Aichi M6 A1-K NANZAN, trenér pro Seiran, 1:20
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
- Jiří Doležel
- Reakce: 93
- Příspěvky: 715
- Registrován: 26 črc 2012 11:29
- Bydliště: Brno
Aichi M6 A1-K NANZAN, trenér pro Seiran, 1:20
Pomalu dokončovaný další kousek do hangáru..
- Přílohy
-
- Nanzan_1.JPG (44.45 KiB) Zobrazeno 5601 x
0
Re: Aichi M6 A1-K NANZAN, trenér pro Seiran, 1:20
Toto je povedený kousek, víc fotek by nebylo? M.
0
- Jiří Doležel
- Reakce: 93
- Příspěvky: 715
- Registrován: 26 črc 2012 11:29
- Bydliště: Brno
Re: Aichi M6 A1-K NANZAN, trenér pro Seiran, 1:20
Bohužel jsem během stavby moc nefotil Ještě zbývá dodělat paneláž a pak pokus o patinu..
- Přílohy
-
- Nanzan_2.JPG (51.74 KiB) Zobrazeno 5553 x
0
Re: Aichi M6 A1-K NANZAN, trenér pro Seiran, 1:20
Pěkný přírůstek do hangáru. Škoda, že není víc rozfocená stavba. Jaké má rozpětí, váhu?
0
- Jiří Doležel
- Reakce: 93
- Příspěvky: 715
- Registrován: 26 črc 2012 11:29
- Bydliště: Brno
Re: Aichi M6 A1-K NANZAN, trenér pro Seiran, 1:20
Přeci jen jsem jednu v kostře našel (pozn. ti piloti jsou prací syna ) Rozpětí 615 mm, prázdná váha 38 gramů, což je víc, než jsem plánoval, takže asi pět nití. Mohl jsem ji ušetřit třeba na žebrech, ale stavím ještě "po staru" a nevím, zda bych měl na to nervy. Třeba kola jsou z bloku balzy "soustružená" na vrtačce (1 gram vč. osky), následně rozříznutá a Extolem vykuchaná jen na cca 0,5 mm slupku,což ve výsledku vyšlo na á 0,3 gramu. To samé vrtulový kužel, mezi trubičkami pro listy vybráno na maximum (tvar loga Mercedesu), takže pár desetinek to taky ubralo. No uvidíme, jestli se tomu bude chtít do vzduchu.. J.
- Přílohy
-
- Nanzan_4.JPG (69.32 KiB) Zobrazeno 5454 x
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1469
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: Aichi M6 A1-K NANZAN, trenér pro Seiran, 1:20
I já svého času pokukoval po téhle předloze. Trochu jsem se bál té menší směrovky.
Vypadá to moc hezky.
U koleček šetřit vahou má jistě smysl, u vrtulového kužele nevím .
Já musím vždy vpředu dovažovat. Ty jsi možná šikovnější a máš lehoučké ocásky, nebo gumu tak, abys ji měl symetricky rozloženou kolem těžiště.
Z toho důvodu vyrábím i vrtulové listy jako sendvič překližky 0,4 a balsy 2. Je to zátěž úplně vepředu a potom taky vydrží nějaké to tvrdší přistání (o které u mně není nouze ).
D
Vypadá to moc hezky.
U koleček šetřit vahou má jistě smysl, u vrtulového kužele nevím .
Já musím vždy vpředu dovažovat. Ty jsi možná šikovnější a máš lehoučké ocásky, nebo gumu tak, abys ji měl symetricky rozloženou kolem těžiště.
Z toho důvodu vyrábím i vrtulové listy jako sendvič překližky 0,4 a balsy 2. Je to zátěž úplně vepředu a potom taky vydrží nějaké to tvrdší přistání (o které u mně není nouze ).
D
0
Re: Aichi M6 A1-K NANZAN, trenér pro Seiran, 1:20
Tož pěkný aeroplán Juro.Hezky sem ty aeroplány dávejte,to je ono.
0
- Jiří Doležel
- Reakce: 93
- Příspěvky: 715
- Registrován: 26 črc 2012 11:29
- Bydliště: Brno
Re: Aichi M6 A1-K NANZAN, trenér pro Seiran, 1:20
Dušane, k tomu kuželu: jsem zastáncem toho, že cokoliv poháněného, by mělo být co nejlehčí, ale dost možná se mýlím a praxe je jiná. Takže pokud bych potřeboval dovažovat, dám olovo rozhodně do hlavice, nikoliv do gumou hnaného kužele.
Jinak děkuji všem za pochvalu, snad to do Openscale nerozbiju
Jinak děkuji všem za pochvalu, snad to do Openscale nerozbiju
0
-
- Reakce: 54
- Příspěvky: 485
- Registrován: 06 úno 2010 21:05
- Bydliště: Uherské Hradiště
Re: Aichi M6 A1-K NANZAN, trenér pro Seiran, 1:20
Vrtule by měla být co nejlehčí - ne ani tak kvůli hmotnosti, ale hlavně kvůli momentu setrvačnosti. Větší moment setrvačnosti znamená i větší gyroskopické momenty a tím i výraznější ovlivnění letu v jeho jednotlivých fázích.
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1469
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: Aichi M6 A1-K NANZAN, trenér pro Seiran, 1:20
Děkuji za vysvětlení.
Příště se podle toho zařídím i já.
D
Příště se podle toho zařídím i já.
D
0
Re: Aichi M6 A1-K NANZAN, trenér pro Seiran, 1:20
Trošku bych se bál toho uložení podvozku, ale teď už je to stejně passé.
Máš to pěkné, už to letělo?
Máš to pěkné, už to letělo?
0
- Jiří Doležel
- Reakce: 93
- Příspěvky: 715
- Registrován: 26 črc 2012 11:29
- Bydliště: Brno
Re: Aichi M6 A1-K NANZAN, trenér pro Seiran, 1:20
Ne ne, netělo. Bojim Čekám až trochu tráva povyroste..
0