I-220 dvacetinka
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: I-220 dvacetinka
Netuším proč se pořád tak upejpáš, máš to fakt moc pěkný
Jen když tak koukám na kostru trupu s klasicky dělanými přepážkami, uvědomuji si proč jsem přešel na lamelované - jsou bohužel neskonale pracnější a mnohem hůř se takový trup skládá dohromady na hlavní podélníky, ale rozhodující výhodou je, že když praskne guma tak při cestě vzad se nemá o co zachytit, takže ty přepážky nepobere s sebou a trup je proti destrukci svazkem odolnější. Dospěl jsem k tomu poté, co se mi doma nahromadilo pár jinak dobrých dvacetinek (mj. Bellanca) s propadlý trupem bez přepážek - oprava je takžka nemožná
Doufám že tebe to nepotká, dnes už jsou gumy přece jen kvalitnější.
Jen když tak koukám na kostru trupu s klasicky dělanými přepážkami, uvědomuji si proč jsem přešel na lamelované - jsou bohužel neskonale pracnější a mnohem hůř se takový trup skládá dohromady na hlavní podélníky, ale rozhodující výhodou je, že když praskne guma tak při cestě vzad se nemá o co zachytit, takže ty přepážky nepobere s sebou a trup je proti destrukci svazkem odolnější. Dospěl jsem k tomu poté, co se mi doma nahromadilo pár jinak dobrých dvacetinek (mj. Bellanca) s propadlý trupem bez přepážek - oprava je takžka nemožná
Doufám že tebe to nepotká, dnes už jsou gumy přece jen kvalitnější.
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: I-220 dvacetinka
Diky Feldo.
Kdyz ja jsem od prirody stydlivy a nerad se chlubim.
Lehce ocesane prepazky opravdu v Tankovi mam, a to tam jsou jeste zesilene, protoze zakladem je prihradovina, az na ni ctvrtprepazky.
Ale holt budu muset natacet s rezervou, aby to moc nepraskalo.
Mozna u pristi dvacetinky (doziju-li se) udelam lamelovane.
D
Kdyz ja jsem od prirody stydlivy a nerad se chlubim.
Lehce ocesane prepazky opravdu v Tankovi mam, a to tam jsou jeste zesilene, protoze zakladem je prihradovina, az na ni ctvrtprepazky.
Ale holt budu muset natacet s rezervou, aby to moc nepraskalo.
Mozna u pristi dvacetinky (doziju-li se) udelam lamelovane.
D
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: I-220 dvacetinka
Tak jsem zase po delší době něco ulepil. Týden jsem totiž lyžoval se ženou v Rakousku, týden se učil na zkoušky Microsoftu (Felda asi zná), a tak jsem po malých kouscích pokročil až tam, kde Hugo bývá po třech dnech stavby.
Na rozdíl od Feldy jsem neodolal a nosníky slepil před stavbou. Sám jsem zvědav, jak díky měnícímu se profilu bude křídlo křivé. Tajně doufám, že správným způsobem.
Stihl jsem vyfotit i ocasní plochy, které dělám nejraději a většinou jako první (jsem totiž lenoch a ty špejličky se dají hrozně rychle poskládat).
Na rozdíl od Feldy jsem neodolal a nosníky slepil před stavbou. Sám jsem zvědav, jak díky měnícímu se profilu bude křídlo křivé. Tajně doufám, že správným způsobem.
Stihl jsem vyfotit i ocasní plochy, které dělám nejraději a většinou jako první (jsem totiž lenoch a ty špejličky se dají hrozně rychle poskládat).
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: I-220 dvacetinka
No a tohle jsem dokončil dnes.
Sice žádná sláva, nicméně pomalu ale jistě to přibývá.
Sice žádná sláva, nicméně pomalu ale jistě to přibývá.
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: I-220 dvacetinka
Moc pěkné éro a také má předpoklady dobře létat. Kdo má starch z vyčesaných přepážek po prasklém svazku, ten může natáčet svazek mimo model v půl trubce a natočený zasunout do trupu. Je to pracnější, ale bezpečné.
Pokud má dvacetinka pevný podvozek, pak po zalétání zásadně neměním délku svazku. Neměnil jsem ji ani u těch, kde se z ruky létá bez podvozku, u Arsenalů, P-63 to nebylo zapotřebí. Jiná je situace u P-51H. Delší podvozkové nohy a větší kola při ostřejším motorovém letu tvoří výraznou dvojici sil klopící nos dolů, to zvýrazní i jejich váha před těžištěm. Proto u Mustanga létám delší svazek pro starty ze země. Jednou jsem byl líný a nechal tam dlouhý svazek i na start z ruky a dovážil na nose plastelinou, vyšlo to - krásný dlouhý motorový let, maximum s rezervou, ale za půl roku na DM jsem to chtěl zopakovat, to dovážení poněkud přehnal a výsledkem byl rychlostní stíhací let pár metrů nad zemí, hned jsem věděl, že příště takto ne !
Jinak moc se těším na toho Miga DISe a doufám, že to bude verze s hvězdičáky, která má delší gondoly a čtyřlisté vrtule - je tedy letově potentnější.
Pokud má dvacetinka pevný podvozek, pak po zalétání zásadně neměním délku svazku. Neměnil jsem ji ani u těch, kde se z ruky létá bez podvozku, u Arsenalů, P-63 to nebylo zapotřebí. Jiná je situace u P-51H. Delší podvozkové nohy a větší kola při ostřejším motorovém letu tvoří výraznou dvojici sil klopící nos dolů, to zvýrazní i jejich váha před těžištěm. Proto u Mustanga létám delší svazek pro starty ze země. Jednou jsem byl líný a nechal tam dlouhý svazek i na start z ruky a dovážil na nose plastelinou, vyšlo to - krásný dlouhý motorový let, maximum s rezervou, ale za půl roku na DM jsem to chtěl zopakovat, to dovážení poněkud přehnal a výsledkem byl rychlostní stíhací let pár metrů nad zemí, hned jsem věděl, že příště takto ne !
Jinak moc se těším na toho Miga DISe a doufám, že to bude verze s hvězdičáky, která má delší gondoly a čtyřlisté vrtule - je tedy letově potentnější.
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: I-220 dvacetinka
Openscale se opravdu blíží mílovými kroky, je třeba dokončit rozpracovaný model.
Narozdíl od Feldy, jsem si netroufl potahovat a hlavně lakovat nosné plochy mimo prkno, a tak jsem to udělal po svém. Skompletoval jsem to až po potažení a týdnu stárnutí laku. Mimochodem, dal jsem na Huga a Radka a podbarvil jsem kostru.
A protože už nemám tak bystré oko jako Felda, raději jsem si udělal přípravek-stojánek.
Při kompletaci jsem použil sklonoměr, který jsem kdesi viděl a úspěšně použil při kontrole seřízení MDR-6 (tam se to jinak kontroluje dost špatně, je to celé takové kulaté, není se čeho chytit).
Pokud to náhodou někdo nezná, připojuji ještě pár obrázků
Narozdíl od Feldy, jsem si netroufl potahovat a hlavně lakovat nosné plochy mimo prkno, a tak jsem to udělal po svém. Skompletoval jsem to až po potažení a týdnu stárnutí laku. Mimochodem, dal jsem na Huga a Radka a podbarvil jsem kostru.
A protože už nemám tak bystré oko jako Felda, raději jsem si udělal přípravek-stojánek.
Při kompletaci jsem použil sklonoměr, který jsem kdesi viděl a úspěšně použil při kontrole seřízení MDR-6 (tam se to jinak kontroluje dost špatně, je to celé takové kulaté, není se čeho chytit).
Pokud to náhodou někdo nezná, připojuji ještě pár obrázků
- Přílohy
-
- sklonoměr.jpg (87.48 KiB) Zobrazeno 4243 x
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: I-220 dvacetinka
Teď se chystám zkusit vysochat přechod křídlo-trup, dle instruktážních obrázků Feldy. Jak se znám, jako od Feldy to nebude, ale každý jednou začínal.
0
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: I-220 dvacetinka
Pěkný, moc pěkný to máš. Doufám že to do Openscale stihneš dodělat, ale to musíš trochu pohnout abys to nezalítával v Medlánkách.
0