Aichi M6 A1-K NANZAN, trenér pro Seiran, 1:20

Stavba konkrétních minimaket a létání s nimi, foto a video

Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník

Uživatelský avatar
Jiří Doležel
Reakce: 93
Příspěvky: 715
Registrován: 26 črc 2012 11:29
Bydliště: Brno

Aichi M6 A1-K NANZAN, trenér pro Seiran, 1:20

Příspěvek od Jiří Doležel » 04 dub 2013 18:03

Pomalu dokončovaný další kousek do hangáru.. ;)
Přílohy
Nanzan_1.JPG
Nanzan_1.JPG (44.45 KiB) Zobrazeno 5601 x
0

Hugo
Reakce: 8
Příspěvky: 1498
Registrován: 05 úno 2010 12:34
Bydliště: Praha

Re: Aichi M6 A1-K NANZAN, trenér pro Seiran, 1:20

Příspěvek od Hugo » 04 dub 2013 21:15

Toto je povedený kousek, víc fotek by nebylo? M.
0

Uživatelský avatar
Jiří Doležel
Reakce: 93
Příspěvky: 715
Registrován: 26 črc 2012 11:29
Bydliště: Brno

Re: Aichi M6 A1-K NANZAN, trenér pro Seiran, 1:20

Příspěvek od Jiří Doležel » 04 dub 2013 21:33

Bohužel jsem během stavby moc nefotil :? Ještě zbývá dodělat paneláž a pak pokus o patinu..
Přílohy
Nanzan_2.JPG
Nanzan_2.JPG (51.74 KiB) Zobrazeno 5553 x
0

Triplane
Reakce: 6
Příspěvky: 298
Registrován: 17 zář 2010 17:47
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: Aichi M6 A1-K NANZAN, trenér pro Seiran, 1:20

Příspěvek od Triplane » 05 dub 2013 16:21

Pěkný přírůstek do hangáru. Škoda, že není víc rozfocená stavba. Jaké má rozpětí, váhu?
0

Uživatelský avatar
Jiří Doležel
Reakce: 93
Příspěvky: 715
Registrován: 26 črc 2012 11:29
Bydliště: Brno

Re: Aichi M6 A1-K NANZAN, trenér pro Seiran, 1:20

Příspěvek od Jiří Doležel » 05 dub 2013 17:35

Přeci jen jsem jednu v kostře našel (pozn. ti piloti jsou prací syna :D ) Rozpětí 615 mm, prázdná váha 38 gramů, což je víc, než jsem plánoval, takže asi pět nití. Mohl jsem ji ušetřit třeba na žebrech, ale stavím ještě "po staru" a nevím, zda bych měl na to nervy. Třeba kola jsou z bloku balzy "soustružená" na vrtačce (1 gram vč. osky), následně rozříznutá a Extolem vykuchaná jen na cca 0,5 mm slupku,což ve výsledku vyšlo na á 0,3 gramu. To samé vrtulový kužel, mezi trubičkami pro listy vybráno na maximum (tvar loga Mercedesu), takže pár desetinek to taky ubralo. No uvidíme, jestli se tomu bude chtít do vzduchu.. J.
Přílohy
Nanzan_4.JPG
Nanzan_4.JPG (69.32 KiB) Zobrazeno 5454 x
0

discobolos
Reakce: 14
Příspěvky: 1469
Registrován: 09 úno 2010 19:20
Bydliště: Ostrava

Re: Aichi M6 A1-K NANZAN, trenér pro Seiran, 1:20

Příspěvek od discobolos » 05 dub 2013 18:07

I já svého času pokukoval po téhle předloze. Trochu jsem se bál té menší směrovky.
Vypadá to moc hezky.
U koleček šetřit vahou má jistě smysl, u vrtulového kužele nevím ;) .
Já musím vždy vpředu dovažovat. Ty jsi možná šikovnější a máš lehoučké ocásky, nebo gumu tak, abys ji měl symetricky rozloženou kolem těžiště.
Z toho důvodu vyrábím i vrtulové listy jako sendvič překližky 0,4 a balsy 2. Je to zátěž úplně vepředu a potom taky vydrží nějaké to tvrdší přistání (o které u mně není nouze :lol: ).
D
0

jirka64
Reakce: 0
Příspěvky: 354
Registrován: 18 pro 2011 15:47
Bydliště: Praha

Re: Aichi M6 A1-K NANZAN, trenér pro Seiran, 1:20

Příspěvek od jirka64 » 05 dub 2013 18:27

Tož pěkný aeroplán Juro.Hezky sem ty aeroplány dávejte,to je ono. :D
0

Uživatelský avatar
Jiří Doležel
Reakce: 93
Příspěvky: 715
Registrován: 26 črc 2012 11:29
Bydliště: Brno

Re: Aichi M6 A1-K NANZAN, trenér pro Seiran, 1:20

Příspěvek od Jiří Doležel » 05 dub 2013 18:45

Dušane, k tomu kuželu: jsem zastáncem toho, že cokoliv poháněného, by mělo být co nejlehčí, ale dost možná se mýlím a praxe je jiná. Takže pokud bych potřeboval dovažovat, dám olovo rozhodně do hlavice, nikoliv do gumou hnaného kužele.
Jinak děkuji všem za pochvalu, snad to do Openscale nerozbiju :)
0

Antonín Alfery
Reakce: 54
Příspěvky: 485
Registrován: 06 úno 2010 21:05
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Aichi M6 A1-K NANZAN, trenér pro Seiran, 1:20

Příspěvek od Antonín Alfery » 05 dub 2013 19:34

Vrtule by měla být co nejlehčí - ne ani tak kvůli hmotnosti, ale hlavně kvůli momentu setrvačnosti. Větší moment setrvačnosti znamená i větší gyroskopické momenty a tím i výraznější ovlivnění letu v jeho jednotlivých fázích.
0

discobolos
Reakce: 14
Příspěvky: 1469
Registrován: 09 úno 2010 19:20
Bydliště: Ostrava

Re: Aichi M6 A1-K NANZAN, trenér pro Seiran, 1:20

Příspěvek od discobolos » 05 dub 2013 20:21

Děkuji za vysvětlení.
Příště se podle toho zařídím i já.
D
0

Steve
Reakce: 43
Příspěvky: 1230
Registrován: 11 úno 2010 20:18
Bydliště: Napajedla

Re: Aichi M6 A1-K NANZAN, trenér pro Seiran, 1:20

Příspěvek od Steve » 14 dub 2013 17:57

Trošku bych se bál toho uložení podvozku, ale teď už je to stejně passé.
Máš to pěkné, už to letělo?
0

Uživatelský avatar
Jiří Doležel
Reakce: 93
Příspěvky: 715
Registrován: 26 črc 2012 11:29
Bydliště: Brno

Re: Aichi M6 A1-K NANZAN, trenér pro Seiran, 1:20

Příspěvek od Jiří Doležel » 14 dub 2013 22:21

Ne ne, netělo. Bojim :? Čekám až trochu tráva povyroste.. ;)
0

Odpovědět