Zlín Z50M
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
Zlín Z50M
Začal jsem nového Ořecha Zlín Z50M dle mírně upraveného plánku ILK. Přes víkend jsem zmákl trup, ale s ubývajícím elánem bude pracovní tempo rychle klesat. Zatím váha takto 1,2gr.
- Přílohy
-
- z-50.png (229.77 KiB) Zobrazeno 16829 x
0
-
- Reakce: 0
- Příspěvky: 537
- Registrován: 25 úno 2011 21:12
- Bydliště: Mnichovice
Re: Zlín Z50M
NTB jako podložku jsem nezkoušel. Také mám rozestavěného zlína. Ale vůbec se mi nechce do té kabiny vživotě jsem jí nedělal a nemůžu se do toho pustit. Oproti plánku vidím vylepšení v podobě b. výplní ve styku trup-křídlo zkusím to také aplikovat na podobném spojení jsem se už párkrát vyhořel.
0
Re: Zlín Z50M
NTB jako podložka je fajn, jen díry pro špendlíky musíš předvrtávat. Co se kabinky týče, jestli chceš, pošlu ti výlisek či dva poštou. Písni adresu. Ta balza kopíruje obrys přechodu křídla.
Ondra
Ondra
0
-
- Reakce: 0
- Příspěvky: 254
- Registrován: 12 úno 2010 20:54
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: Zlín Z50M
Tak můj zlín vypadá zatím takto. Když tohle všechno vidím motivuje mě to na tom pracovat
- Přílohy
-
- Z50-frame-swejk.jpg (73.64 KiB) Zobrazeno 15993 x
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2522
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Zlín Z50M
Zlin Z-50M považuji za jeden z nejvhodnějších typů letounů pro stavbu minimakety M-oř a M-pist. Jako oříška jsem jej stavěl dvakrát.
1. Ten první OK-TRP byl velmi lehký, potažený nejtenším kondenzátorovým papírem 4g/m2 a stříkaný pomocí vysokotlakého kompresoru u Ivana Šimoníka, takže nástřik byl extrémě lehký. motorem byla smyčka z italské gumy Pirelli Little orage. Model měl minimální lomení křídla do V, takže bylo obtížné jej seřídit do menší haly. Ovšem ve velké hale v Belgickém Flémalle předvedl svou výkonnost, když po startu od země nastoupal téměř 20m výšky, udělal něškolik okruhů v horizontu a nakonec v rovném letu narazil ve výšce 7m do panelu a stopky ukázaly 105 sec. Tehdy to stačilo na druhé místo.
2. Ten druhý OK-TRQ je těžší potažený kondenzátorákem 6g/m2, stříkaný za pomoci kompresoru z ledničky, má větší lomení křídla do V, dělená kormidla a musel být na přídi dovážen 1g Pb. Model je velmi stabilní, létá na gumu TAN SS 2005 smyčku 2.1 g/m o délce 400 mm . v Nizozemské velmi nízké hale, kde byla spodní hrana příhradovky stropu jen ve výšce asi 7m letěl 70sec. což stačilo na třetí místo v mezinárodní Interscale (první byl A. Alfery, takže dva Moraváci na bedně). V Prostějovské hale byl nejlepší výkon asi 95 sec a opět to bylo druhé místo v Interscale. Bohužel snaha o maximální výlony v úzké hale ZŠ Lomnice skončila nárazem do okna a poškozením kormidel, Po opravě jsou již výkony horší.
3. Velká přirozená stabilita tohoto typu mne svedla ke stavbě pistácia. Protože jsem již vyhodil kompresor, tak barevné provedení je základ bílá s červenými a modrými doplňky. Model je potažený PLyspanem a tím dost těžký, v hale zatím neletěl.
1. Ten první OK-TRP byl velmi lehký, potažený nejtenším kondenzátorovým papírem 4g/m2 a stříkaný pomocí vysokotlakého kompresoru u Ivana Šimoníka, takže nástřik byl extrémě lehký. motorem byla smyčka z italské gumy Pirelli Little orage. Model měl minimální lomení křídla do V, takže bylo obtížné jej seřídit do menší haly. Ovšem ve velké hale v Belgickém Flémalle předvedl svou výkonnost, když po startu od země nastoupal téměř 20m výšky, udělal něškolik okruhů v horizontu a nakonec v rovném letu narazil ve výšce 7m do panelu a stopky ukázaly 105 sec. Tehdy to stačilo na druhé místo.
2. Ten druhý OK-TRQ je těžší potažený kondenzátorákem 6g/m2, stříkaný za pomoci kompresoru z ledničky, má větší lomení křídla do V, dělená kormidla a musel být na přídi dovážen 1g Pb. Model je velmi stabilní, létá na gumu TAN SS 2005 smyčku 2.1 g/m o délce 400 mm . v Nizozemské velmi nízké hale, kde byla spodní hrana příhradovky stropu jen ve výšce asi 7m letěl 70sec. což stačilo na třetí místo v mezinárodní Interscale (první byl A. Alfery, takže dva Moraváci na bedně). V Prostějovské hale byl nejlepší výkon asi 95 sec a opět to bylo druhé místo v Interscale. Bohužel snaha o maximální výlony v úzké hale ZŠ Lomnice skončila nárazem do okna a poškozením kormidel, Po opravě jsou již výkony horší.
3. Velká přirozená stabilita tohoto typu mne svedla ke stavbě pistácia. Protože jsem již vyhodil kompresor, tak barevné provedení je základ bílá s červenými a modrými doplňky. Model je potažený PLyspanem a tím dost těžký, v hale zatím neletěl.
0
Re: Zlín Z50M
Jirko, Je možné žaluzie nalepovat po jednej- na podklad- obdlžnik z čierneho papiera.
0
Re: Zlín Z50M
Díky Roberte,
taky jsem o tom přemýšlel. Je to balza nebo papír?
Nezastříkne se pak ten černý papír?
Snažím se o toto…
Fajn to pak taky maskovat
taky jsem o tom přemýšlel. Je to balza nebo papír?
Nezastříkne se pak ten černý papír?
Snažím se o toto…
Fajn to pak taky maskovat
0