M-oř Racek
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
M-oř Racek
Zdravím všechny,
jelikož už jsem nemohl pozorovat, jak všichni staví nové a nové stroje, tak jsem také něco nového do haly ulepil. Jedná se oříška R-7 Racek dle plánu pana Koutného. Stříkáno barvami Tamiya a Revell, hmotnost bez gumy 10,2 gr. Zalétáno zatím nebylo. Ještě chybí červené olemování kabiny a imatrikulačka.
Ondra
jelikož už jsem nemohl pozorovat, jak všichni staví nové a nové stroje, tak jsem také něco nového do haly ulepil. Jedná se oříška R-7 Racek dle plánu pana Koutného. Stříkáno barvami Tamiya a Revell, hmotnost bez gumy 10,2 gr. Zalétáno zatím nebylo. Ještě chybí červené olemování kabiny a imatrikulačka.
Ondra
- Přílohy
-
- DSC03476.JPG (52.25 KiB) Zobrazeno 6360 x
-
- DSC03473.JPG (36.45 KiB) Zobrazeno 6361 x
-
- DSC03471.JPG (55.64 KiB) Zobrazeno 6361 x
0
Re: M-oř Racek
Ty jo, vypadá nádherně! Vůbec nevím, že měl takové pestré zbarvení. Těším se, že ho uvidím v letu. Martin
0
Re: M-oř Racek
Krásná a čistá práce.Jinak k tomu zbarvení - Prototyp R-7 Racek nejprve létal pouze v nátěru základovými barvami a v barvě použitého materialu,na trupu zkušební poznávací značka OK-80.Později nastříkán v kombinaci červené,šedé a bílé.Než shořel při požáru na Rané,měl značku OK-TZA.Škoda ,že jsem nemohl reagovat dříve.
0
Re: M-oř Racek
Teda Radku ty umíš potěšit. Každopádně mám poklady s barevnou kombinací kterou jsem udělal. Pokud to někdo sfalšoval, tak sem mu nalítnul. Ale nerozumím tomu, proč by to dělal?
0
Re: M-oř Racek
Zřejmě se jedná o starší zdroje,bohužel osud maketařiny.Samozřejmě ti mohu poskytnout poslední fundovanou rekonstrukci a článek pánů Kolmanna,Bedřicha,Masojídka a Šimka.Pokud k tomu máš starší podklady, klidně je na soutěži dej,rozhodčí bodujou podle toho co předložíš,a ne jak to bylo
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: M-oř Racek
Ondrovi jsem barevnou fotku poslal já, je z obálky Křídel vlasti (tuším ročník 56). Pokud není autentická (ale jsou u letounu lidi), pak by ji musel v redakci zmíněného časopisu někdo ručně obarvit.
Stejnou barevnou kombinaci ale zmiňuje i autor v Modeláři, z něhož mám monografii.
Ale kdo ví, múže to být stejný případ jako s Be-56 (červená, vers zelená).
D
Stejnou barevnou kombinaci ale zmiňuje i autor v Modeláři, z něhož mám monografii.
Ale kdo ví, múže to být stejný případ jako s Be-56 (červená, vers zelená).
D
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: M-oř Racek
Já mám stejný model postavený už pár let. Jen jsem ještě nebyl schopen dorazit detaily jako podvozek a pořádnou kabinu (ta moje je poněkud ve spodní části pomačkaná).
Když tak koukám na krásný Ondrův model, asi se přinutím dokončit i ten svůj. Není sice tak hezký (jen barevný papír), ale zase váží trochu méně (cca 7,5g).
Jen upozornění, má to dlohý čumák, takže je potřebná lehká vrtule, jinak se musí dovažovat vzadu.
D
Když tak koukám na krásný Ondrův model, asi se přinutím dokončit i ten svůj. Není sice tak hezký (jen barevný papír), ale zase váží trochu méně (cca 7,5g).
Jen upozornění, má to dlohý čumák, takže je potřebná lehká vrtule, jinak se musí dovažovat vzadu.
D
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: M-oř Racek ... barvy
Racek R-7 měl, alespoň pokud je mi známo 3 různá barevná prvedení :
1. Celý šedo bílý (základní tmelící lak používaný v Medláneckých dílnách) + zelený motorový kryt (ovšem ta zelená konzervační barva na dural) byla světlejší než je v Šorelovi - toť moje vzpomínka)
2. Celý letoun žlutý + červený motorový kryt - tak létal na soutěži v Magneburgu pilot Šouc, viz obálka L+K
3. Nejkrásnější, velice zajímavé provedení v kombinaci bílé, modré a červené, létal akrobat Palo Polonec na více leteckých dnech a v L+K na zadní straně byla barevná fotografie ( i když tam ta modrá je dost šedo-modrá), fotka je tuším z Točné.
1. Celý šedo bílý (základní tmelící lak používaný v Medláneckých dílnách) + zelený motorový kryt (ovšem ta zelená konzervační barva na dural) byla světlejší než je v Šorelovi - toť moje vzpomínka)
2. Celý letoun žlutý + červený motorový kryt - tak létal na soutěži v Magneburgu pilot Šouc, viz obálka L+K
3. Nejkrásnější, velice zajímavé provedení v kombinaci bílé, modré a červené, létal akrobat Palo Polonec na více leteckých dnech a v L+K na zadní straně byla barevná fotografie ( i když tam ta modrá je dost šedo-modrá), fotka je tuším z Točné.
0
Re: M-oř Racek
Dobrý den všem,
opravdu pěkný model i práce.
Na barevné provedení je možné se podívat tady : http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=2602&kategorie=3
Na stránkách je i fotka z Točné.
opravdu pěkný model i práce.
Na barevné provedení je možné se podívat tady : http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=2602&kategorie=3
Na stránkách je i fotka z Točné.
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: M-oř Racek
Přečtl jsem si také dlouhý článek pana Kobrleho o Letounu R-7 Racek. A nedá mi to abych k tomu nedodal :
Není příliš poctivé svádět vše na medlánecké dílny. Znal jsem tamnější poměry v té době a informace byly z první ruky od Gabroše (M. Gabriela, tehdy hlavního kontrolora, později šéfa medláneckých dílen).
První kámen úrazu byla tradičně již špatně spočítaná poloha těžiště. Tuto chybu ing. Rublič opakoval několikrát - viz Sokol M1C a jeho provizorní úprava křídla na M1D. Proto muselo být prodlužováno motorové lože asi o 37 cm dopředu !!!
Další problém byl pořádný motor, ten si měl zajistit pro Medlánky objednatel - Svazarm.
Upřesňuji, že s letounem R-7 byl pilot Šouc na mezinárodní soutěži v Magneburgu viz. L+K
Šouc tvrdil, že i s tím slabým motorem byl Racek v některých figurách lepší než Trenéry řady 26 s pořádným motorem, v některých však horší.
Od podívání vám i šikovný modelář řekne, že na akrobata má to éro malou plochu křídla, relativně i malou plochu VOP. Ovšem i tak mít pořádný vyšolichaný motor, tak ve své době by to bylo éro na vyhrávání.
I s tím požárem to bylo všelijak. Zlí jazykové tvrdili, že se nejednalo o žádné samoznícení hader v sousedství letounu a jeho následný požár, ale o naprosto záměrné spálení nežádoucí konkurence.
Není příliš poctivé svádět vše na medlánecké dílny. Znal jsem tamnější poměry v té době a informace byly z první ruky od Gabroše (M. Gabriela, tehdy hlavního kontrolora, později šéfa medláneckých dílen).
První kámen úrazu byla tradičně již špatně spočítaná poloha těžiště. Tuto chybu ing. Rublič opakoval několikrát - viz Sokol M1C a jeho provizorní úprava křídla na M1D. Proto muselo být prodlužováno motorové lože asi o 37 cm dopředu !!!
Další problém byl pořádný motor, ten si měl zajistit pro Medlánky objednatel - Svazarm.
Upřesňuji, že s letounem R-7 byl pilot Šouc na mezinárodní soutěži v Magneburgu viz. L+K
Šouc tvrdil, že i s tím slabým motorem byl Racek v některých figurách lepší než Trenéry řady 26 s pořádným motorem, v některých však horší.
Od podívání vám i šikovný modelář řekne, že na akrobata má to éro malou plochu křídla, relativně i malou plochu VOP. Ovšem i tak mít pořádný vyšolichaný motor, tak ve své době by to bylo éro na vyhrávání.
I s tím požárem to bylo všelijak. Zlí jazykové tvrdili, že se nejednalo o žádné samoznícení hader v sousedství letounu a jeho následný požár, ale o naprosto záměrné spálení nežádoucí konkurence.
0