Albatros D.II - 1/20
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
Re: Albatros D.II - 1/20
Tak, Albatros je téměř hotov, zde je pár fotek bezprostředně po sestavení. V této podobě model absolvoval focení na obálku plánkového setu SFA-models. Více fotek a hlavně kvalitnějších můžete vidět zde: http://www.sfa-models.com/ealbatrosgal.html
Na éru budu ještě pracovat. Budu informovat o zalétávání. Martin
Na éru budu ještě pracovat. Budu informovat o zalétávání. Martin
- Přílohy
-
- Finito_1.jpg (155.75 KiB) Zobrazeno 6685 x
-
- Finito_2.jpg (80.19 KiB) Zobrazeno 6685 x
-
- Finito_3.jpg (107.57 KiB) Zobrazeno 6685 x
0
Re: Albatros D.II - 1/20
Ahoj Hugo , NADHERA uz se tesim az uvidim ero na vlastni oci blahopreju ke zdarnemu zakonceni
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: Albatros D.II - 1/20
Máš to Martině super. Na SFA je model i s pilotem, toho ti půjčil Radek?
Plánuješ s ním létat jen venku, nebo s ním budeš lítat i přesné makety v Teplicích?
Myslím, že kdekoli bude patřit k ozdobám soutěže.
I já bych asi měl strach jej pustit z ruky, vypadá opravdu skvostně.
D
Plánuješ s ním létat jen venku, nebo s ním budeš lítat i přesné makety v Teplicích?
Myslím, že kdekoli bude patřit k ozdobám soutěže.
I já bych asi měl strach jej pustit z ruky, vypadá opravdu skvostně.
D
0
Re: Albatros D.II - 1/20
Ono to na fotkách vypadá líp než ve skutečnosti. Lítat s tím budu všude, kde to jen půjde, ještě musím dokončit pár detailů. Taky jsem zvědavej, jak to půjde zalítat, protože jsem na horním křídle neudělal žádné vzepětí, přestože jsem ho tam dával... vždycky se nezadaří . Taky jsem udělal větší vrtuli než povolují pravidla dvacetinek, takže budu muset asi vyrobit menší vrtuli na soutěž, nebo postavit ještě jednoho . Jinak tahle stavba trvala 1/2 roku takže žádnej stavební spurt to nebyl.
Martin
Martin
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Albatros D.II - 1/20
Ten Albatros D.II jako dvacetinka vypadá v kostře naprosto parádně. Hotový bude jistě ještě hezčí. Avšak mám za to, že právě tento typ je vhodnější pro kategorie M-oř, nebo M-pist, než právě pro dvacetinku. Důvod je jasný, D.II má menší rozpětí než D.III, nebo D.V, tím pádem také menší maximální povolený průměr vrtule a nemůže proto využít tak velkou energii gumy. Proto bych jako dvacetinku raději stavěl Albatros D.III. Nicméně máme zde onu novou úpravu pravidel, u některých minimaketářů ještě asi nezažitou a ta říká, že u víceplošníků se oněch maximálních 35% z rozpětí povyšuje o další 3% za každé další křídlo (u dvojplošníka tedy na 38%).
Podobně u dvacetinky Se-5 bych jednak nejen využil oněch 38%, ale i volil ten stroj, který létal se čtyřlistou vrtulí.
Mám pocit, že právě u Stodůlkovy dvacetinky Se-5 by nová větší čtyřlistá vrtule mohla pomoci k vyšším výkonům.
Podobně u dvacetinky Se-5 bych jednak nejen využil oněch 38%, ale i volil ten stroj, který létal se čtyřlistou vrtulí.
Mám pocit, že právě u Stodůlkovy dvacetinky Se-5 by nová větší čtyřlistá vrtule mohla pomoci k vyšším výkonům.
0
Re: Albatros D.II - 1/20
Stavěl jsem D.II, protože se mi jako předloha líbí, ani nevím, jak velkou tam mám vrtuli. Popravdě řečeno mě moc nezajímá, jestli je vhodný jako dvacetinka nebo ne, létavec to ale určitě být může. Osobně jsem ho stavěl na polétání na Vypichu, což je taková větší louka ohraničená dost frekventovanými silnicemi, takže dvacetinky v duchu Brněnských soutěží pro mě nepřipadají v úvahu. Poté, co jsem si oblíbil létání v halách bych ho rád zalétal i do haly.
Model je na můj vkus dost těžký (45g letová váha), navíc téměř bez vzepětí. Když jsem ho postavil, tak jsem udělal na horním křídle úhel náběhu větší, než je u spodního křídla, což je samozřejmě špatně a když se k tomu připojí malé vzěpětí, pak je zalétávání dost obtížné. Na Interscale model létal už s opraveným úhlem náběhu horního křídla (zmenšil jsem jej, tímto děkuji A. Alferymu za radu), model začal létat, ale na můj vkus je stále dost těžký a hlavně má stále malé vzepětí, takže na videu na holandských stránkách je možné ho vidět, jak sice létá, ale elipsoidně. Což by asi venku nevadilo, ale v hale to nepůsobí moc hezky. Jinak myslím, že má potenciál a budu ho dále ladit, mohl by létat hezky důstojně. Budu muset ale říznout do křídla a udělat vzepětí (druhá část rady A. Alferyho). Aby bylo jasno, R. Gregovský na tom plánku tyto náležitosti má dobře, ale já mám volšový tandem ruce/oko.
Do budoucna přemýšlím také o možné variantě zabudovat do něj střídavý motor a časovač a zkusit ho jako F4E - tím by se taky podařilo model odlehčit - o závěs gumy, počítám, že bych se mohl dostat na váhu 37-40g, což by prospělo hodně, zvláště v hale.
Martin
Model je na můj vkus dost těžký (45g letová váha), navíc téměř bez vzepětí. Když jsem ho postavil, tak jsem udělal na horním křídle úhel náběhu větší, než je u spodního křídla, což je samozřejmě špatně a když se k tomu připojí malé vzěpětí, pak je zalétávání dost obtížné. Na Interscale model létal už s opraveným úhlem náběhu horního křídla (zmenšil jsem jej, tímto děkuji A. Alferymu za radu), model začal létat, ale na můj vkus je stále dost těžký a hlavně má stále malé vzepětí, takže na videu na holandských stránkách je možné ho vidět, jak sice létá, ale elipsoidně. Což by asi venku nevadilo, ale v hale to nepůsobí moc hezky. Jinak myslím, že má potenciál a budu ho dále ladit, mohl by létat hezky důstojně. Budu muset ale říznout do křídla a udělat vzepětí (druhá část rady A. Alferyho). Aby bylo jasno, R. Gregovský na tom plánku tyto náležitosti má dobře, ale já mám volšový tandem ruce/oko.
Do budoucna přemýšlím také o možné variantě zabudovat do něj střídavý motor a časovač a zkusit ho jako F4E - tím by se taky podařilo model odlehčit - o závěs gumy, počítám, že bych se mohl dostat na váhu 37-40g, což by prospělo hodně, zvláště v hale.
Martin
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Albatros D.II - 1/20
Je to nádhera. Tak z počátku jsem souhlasil s Robertem a v duchu si říkal nepotahovat. Nyní, když vidím potažené a nastříkané, tak si říkám : Mistrovské dílo ! Co to váží ? Kdysi měl Albatrosa D-II Tonda Alfery, byl celý červený a na svou dobu opravdu hezký. Tonda jej měl napřed jako oříška a vyhrával jednu soutěž za druhou. Tak jej postavil jako dvacetinku, ale neuvědomil si, že u dvacetinky je limitován průměr vrtule, což jsou zcela jiné podmínky než ou ořecha, kde tento limit není a éro s velkou hloubkou křídla může mí vrtuli o průměru i přes 50 % z rozpětí. Na Políčku v době Trnavké 1. světové to trochu foukalo a Toník nevyhrál, éro pak daroval Jožovi Buntovi.
Dnes již máme úpravu pravidel umožňující u víceplošníků zvětšit průměr vrtule o další 3% za každou další plochu, tedy u dvojplošníka na 38 %, takže šance na úspěch jsou mnohem větší. Nicméně pro dvacetinku bych přece jen raději volil Albatros D-III, nebo D-V, tam jsou proporce a předpoklady pro špičkové letové výkony výhodnější.
Dnes již máme úpravu pravidel umožňující u víceplošníků zvětšit průměr vrtule o další 3% za každou další plochu, tedy u dvojplošníka na 38 %, takže šance na úspěch jsou mnohem větší. Nicméně pro dvacetinku bych přece jen raději volil Albatros D-III, nebo D-V, tam jsou proporce a předpoklady pro špičkové letové výkony výhodnější.
0
-
- Reakce: 0
- Příspěvky: 42
- Registrován: 22 led 2012 16:13
- Bydliště: Věřňovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Albatros D.II - 1/20
Zdravím všechny příznivce klasických balsových modelů.
Skláním se před provedením Albatrosu a rovněž se připojuji k zákazu potahování takových "majstrštiků".
Stavitel tohoto modelu by si měl pojistit ruce, stejně jako Šporcl nebo Svěcený...
Skláním se před provedením Albatrosu a rovněž se připojuji k zákazu potahování takových "majstrštiků".
Stavitel tohoto modelu by si měl pojistit ruce, stejně jako Šporcl nebo Svěcený...
0
Re: Albatros D.II - 1/20
Jé, to potěší, díky.
Ale moc radosti jsem s ním zatím při létání neužil. Zkazil jsem pár věcí při stavbě a problémy se navršily tak, že jsem rezignoval na pohon gumou, zabudoval el. motor a časovač. Martin
Ale moc radosti jsem s ním zatím při létání neužil. Zkazil jsem pár věcí při stavbě a problémy se navršily tak, že jsem rezignoval na pohon gumou, zabudoval el. motor a časovač. Martin
0