutuje.Tak se tam mrkni a věř tomu , funguje to.
0
Re: Henderson-Glenny Gadfly
po prvom pokuse o "balakrylovu" metodu
- Přílohy
-
- DSC_3030_01.JPG (49.43 KiB) Zobrazeno 5385 x
0
Re: Henderson-Glenny Gadfly
Vypadá to hezky, budeš trup a SOP stříkat, nebo to necháš tak jak je to na plánu? http://www.aviastar.org/air/england/glenny_gadfly.php
Tedy předpokládám, žes to dělal podle plánu z roku 1955, vypadá to tak. Ten plán má jednu vadu-nelze ho jen vytisknout a slepit k sobě, trup je potřeba v místě dělení plánu malinko nastavit.
Tedy předpokládám, žes to dělal podle plánu z roku 1955, vypadá to tak. Ten plán má jednu vadu-nelze ho jen vytisknout a slepit k sobě, trup je potřeba v místě dělení plánu malinko nastavit.
0
Re: Henderson-Glenny Gadfly
jj .. je to podla planu z roku 1955, planujem to ponechat tak, zial zatial nemam cim striekat
0
Re: Henderson-Glenny Gadfly
pokracujeme .. tieto detaily ma bavia
- Přílohy
-
- DSC_3036_2.jpg (36.59 KiB) Zobrazeno 5191 x
0
Re: Henderson-Glenny Gadfly
este vymalovat motor a vyhlasim za hotove
ako zaciatocnik mam otazku na "starych" harcovnikov , planujem na to ikaru 110, ale netusim aku gumu .. rad si necham v tomto poradit
ako zaciatocnik mam otazku na "starych" harcovnikov , planujem na to ikaru 110, ale netusim aku gumu .. rad si necham v tomto poradit
0
Re: Henderson-Glenny Gadfly
Je to krásně čistě postavené,po nabarvení motoru ještě pilota a bude to parádička.
0
Re: Henderson-Glenny Gadfly
po malej prestavke dofarbene
prosim este ako zaciatocnik o radu k spravnej gume (nemyslim teraz konkretny druh, sarzu atd. k tomu som tu par diskusii, vzorcov, momentov cital .. nerozumel .. a mam na to myslim cas ), docital som sa o cca. 1,5-2 nasobku dlzky zavesu pre zaciatok, to je ok, ale zatial neviem podla coho vybrat spravny prierez, ci je to zavisle na vahe, na velkosti vrtule alebo niecom inom? niekde som tu zachytil rady typu "2 slucky prierezu 1x1,5mm" .. odvtedy ma napriklad zaujima aky je rozdiel v pouziti 2 sluciek 1x1,5mm napriklad oproti jednej slucke 1x3mm ak v tom vobec rozdiel je, ked to je v podstate prierezovo zhodne
0
Re: Henderson-Glenny Gadfly
Obecně: průřez svazku je polovina váhy modelu. Většinou stačí i menší.Je to ale závislé na průměru a stoupání vrtule, čelním odporu a požadavku na realizmus letu. Zatím bych vyzkoušel průřez o něco menší než je 1/2 váhy (tohle letadlo ani v reálu moc rychle nelítalo).
0
Re: Henderson-Glenny Gadfly
niekde som tu zachytil rady typu "2 slucky prierezu 1x1,5mm" .. odvtedy ma napriklad zaujima aky je rozdiel v pouziti 2 sluciek 1x1,5mm napriklad oproti jednej slucke 1x3mm ak v tom vobec rozdiel je, ked to je v podstate prierezovo zhodne
Čekal jsem, že odpoví gumáčkář....
2 smyčky 1x1,5mm budou "měkčí", guma bude mít menší moment, bude se vytáčet déle a s menšími otáčkami
1 smyčka 1x3mm bude "tvrdší", start bude razantnější, moment vyšší, a doba vytáčení kratší
Doufám, že si to teď schytám , ale chci to jen trošku objasnit, snad mi to projde
Čekal jsem, že odpoví gumáčkář....
2 smyčky 1x1,5mm budou "měkčí", guma bude mít menší moment, bude se vytáčet déle a s menšími otáčkami
1 smyčka 1x3mm bude "tvrdší", start bude razantnější, moment vyšší, a doba vytáčení kratší
Doufám, že si to teď schytám , ale chci to jen trošku objasnit, snad mi to projde
0
Re: Henderson-Glenny Gadfly
vdaka za rady
ok ... povedzme, ze porovnaniu tych dvoch moznosti rozumiem, skor mam problem s pravidlom "průřez svazku je polovina váhy modelu" .. mam to chapat tak, ze volit priemer podla toho aby zvazok pri danej dlzke mal polovicu vahy modelu? alebo to chapem zle?
konkretne tu je vaha komplet modelu bez gumy 7g, pre uplnost vrtula je 110ka, zaves ma dlzku cca. 19cm
ak by som to chapal dobre (o com pochybujem ), slucka by mala mat pri 2-nasobku dlzky zavesu asi 40cm a priemer by mal byt zvoleny tak aby zvazok mal vahu asi 3,5g?
ok ... povedzme, ze porovnaniu tych dvoch moznosti rozumiem, skor mam problem s pravidlom "průřez svazku je polovina váhy modelu" .. mam to chapat tak, ze volit priemer podla toho aby zvazok pri danej dlzke mal polovicu vahy modelu? alebo to chapem zle?
konkretne tu je vaha komplet modelu bez gumy 7g, pre uplnost vrtula je 110ka, zaves ma dlzku cca. 19cm
ak by som to chapal dobre (o com pochybujem ), slucka by mala mat pri 2-nasobku dlzky zavesu asi 40cm a priemer by mal byt zvoleny tak aby zvazok mal vahu asi 3,5g?
0