R.A.F. SE 5 1/20
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
R.A.F. SE 5 1/20
Zdravím vás přátelé,
...pustil sem se do prvoválečníka, (tajně doufám že zbrojím na Openscale, ale ještě neletěl) už je v kupě, zatím bez drátů, výfuků a kanónů váží 24 gramů, jaká je optimální váha pro dvouplocha při rozpětí 405mm? ...myslím tím, kdy je čas začít šetřit váhu (...tuším že ten je vždycky ) a kdy už je váha kritická, že hrozí nelétání, když tak jen velmi obtížné....použil jsem hodně zbroušenou IGRU 150mm vrtuli a jsem v těžišti, takže už snad nebude nutné dovažovat, zadní ůchyt svazku jsem taky posunul dopředu, tak aby nehýbal moc s těžištěm...
...pustil sem se do prvoválečníka, (tajně doufám že zbrojím na Openscale, ale ještě neletěl) už je v kupě, zatím bez drátů, výfuků a kanónů váží 24 gramů, jaká je optimální váha pro dvouplocha při rozpětí 405mm? ...myslím tím, kdy je čas začít šetřit váhu (...tuším že ten je vždycky ) a kdy už je váha kritická, že hrozí nelétání, když tak jen velmi obtížné....použil jsem hodně zbroušenou IGRU 150mm vrtuli a jsem v těžišti, takže už snad nebude nutné dovažovat, zadní ůchyt svazku jsem taky posunul dopředu, tak aby nehýbal moc s těžištěm...
0
Re: R.A.F. SE 5 1/20
To je krásný, tohle éro si chci postavit už od vydání Tondova plánku. Tuším 1980
Jen poznámka k té barvě, pokud tedy nezkresluje fotka. Asi by měla být víc hnědá, než zelená. Třeba diskuze tady: http://www.britmodeller.com/forums/inde ... pc11-help/
Jen poznámka k té barvě, pokud tedy nezkresluje fotka. Asi by měla být víc hnědá, než zelená. Třeba diskuze tady: http://www.britmodeller.com/forums/inde ... pc11-help/
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: R.A.F. SE 5 1/20
To záleží na tom, jaké má člověk podklady. Všude jsou ty barvy jiné. Když jsme byli se synem a Hubertem Pernicou v Hendonu, tak jsme schválně obcházeli ta éra z W.W.I. hezky dokola a koukali na ty barvy. Výsledkem byl poznatek, že ty barvy vypadají z každého úhlu jinak, moc záleží na úhlu nasvícení. Mně se zdály tmavší, tedy skoro černé s odstínem hnědé, nebo zelené, případně hnědozelené, podle toho, jak z které strany....
0
Re: R.A.F. SE 5 1/20
Třikráte jsem rozepsal rozsáhlejší odpověď, třikráte se mi ztratila, tak už nemám sílu
Určitě bych nebral barvu na modelu podle toho, z jakého úhlu a pod jakým světlem se na ni díváme. PC-10 i PC-12 jsou uváděny v mnoha odstínech, ale vždy spíše dohněda nebo úplně hnědá.
Určitě bych nebral barvu na modelu podle toho, z jakého úhlu a pod jakým světlem se na ni díváme. PC-10 i PC-12 jsou uváděny v mnoha odstínech, ale vždy spíše dohněda nebo úplně hnědá.
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: R.A.F. SE 5 1/20
Nejsem lékař přes lidský zrak, přesto se přikláním k názoru, že různí lidé vnímají barvy různě, někteří jsou i barvoslepí.
Můj známý sloužil u vrtulníků Mi-4 když jsme se bavili o diskuzích minimaketářů na téma barvy letounů, tak mi řekl, že je to žabomyší válka. Když jsme dostali nové Mi-4 tak měly sytou zelenohnědou barvu, za ty dva roky, co stály na letšti a působily na ně povětrnostní vlivy, tak se ta barva měnila - zešedla, ovšem po dešti za mokra velmi barva ožila, naprosto se pak změnila, když jsme ji omyli naftou....
Když plastikoví modeláři měli možnost diskutovat s legendárním velitelem našich pilotů v SNP generálem Fajtlem, tak se ho ptali jaké barvy měly jejich stíhačky La-5 v době SNP. Zda to byly na horních stranách a na bocích skvrny zelené a hnědé, jak bylo prezentováno v L+K dříve, nebo naopak ve dvou různých odstínech modrošedé jak tomu bylo v pozdější době? Pan generál se zamyslel a pak řekl : je mi líto, ale já si to již nepamatuji, víte my jsme tehdy měli docela jiné starosti!
Můj známý sloužil u vrtulníků Mi-4 když jsme se bavili o diskuzích minimaketářů na téma barvy letounů, tak mi řekl, že je to žabomyší válka. Když jsme dostali nové Mi-4 tak měly sytou zelenohnědou barvu, za ty dva roky, co stály na letšti a působily na ně povětrnostní vlivy, tak se ta barva měnila - zešedla, ovšem po dešti za mokra velmi barva ožila, naprosto se pak změnila, když jsme ji omyli naftou....
Když plastikoví modeláři měli možnost diskutovat s legendárním velitelem našich pilotů v SNP generálem Fajtlem, tak se ho ptali jaké barvy měly jejich stíhačky La-5 v době SNP. Zda to byly na horních stranách a na bocích skvrny zelené a hnědé, jak bylo prezentováno v L+K dříve, nebo naopak ve dvou různých odstínech modrošedé jak tomu bylo v pozdější době? Pan generál se zamyslel a pak řekl : je mi líto, ale já si to již nepamatuji, víte my jsme tehdy měli docela jiné starosti!
0
Re: R.A.F. SE 5 1/20
Luboši, to samé, co píšeš o Mi-4, mi občas vypráví kolega z práce, bývalý mechanik ČSLA a AČR. Bylo to i podstatou mého příspěvku, který se nepovedl. Ale ač barvy měnily svůj odstín, stále zůstával nějaký základ. Ta barva na Mi-4 se určitě neměnila na trávově zelenou. Zrovna tak zmíněné PC se asi těžko měnily na barvu vrbového listí.
Ale nechme toho, není to naše vlákno
Ale nechme toho, není to naše vlákno
0
-
- Reakce: 37
- Příspěvky: 790
- Registrován: 07 úno 2010 12:47
- Bydliště: Praha
Re: R.A.F. SE 5 1/20
Ahoj, Radku!
Paráda! Asi nemá cenu furt chválit, jak čistě stavíš. Moc se mi líbí, jaks přistoupil k maketovosti konstrukce! Já nyní osciluju mezi dvěma variantami: první je ta tvoje - zjednodušit to tak akorát, aby to vypadalo, druhá je: opravdu málo žeber (v případě SE5 2x méně, v případě řekněme Gothy 4x méně) i podélníků + doplnit porty a trochu té stínové blamáže.
Co se týká barvy, tak mám dávno názor, že je lepší používat černobílý podklad s popisem barev.
Za bernou minci pro tvorbu obtisků a potisku potahu mám skupinu tvůrců letadel pro simulátory - jejich názory jsou erudované a hlavně - ty barvy se mi líbí! Všechny jsou i v RGB-čku, takže no problem. Opravdu na to mrkni - například barvy znaků (British roundel red/blue/white atd.) jsou super, lozenge vychází krásné, plátno je přesně to vono, mám ty tabulky zkrátka rád. (Záleží sámo i na tiskárně, ale jako... vono, že jo...)
http://www.logtnest.nl/explanation-of-the-color-charts/
Rob
Paráda! Asi nemá cenu furt chválit, jak čistě stavíš. Moc se mi líbí, jaks přistoupil k maketovosti konstrukce! Já nyní osciluju mezi dvěma variantami: první je ta tvoje - zjednodušit to tak akorát, aby to vypadalo, druhá je: opravdu málo žeber (v případě SE5 2x méně, v případě řekněme Gothy 4x méně) i podélníků + doplnit porty a trochu té stínové blamáže.
Co se týká barvy, tak mám dávno názor, že je lepší používat černobílý podklad s popisem barev.
Za bernou minci pro tvorbu obtisků a potisku potahu mám skupinu tvůrců letadel pro simulátory - jejich názory jsou erudované a hlavně - ty barvy se mi líbí! Všechny jsou i v RGB-čku, takže no problem. Opravdu na to mrkni - například barvy znaků (British roundel red/blue/white atd.) jsou super, lozenge vychází krásné, plátno je přesně to vono, mám ty tabulky zkrátka rád. (Záleží sámo i na tiskárně, ale jako... vono, že jo...)
http://www.logtnest.nl/explanation-of-the-color-charts/
Rob
0
Re: R.A.F. SE 5 1/20
Kdysi autor knížky "Plastikové modelářství" napsal k odstínům barev toto: "U barev letadel první světové války stačí ještě počkat pár let, pak si každý bude moci říkat co chce a bude mít pravdu." Knížka vyšla někdy v osmdesátých létech.
0
Re: R.A.F. SE 5 1/20
Kdysi autor knížky "Plastikové modelářství" napsal k odstínům barev toto: "U barev letadel první světové války stačí ještě počkat pár let, pak si každý bude moci říkat co chce a bude mít pravdu." Knížka vyšla někdy v osmdesátých létech.
No a to si myslím, že není pravda. Naopak se objevují nové a nové skutečnosti a barvami se zabývají opravdu specialisté, ne tzv. cochcaři.
No a to si myslím, že není pravda. Naopak se objevují nové a nové skutečnosti a barvami se zabývají opravdu specialisté, ne tzv. cochcaři.
0
Re: R.A.F. SE 5 1/20
...zdravím Vás přátelé.....aha, žil jsem celej život v domnění, že RAF...nebo RFC prvoválečníci lítali shora zelený (něco kolem olivové americké) a zespoda bledě žlutý....osobně s tím mám problém, mám snížený barvocit, takže když nepomůžou čísla, vemu obrázek, sadu barviček a jdu za svou polovičkou s otázkou "miláčku, která s těch barviček se nejvíc podobá tomu na obrázku"? ...tentokrát sem to udělal až po Vašich komentářích a fakt, odpověd´zněla "ona je taková spíš hnědo-zelená, ale i tak ho máš krásnej, mě se líbí tak jak je" ....njn, původní záměr byl stříknout celek tmavší zelenou a pak pěkně pistolkou přes žebra světlejší zelenou naznačit "sluneční vyšisování" ale k tomu už nedojde. Je dobrý vědět že věci jsou jinak než jsem si do ted´myslel, příště si na to dám majzla.
Aktuálně tahám lanoví, s hlavicí s "Tondaháčkem" jsem na 27gramech, ještě chybí ventilový víka s výfukama, jeden Vickers kanon před pilota a jeden s harapákem na horní křídlo. Kolik by mělo být optimální plošný zatížení u takovýho letadýlka při rozpětí 405mm?
Aktuálně tahám lanoví, s hlavicí s "Tondaháčkem" jsem na 27gramech, ještě chybí ventilový víka s výfukama, jeden Vickers kanon před pilota a jeden s harapákem na horní křídlo. Kolik by mělo být optimální plošný zatížení u takovýho letadýlka při rozpětí 405mm?
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: R.A.F. SE 5 1/20
Myslím, že se svazkem ze smyčky 5/1 o délce cca 450 by to ještě mohlo být dobré. Já osobně bych si vybral takovou verzi, která měla čtyřlistou vrtuli a pak volil svazek ze 4 nití 3x1. Jednak by to lépe vycházelo s těžištěm a také umožnilo využít větší množství gumy a tedy i energie....Ona ta Se-5 má sice velkou plochu křídel, ale také hodně odporu a tak nějak zázračně nebude klouzat, snažil bych se to létat s dlouhým motorovým letem...
0