NA PALUBÁCH LINKOVÝCH AEROPLÁNŮ
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 37
- Příspěvky: 790
- Registrován: 07 úno 2010 12:47
- Bydliště: Praha
NA PALUBÁCH LINKOVÝCH AEROPLÁNŮ
Dovoluji si otevřít na těchto stránkách kapitolu věnující se volným maketám dopravních letadel. Rád bych, aby každý příspěvek obsahoval technické informace o použitých materiálech a způsobu výroby jednotlivých dílů, snad se mi to bude dařit.
Během stavby nového typu, budu vkládat malou rekapitulaci - shrnu základní informace o stávajících modelech dopraváků. Přidejte se! (Vyplňujte, prosím, též název letadla a leteckou společnost do názvu příspěvku.)
TAGY:
on the deck of airliners, scale airliners, indoor scale, peanut scale, rubber scale, open rubber, f4e, f4d, f4f, electric scale, co2 gasparin engine, stick and tissue, free flight scale, flying models
Během stavby nového typu, budu vkládat malou rekapitulaci - shrnu základní informace o stávajících modelech dopraváků. Přidejte se! (Vyplňujte, prosím, též název letadla a leteckou společnost do názvu příspěvku.)
TAGY:
on the deck of airliners, scale airliners, indoor scale, peanut scale, rubber scale, open rubber, f4e, f4d, f4f, electric scale, co2 gasparin engine, stick and tissue, free flight scale, flying models
0
Naposledy upravil(a) Robert Pajas dne 15 úno 2014 01:24, celkem upraveno 4 x.
-
- Reakce: 37
- Příspěvky: 790
- Registrován: 07 úno 2010 12:47
- Bydliště: Praha
Fokker F-VII OK-ABU (ČS. Letecká společnost)
Měřítko: 1/58
Kategorie: F4F - peanut, M-oř (dle délky)
Rozpětí: 375 mm
Váha: 8 g bez gumy
Motor: hlavní pravotočivý motor, vrtule třílistá D=120 mm, gumový svazek 1,1 x 1,8 mm, délka svazku 400 mm; dva boční levotočivé motory, vrtule třílisté D=60 mm, svazky 1,1 x 0,4 mm o délce 140 mm jsou zavěšeny na odtokové hraně křídla. Do všech svazků natáčím 1800 ot.
Konstrukce: celobalsová, z lišt 1 x 1 mm, potah potištěný Plyspan a Kashmir 11 g/m2
Let. výkony: 50 s, vyžaduje větší halu - část letu většinou rovně, zalétání bylo velmi nesnadné.
Statika - bonifikace: model na českých soutěžích díky nadhodnocení složitosti (tři pracující vrtule) konkuruje ve výsledku jednodušším modelům dosahujícím dvojnásobného času. Nevhodný je na evropské soutěže, kde neexistuje nadhodnocení pro vícemotorové peanuty a kde jinak jednoduchá stavba jej opakovaně řadí na úroveň nejhůře hodnocených účelových hornoplošníků.
Kategorie: F4F - peanut, M-oř (dle délky)
Rozpětí: 375 mm
Váha: 8 g bez gumy
Motor: hlavní pravotočivý motor, vrtule třílistá D=120 mm, gumový svazek 1,1 x 1,8 mm, délka svazku 400 mm; dva boční levotočivé motory, vrtule třílisté D=60 mm, svazky 1,1 x 0,4 mm o délce 140 mm jsou zavěšeny na odtokové hraně křídla. Do všech svazků natáčím 1800 ot.
Konstrukce: celobalsová, z lišt 1 x 1 mm, potah potištěný Plyspan a Kashmir 11 g/m2
Let. výkony: 50 s, vyžaduje větší halu - část letu většinou rovně, zalétání bylo velmi nesnadné.
Statika - bonifikace: model na českých soutěžích díky nadhodnocení složitosti (tři pracující vrtule) konkuruje ve výsledku jednodušším modelům dosahujícím dvojnásobného času. Nevhodný je na evropské soutěže, kde neexistuje nadhodnocení pro vícemotorové peanuty a kde jinak jednoduchá stavba jej opakovaně řadí na úroveň nejhůře hodnocených účelových hornoplošníků.
- Přílohy
-
- peanut scale fokker vii three rubber band
- DSC_0677.jpg (36.88 KiB) Zobrazeno 11235 x
0
Naposledy upravil(a) Robert Pajas dne 18 úno 2014 15:10, celkem upraveno 3 x.
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: NA PALUBÁCH LINKOVÝCH AEROPLÁNŮ
Velmi zajímavý typ. Krásně postavený. Chápu, že seřízení a zalétávání nebylo zrovna snadné a těch 50 s je výborný výkon.
Pokud jde o pravidla FAI pro kategorii Peanut Scale, tak jsi to popsal velmi mírně. Ale s těmi strýci na FAI se asi nejedná snadno a to tím spíše, že návrh našich exaktních pravidel Ota Šaffek nosil 3 roky v kapse, místo toho, aby jej předložil k projednání.
Pokud jde o pravidla FAI pro kategorii Peanut Scale, tak jsi to popsal velmi mírně. Ale s těmi strýci na FAI se asi nejedná snadno a to tím spíše, že návrh našich exaktních pravidel Ota Šaffek nosil 3 roky v kapse, místo toho, aby jej předložil k projednání.
0
-
- Reakce: 37
- Příspěvky: 790
- Registrován: 07 úno 2010 12:47
- Bydliště: Praha
Aero A-35 OK-AUB (ČSA)
Měřítko: 1/44
Kategorie: F4F - peanut, M-oř
Rozpětí: 330 mm
Váha: 8 g bez gumy
Motor: vrtule dvoulistá made in japan D=120 mm, gumový svazek 1,1 x 1,8 mm, délka svazku 400 mm, cca 1800 ot.
Konstrukce: celobalsová, z lišt 1 x 1 mm, potah potištěný Kashmir 11 g/m2, na křídle stříkaný Plyspan
Let. výkony: stabilně 60 s, vejde se do všech hal, startuje ze země
Statika - bonifikace: model je středně, spíše slabě hodnocen na statice, pomahá snad jen maketový počet žeber a pár nápisů, za start ze země dostane 10(E) nebo 5(ČR) sekund bonus
Kategorie: F4F - peanut, M-oř
Rozpětí: 330 mm
Váha: 8 g bez gumy
Motor: vrtule dvoulistá made in japan D=120 mm, gumový svazek 1,1 x 1,8 mm, délka svazku 400 mm, cca 1800 ot.
Konstrukce: celobalsová, z lišt 1 x 1 mm, potah potištěný Kashmir 11 g/m2, na křídle stříkaný Plyspan
Let. výkony: stabilně 60 s, vejde se do všech hal, startuje ze země
Statika - bonifikace: model je středně, spíše slabě hodnocen na statice, pomahá snad jen maketový počet žeber a pár nápisů, za start ze země dostane 10(E) nebo 5(ČR) sekund bonus
- Přílohy
-
- peanut scale aero 35 rubber band
- aeroa35_800.jpg (76.78 KiB) Zobrazeno 11069 x
0
Naposledy upravil(a) Robert Pajas dne 18 úno 2014 15:14, celkem upraveno 3 x.
-
- Reakce: 37
- Příspěvky: 790
- Registrován: 07 úno 2010 12:47
- Bydliště: Praha
Caproni Ca-97 (rozestavěno)
Model italského letadla používaného ve třicátých letech u ČSA. Rozpětí: 20'' (508 mm).
Celý model je z tvrdé balsy 1,5 mm řezané na lišty různé tloušťky (1,5x0,8-1,5). Trup začínám stavět "bedýnkou" bočnic se dvěma přepážkami, zadní část doplňuji příčkami od oka.
Celý model je z tvrdé balsy 1,5 mm řezané na lišty různé tloušťky (1,5x0,8-1,5). Trup začínám stavět "bedýnkou" bočnic se dvěma přepážkami, zadní část doplňuji příčkami od oka.
- Přílohy
-
- caproni fuselage scale structure indoor f4e
- _DSC0833_800.jpg (112.58 KiB) Zobrazeno 10893 x
0
-
- Reakce: 37
- Příspěvky: 790
- Registrován: 07 úno 2010 12:47
- Bydliště: Praha
Caproni Ca-97 (rozestavěno)
Kžídlo je stavěné páskovou metodou - pásky B 0,8 mm, nosníky velmi tvrdá 1,5, Plyspan vypnut nitro zaponem, páskování portů balakrylem, nástřik Humbrol Enamel H 41 Ivory + syntetické ředidlo 6006 v poměru 1:1
- Přílohy
-
- wings_bone_800.jpg (115.77 KiB) Zobrazeno 10794 x
-
- wings strip_800.jpg (93.28 KiB) Zobrazeno 10794 x
-
- wings_ivory_800.jpg (75.63 KiB) Zobrazeno 10794 x
0
Re: NA PALUBÁCH LINKOVÝCH AEROPLÁNŮ
Radost pohledět na ten počet žeber. Ty porty jsou ze stejného papíru obarvene nebo je to nějaký jiný papír
0
-
- Reakce: 37
- Příspěvky: 790
- Registrován: 07 úno 2010 12:47
- Bydliště: Praha
Avia Fokker F-IXD OK-AFF (ČSA)
Měřítko: 1/50
Kategorie: F4D - Open Rubber
Rozpětí: 540 mm
Váha: 24g bez gumy
Motor: letová vrtule pouze u hl. motoru, pravotočivá dvoulistá Ikara upravená na D=140 mm, gumový svazek 1,1 x 4 mm, délka svazku 400 mm, cca 1200 ot.
Konstrukce: trup celobalsový, z lišt 1,5 mm, potah Plyspan stříkaný (Vallejo červená+černá=hnědá), křídlo polystyrenová deska o síle 2 mm - sbroušená k odtok hraně a prohnutá, stříkaná (Agama, hliník)
Letové výkony: 15 s, stabilní let, ale pérování podvozkových noh je příliš měkké - škrtání vrtulí při přistání.
Statika - bonifikace: model je velmi dobře hodnocen na statice, na čemž se podílejí i přehledné a úplné podklady. Není bonifikován jako vícemotorový, neboť boční vrtule jsou volnoběžné.
Kategorie: F4D - Open Rubber
Rozpětí: 540 mm
Váha: 24g bez gumy
Motor: letová vrtule pouze u hl. motoru, pravotočivá dvoulistá Ikara upravená na D=140 mm, gumový svazek 1,1 x 4 mm, délka svazku 400 mm, cca 1200 ot.
Konstrukce: trup celobalsový, z lišt 1,5 mm, potah Plyspan stříkaný (Vallejo červená+černá=hnědá), křídlo polystyrenová deska o síle 2 mm - sbroušená k odtok hraně a prohnutá, stříkaná (Agama, hliník)
Letové výkony: 15 s, stabilní let, ale pérování podvozkových noh je příliš měkké - škrtání vrtulí při přistání.
Statika - bonifikace: model je velmi dobře hodnocen na statice, na čemž se podílejí i přehledné a úplné podklady. Není bonifikován jako vícemotorový, neboť boční vrtule jsou volnoběžné.
- Přílohy
-
- open rubber scale fokker f-ix indoor free flight
- f_ixd_800.jpg (76.91 KiB) Zobrazeno 10481 x
0
Naposledy upravil(a) Robert Pajas dne 04 bře 2014 09:48, celkem upraveno 1 x.
Re: NA PALUBÁCH LINKOVÝCH AEROPLÁNŮ
Roberte, Roberte.... Před časem jsi mi říkal, že chceš udělat České Aerolinie jako modely... a teď se na to tady koukám. Máš to krásný, hlavně se mi líbí tahle myšlenka.
M.
M.
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: NA PALUBÁCH LINKOVÝCH AEROPLÁNŮ
Už se těším na Il-14
Ale jinak to máš Roberte moc pěkné a obdivuju tvoji systematičnost.
D
Ale jinak to máš Roberte moc pěkné a obdivuju tvoji systematičnost.
D
0
-
- Reakce: 37
- Příspěvky: 790
- Registrován: 07 úno 2010 12:47
- Bydliště: Praha
Caproni Ca-97 (rozestavěno)
ocasky:
B 0.8x1,5, křída koh-i-noor - extra soft, Kashmir 6 g, nitrolak 1:1;
trup:
červený Esaki, v místě okýnek kondenzák 10 g/m2
_____
otázky a odpovědi:
- proužky na křídlech - oranžový Esaki
B 0.8x1,5, křída koh-i-noor - extra soft, Kashmir 6 g, nitrolak 1:1;
trup:
červený Esaki, v místě okýnek kondenzák 10 g/m2
_____
otázky a odpovědi:
- proužky na křídlech - oranžový Esaki
- Přílohy
-
- fuselage covering_800.jpg (114.36 KiB) Zobrazeno 10806 x
-
- tail chalked construction
- tail_chalk_800.jpg (97.62 KiB) Zobrazeno 10807 x
-
- tail_cover_800.jpg (96.38 KiB) Zobrazeno 10807 x
0
Naposledy upravil(a) Robert Pajas dne 04 bře 2014 09:53, celkem upraveno 2 x.
Re: NA PALUBÁCH LINKOVÝCH AEROPLÁNŮ
Ahoj!Roberte to je koncert.Ty tvé aeroplány jsou umělecká díla.Kostřičku takhle kříduješ jo? Že kříduješ papír,aby byly odstíny sytější jsem se dočetl ve tvém zajímavém článku o papírech a o tisku na ně.A tak ty kříduješ i kostřičky,to je zajímavé.Takže to lze použít místo podbarvení vodovkami nebo valechama? A to nakříduješ na suchou nelakovanou balsu a pak už rovnou přilakováváš papír nebo ještě předlakováváš na křídu a potom přilakuješ papír? Ať se ti to nové umělecké dílo zdaří.
0