Piaggio Pegna pc.7
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 1
- Příspěvky: 67
- Registrován: 17 bře 2013 20:12
- Bydliště: Brno
Piaggio Pegna pc.7
Dobry den, prosim o radu s potahem tohoto modelu. Jak a cim byste kdo potahovali? Prikladam fotku. Nejradsi bych asi podbarvil kostru a potahl obarvenym papirem, aby zustal trup "pruhledny" (beztak konstrukce neodpovida predloze, tak at uz je to priznany vic). Chladice byste dolepili az na potah nebo nabarvili/vytiskli na stejny papir jako cerveny zbytek kridel a trupu? S potahovanim mam dost maly zkusenosti a mam z toho tak trochu respekt, tak si rad necham poradit..
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Piaggio Pegna pc.7
Nevím, zda jsem ten pravý, kdo by měl radit. Pokud umíš dělat na PC, pak by bylo nejlepší si vše vytisknout barevně na Kashmir 9 g/m2, nebo tenký modelspan na ohrajích nalepený na normální kancelářský papír. Je dobré když se jedná o inkoustovou tiskárnu, kde se papír navinuje na válec a papír napíná (je-li tomu naopak, pak se papír mašká a tisk není přesný). Mnohem více může poradit Robert Pajas.
Jinak také lze vše stříkat pomocí šablon. Doufám, že Pc.7 uvidíme 24.5. v Brně Medlánkách při OPENSCALE 2014 ve FLY OFF Schneiderova poháru !!!
Jinak také lze vše stříkat pomocí šablon. Doufám, že Pc.7 uvidíme 24.5. v Brně Medlánkách při OPENSCALE 2014 ve FLY OFF Schneiderova poháru !!!
0
Re: Piaggio Pegna pc.7
Ahoj, máš to hezky čistě postavené, radost pohledět.
Také se nějak necítím být povolaný udílet nějaké rady. Na druhou stranu, když vidím, že tvé "volání o pomoc" téměř nikdo nevyslyšel, pokusím se k tomu něco napsat.
Ještě před potahováním k samotné kostře: jako slabší místo vidím konstrukci podvozkových noh a jejich připevnění ke trupu. Nepřipadají mi dostatečně dimenzované, možná je to ale jenom pocit...
Možností jak řešit potah je dnes opravdu spousta. Já se tu pokusím popsat jen jedno, které mi osobně k dané kostře nejvíc pasuje. Nenáročné na materiály, technologie a vhodné pro člověka, který má s potahováním modelů jen minimální zkušenosti.
K podbarvení kostry jsou vyhovující a nejlevnější anilinové barvy. Stačí jenom velmi řídká lazura. Po řádném vychnutí barvy stačí natřít celou kostru jednou vrstvou velmi řídkého lepícího laku.
Krásný červený odstín papíru dosáhneme obarvením tuší na skle. Tuš ředíme podle potřeby vodou a na vzorku papíru vyzkoušíme potřebnou sytost. Zlatavě žlutý odstín ploch chladičů lze nejsnadněji napodobnit papírem obarveným na skle anilinkami. Základ bílá + okr + žlutá. Ředit vodou, stejně jako u tuše.
Usušený obarvený papír před potahováním přežehlíme žehličkou přes list kancelařského papíru.
Nejjednodušší je potáhnout celé křídlo odstínem zlatavě žluté. Červené linky a bílou sedmičku řešit jako druhou vrstvu. Čísla sedm a znak na trupu můžeme vyříznout z průklepového papíru, nebo vytvořit pomocí obtisku. Trikolóru na směrovce slepíme ze tři pruhů barevného papíru (vždy světlejší dospodu).
Komplikovanější, avšak lehčí způsob je slepit celý potah předem z barevných papírů (viz. Gregovskýho létající cirkus - DH6). Přesahy barevných ploch děláme 1- 2mm.
Lepí se velmi, velmi řídkým lepícím lakem.
Potah trupu oválného průřezu je třeba řešit několika samostatnými pruhy, jen tak lze dosáhnout hladkého povrchu bez vrásek. Pomůže šablona tvaru z kancelářského papíru.
Ke kostře potah lepíme velmi, velmi řídkým lepícím lakem, lze použit i samotné nitroředidlo. Papír se již v této fázi snažíme co nejlépe vypnout, ušetří nám to později spoustu práce. Potažený model 2x lakujeme velmi řídkým napínacím lakem s cílem vypnout potah a zaplnit póry v papíru. Dále lakujeme zaponem, případně v kombinaci s lesklým lakem. Nedostatky při vypínání lze opravit pomocí měkkého štětce, navlhčeného ve vlažné vodě.
Plochy chladičů lze před dokončením lakování zvýraznit práškovým pigmentem v laku, orýsováním metalickým značkovačem atp.....Ostatní plochy přitom zakryjeme páskou.
Také se nějak necítím být povolaný udílet nějaké rady. Na druhou stranu, když vidím, že tvé "volání o pomoc" téměř nikdo nevyslyšel, pokusím se k tomu něco napsat.
Ještě před potahováním k samotné kostře: jako slabší místo vidím konstrukci podvozkových noh a jejich připevnění ke trupu. Nepřipadají mi dostatečně dimenzované, možná je to ale jenom pocit...
Možností jak řešit potah je dnes opravdu spousta. Já se tu pokusím popsat jen jedno, které mi osobně k dané kostře nejvíc pasuje. Nenáročné na materiály, technologie a vhodné pro člověka, který má s potahováním modelů jen minimální zkušenosti.
K podbarvení kostry jsou vyhovující a nejlevnější anilinové barvy. Stačí jenom velmi řídká lazura. Po řádném vychnutí barvy stačí natřít celou kostru jednou vrstvou velmi řídkého lepícího laku.
Krásný červený odstín papíru dosáhneme obarvením tuší na skle. Tuš ředíme podle potřeby vodou a na vzorku papíru vyzkoušíme potřebnou sytost. Zlatavě žlutý odstín ploch chladičů lze nejsnadněji napodobnit papírem obarveným na skle anilinkami. Základ bílá + okr + žlutá. Ředit vodou, stejně jako u tuše.
Usušený obarvený papír před potahováním přežehlíme žehličkou přes list kancelařského papíru.
Nejjednodušší je potáhnout celé křídlo odstínem zlatavě žluté. Červené linky a bílou sedmičku řešit jako druhou vrstvu. Čísla sedm a znak na trupu můžeme vyříznout z průklepového papíru, nebo vytvořit pomocí obtisku. Trikolóru na směrovce slepíme ze tři pruhů barevného papíru (vždy světlejší dospodu).
Komplikovanější, avšak lehčí způsob je slepit celý potah předem z barevných papírů (viz. Gregovskýho létající cirkus - DH6). Přesahy barevných ploch děláme 1- 2mm.
Lepí se velmi, velmi řídkým lepícím lakem.
Potah trupu oválného průřezu je třeba řešit několika samostatnými pruhy, jen tak lze dosáhnout hladkého povrchu bez vrásek. Pomůže šablona tvaru z kancelářského papíru.
Ke kostře potah lepíme velmi, velmi řídkým lepícím lakem, lze použit i samotné nitroředidlo. Papír se již v této fázi snažíme co nejlépe vypnout, ušetří nám to později spoustu práce. Potažený model 2x lakujeme velmi řídkým napínacím lakem s cílem vypnout potah a zaplnit póry v papíru. Dále lakujeme zaponem, případně v kombinaci s lesklým lakem. Nedostatky při vypínání lze opravit pomocí měkkého štětce, navlhčeného ve vlažné vodě.
Plochy chladičů lze před dokončením lakování zvýraznit práškovým pigmentem v laku, orýsováním metalickým značkovačem atp.....Ostatní plochy přitom zakryjeme páskou.
0
-
- Reakce: 37
- Příspěvky: 790
- Registrován: 07 úno 2010 12:47
- Bydliště: Praha
-
- Reakce: 1
- Příspěvky: 67
- Registrován: 17 bře 2013 20:12
- Bydliště: Brno
Re: Piaggio Pegna pc.7
Diiiiiiiiiky moc za podrobny popis! Budu se ho drzet a zkusim nezklamat Asi zkusim slepit potah predem. Az pokrocim, tak sem urcite hodim fotky.
Na Schneideruv pohar jsem chtel prijit, ale vlezla mi do toho prednaska, takze to vidim cerne...
Na Schneideruv pohar jsem chtel prijit, ale vlezla mi do toho prednaska, takze to vidim cerne...
0
-
- Reakce: 1
- Příspěvky: 67
- Registrován: 17 bře 2013 20:12
- Bydliště: Brno
Re: Piaggio Pegna pc.7
Tudy ne pratele
Prouzky slepeny lepicim lakem, pak jsem chtel vypnout vodou a vzniklo mi toto. Uz mam slepenou novou smerovku, ale abych se tomu vyhnul, tak rovnou vypinat lakem? Barveny je to anilinkama.
Prouzky slepeny lepicim lakem, pak jsem chtel vypnout vodou a vzniklo mi toto. Uz mam slepenou novou smerovku, ale abych se tomu vyhnul, tak rovnou vypinat lakem? Barveny je to anilinkama.
- Přílohy
-
- PICT7618a.jpg (95.87 KiB) Zobrazeno 5049 x
0
Re: Piaggio Pegna pc.7
No tak ale to je celkem logické, že voda rozpíjí vodovky, ne? Tisk na laserovce rozpíjí lak, tisk na klasické inkoustovce rozpíjí voda, tisk na Epsonce s inkousty Durabrite nerozpíjí nic (brutální šmrdlání acetonem tedy jo, ale to u modelu nehrozí). Nástřik nebo nátěr akrylkou vydrží vodu i opatrně nitrolak.
0
-
- Reakce: 1
- Příspěvky: 67
- Registrován: 17 bře 2013 20:12
- Bydliště: Brno
Re: Piaggio Pegna pc.7
Jj, jen mi nedocvaklo, ze se to bude rozpijet az tak moc. Tak jsem to sem dal pro zlepseni nalady, kdyby mel nekdo pocit, ze se mu neco nedari…:)
A kdyz na to pujdu rovnou napinacim lakem, tak by me uz podobny prekvapeni cekat nemelo - oder?
A kdyz na to pujdu rovnou napinacim lakem, tak by me uz podobny prekvapeni cekat nemelo - oder?
0
Re: Piaggio Pegna pc.7
To fakt nevím, nikdy jsem vodovky nezkoušel. Tuš, inkoust, Tamiye a tiskárny mám za sebou, ale vodovky ne. Přestříknutí lakem to přežije, zda se to nerozmázne štětcem, to nevím. Zkus to někde bokem, uvidíš.
0
Re: Piaggio Pegna pc.7
Chce to pracovat s citem a pak jde lecos. Vodu na anilinky můžeš použít po druhé vrstvě nitrolaku a to v podobě jemného nástřiku, páry, nebo lokálním přetřením vlhkým (ne namočeným)štětcem. Vody prostě musí být jen tolik, aby netvořila louže, jinak se stane to, co jsi vyfotil.
Jinak na anilinky můžeš normáně lakovat nitrolak štětcem. Nitrolak barvu nerozpouští, jen barva, která je na papíru navíc může při prvním lakování mírně zašpinit světlejší odstíny. Na přechodu barev je proto dobré lak "nešmudlat" a jet jedním tahem. Další vrstvy už nezlobí.
T.
Jinak na anilinky můžeš normáně lakovat nitrolak štětcem. Nitrolak barvu nerozpouští, jen barva, která je na papíru navíc může při prvním lakování mírně zašpinit světlejší odstíny. Na přechodu barev je proto dobré lak "nešmudlat" a jet jedním tahem. Další vrstvy už nezlobí.
T.
0
-
- Reakce: 1
- Příspěvky: 67
- Registrován: 17 bře 2013 20:12
- Bydliště: Brno
Re: Piaggio Pegna pc.7
Diky!:)
Jde nejak rozlepit potah slepeny napinacim lakem s druhou stranou? (viz. obrazek) Napadlo me nitroredidlo a spendlik, ale nerad bych to privedl do horsiho stavu, nez to je ted...
Jde nejak rozlepit potah slepeny napinacim lakem s druhou stranou? (viz. obrazek) Napadlo me nitroredidlo a spendlik, ale nerad bych to privedl do horsiho stavu, nez to je ted...
0
Re: Piaggio Pegna pc.7
Ano, jde to. Záleží na tom co jsi používal za lak, když se Ti to přilepilo, tak tím lakem to pak taky rozlepíš, moc to nefunguje u balakrylu, záleží na době schnutí. Špendlíkem to jde, ale bude tam díra... nejlepší je to vysát ústy, ale je to nechutný . A vůbec nejlepší a nejjednodušší je odříznout potažené políčko a potáhnout to znova. Martin
0