Airco D.H. 2 No. 7851, 32. peruť, Francie 1916 - F4E (1/20)

Stavba konkrétních minimaket a létání s nimi, foto a video

Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jiří Doležel
Reakce: 93
Příspěvky: 715
Registrován: 26 črc 2012 11:29
Bydliště: Brno

Airco D.H. 2 No. 7851, 32. peruť, Francie 1916 - F4E (1/20)

Příspěvek od Jiří Doležel » 10 lis 2016 22:30

První volná elektra... Rozpětí 435 mm, letová váha 35 gramů, pohon ADH30S (stříďáček 2,6 gramů, 6100 ot./V) s vlastní převodovkou a vrtulí, jednočlánek Li-Pol, časovač by Derek Knight, funkční rotační motor.
Přílohy
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
0

Uživatelský avatar
Ivan Horníček
Reakce: 92
Příspěvky: 630
Registrován: 20 bře 2015 23:39
Bydliště: Postřelmov

Re: Airco D.H. 2 No. 7851, 32. peruť, Francie 1916 - F4E (1/

Příspěvek od Ivan Horníček » 10 lis 2016 23:34

Moc pěkná mašinka Juro. Těch lanek a napínáků, to je něco. Jsem zvědavý na letové video.
0

discobolos
Reakce: 14
Příspěvky: 1466
Registrován: 09 úno 2010 19:20
Bydliště: Ostrava

Re: Airco D.H. 2 No. 7851, 32. peruť, Francie 1916 - F4E (1/

Příspěvek od discobolos » 11 lis 2016 13:42

Móóóc pěkné. Kolik ti váží ten rotační motor, že sis troufl roztočit jej?
Zrovna jsem jeden taky dokončil a je dost těžký, cca 0,85g. Pravda, já to mám na gumu, takže je v tom zhrnuta i trouchu větší roura, v které je guma schovaná. Já jej funkční mít nebudu.
D
0

Hugo
Reakce: 8
Příspěvky: 1498
Registrován: 05 úno 2010 12:34
Bydliště: Praha

Re: Airco D.H. 2 No. 7851, 32. peruť, Francie 1916 - F4E (1/

Příspěvek od Hugo » 12 lis 2016 13:34

Moc hezký Juro, taky se těším na letové video. M.
0

Uživatelský avatar
Jiří Doležel
Reakce: 93
Příspěvky: 715
Registrován: 26 črc 2012 11:29
Bydliště: Brno

Re: Airco D.H. 2 No. 7851, 32. peruť, Francie 1916 - F4E (1/

Příspěvek od Jiří Doležel » 15 lis 2016 15:49

Dušane, maketa motoru hmotní 1,6 gramu a to je celý dutý včetně válců, prochází ním ložisko, které slouží k redukci kmitů asi 40 mm dlouhé hřídelky pro čtyřlistku. Kinematika v tomto případě nehraje roli, je blízko osy rotace, takže jako setrvačník nepůsobí.

Přikládám poněkud dramatické video z IIFI 2016 z uplynulého víkendu, ještě je co ladit (člověk je zvyklý z venku lítat dlouho a vysoko :lol: ), jen stačí rozlepit potenciometr regulující doběh motoru, který se mi podařilo prolít vteřiňákem :roll: a upravit stoupání vrtule.
Rachot převodovky si vzbudil respekt, na záchranu modelu si troufli jen ti nejodvážnější, takže díky Tondovi je model celý.

Video od Vláďi Alferyho:

0

Odpovědět