Stránka 1 z 2

Corsair G.O.

Napsal: 04 říj 2018 19:43
od RCOK
Model je asi 38 - 39 rocny. Stavitelom je Pan minimaketar L Koutny.Model bol na gumu , neskor u S, Gašparina ako skusobna CO2 motorov. G.O. zabrala asi 35 hodin , potah dole 5 hodin- rozpadal sa Nova vrtula , motor . kryt motoru opravena kostra stenceny profil ocasky B 0,6 potah modry modelspan dofarbeny ciernou anilinkou. 12,3 g bez gumy vrtula 146mm guma 2,4 x 400 zavesy 140mm lieta ronako ako zero - spokojnost.Fotky neviem otocit.

Re: Corsair G.O.

Napsal: 06 říj 2018 13:57
od Lubomir Koutny
Roberte děkuji za perfektní reinkarnaci toho mého historického oříška. Již si přesně nepamatuji rok jeho vzniku, bylo to asi kolem r. 1980.

Re: Corsair G.O.

Napsal: 12 říj 2018 12:13
od Dušan Sedlár
Chcel by som sa aj ja pridať s jedným "štyridsiatníkom". Model nebolo treba reinkarnovať, pretože bol celý čas "zatvorený" v skrini, ktorá sa otvárala snáď raz do roka. Preto možno vidieť, že farby modelspanu nevybledli a aj dnes sú ešte celkom sýte. Hviezdy boli rezané z farebného modelspanu.
Model Kingfishera váži bez gumy 8 gramov. Lietal kedysi 20-22 sekúnd a pretože som mal trošku lepšie modely, tak som ho vtedy odložil.
Inak, je to ten model, na ktorom som objavil, že ľahké modely nelietajú, tak jak to kedysi dávno napísal Toník Alfery v článku o orieškoch. Ja som to vtedy pripisoval tomu, že model má veľkú plochu a veľký "omývaný" povrch. Ulakomil som sa vtedy na veľké V-čko krídiel a na veľkú plochu výškovky.
No a farebne to bolo také jednoduché. Všetko iba z farebných hárkov modelspanu.
Priznávam ale po rokoch, že z modelu som bol sklamaný.

Re: Corsair G.O.

Napsal: 12 říj 2018 20:57
od Lubomir Koutny
Dušane Ty jsi pan lehkostavitel! Za 8g oříšek s tak velkou plochou to je zázrak !! Ještě větší podiv je, že Ti to tak málo létalo!!! Možná je to vinou vrtule, možná to chtělo více trpělivosti a pořádně zalétat. Můj Kingfisher měl velký a těžký polystyrenový plovák, který omezoval průměr vrtule na 100 mm, přesto při letové váze 18g dokázal v nale nádraží Kr. Pole s výškou stropu 8,5 m letět nejlepší časy 56s. Venku před nádražím naplno natočený dokonce letěl přes 60s. Pro začátek bych doporučoval zkusit plastovou vrtuli IGRA 150 a hledat vhodnou gumičku. Pokud si s tím pohraješ, pak lety přes minutu by neměly být problémem....

Re: Corsair G.O.

Napsal: 16 říj 2018 21:32
od Dušan Sedlár
Luboš. Ďakujem za slová uznania. Od Teba si to zvlášť považujem.
No, ale to ja mám doma ešte jeden oriešok, tiež "štyriciatníka" ktorý je ešte ľahší. Je to Desouter sports coupe a ten je aj s olovom za 4 gramy. Trup je modelspan, krídla a výškovka kondenzátorák. Krídla, časť trupu a výškovka boli striekané ústnou fixírkou hliníkovým lakom, ktorý opatrujem viac ako 60 rokov. Imatrikulácia bola vyrezaná z modelspanu. Model bol poháňaný gumou 1,2 x1 x 240 mm. /Dĺžkou 1,5 násobkom vzdialenosti závesu. Gumu som kúpil ako poručík na manévroch v obchodnom dome v Přerove. Bol to vlastne môj najlietavejší oriešok. Snáď sa na to pamätáš, v Zetke som uletel 105 sekúnd.
Keď som si pripravoval tento príspevok, tak som si uvedomil, že podklady pre tento model majú na rok 90 rokov. Materiály vyšli ako príloha časopisu Flight Z leteckej výstavy v Olympii v júli 1929 a letový záber v je z časopisu The Aeroplane zo septembra 1929. Dnes by asi boli málo, ale v minulosti chválabohu stačili. Napadlo ma, že snáď by sa niekomu hodilo sa na ne pozrieť a tak som ich oskenoval. Tú stránku, kde je plánik pre lepšiu čitataľnosť čierno bielo, ostatné len také, zhnednuté vekom.
No a za zmienku snáď stojí to, že mi zašibalo a pre Desoutera som kedysi vyrobil miniatúrne ložisko. Bolo v ňom 5 guličiek priemeru 0,7 mm z guličkových pier. Mnoho radosti som si s ním neužil. Ložisko bolo veľmi citlivé na prášok a nečistoty. Niekde, v nejakej krabičke by sa snáď ešte našlo.

Re: Corsair G.O.

Napsal: 16 říj 2018 21:36
od Dušan Sedlár
Chlapci Alferyovic, prosím, zachráňte ma a tie dva obrázky otočte, nech nemám ostudu. Ďakujem.

Re: Corsair G.O.

Napsal: 17 říj 2018 08:23
od Lubomir Koutny
No Dušane,
tak to jsem si ani neuvědomil, že ten Tvůj oříšek je tak lehoučký. Ano, v Zetce se létaly rekordy. Můj Kalinin tam letěl 168s a Sonerai něco kolem 140s. Myslím, že ten D.A.C. Sport Cupe je velmi vhodný typ, možná stejně jako Kalinin. Zkus zalaborovat s větší vrtulí...

Re: Corsair G.O.

Napsal: 17 říj 2018 10:11
od Lubomir Koutny
Na internetu jsem zjistil, že v Nizozemí tento letoun dále modifikovali a vylepšili , tím je ještě zajímavější :

Re: Corsair G.O.

Napsal: 17 říj 2018 12:31
od discobolos
Na mně vyskočilo, že je to i nějaký Koolhoven FK 41. Tady jsou i nějaké řezy:
http://www.hollandaircraft.nl/K06%20Koo ... 0Mk.II.pdf

Re: Corsair G.O.

Napsal: 17 říj 2018 19:13
od Dušan Sedlár
Luboši,Discobolosi, pekne ste priložil ruky k dílu. Nazberalo sa pekné množstvo podkladov. Super. Určite sa to niekomu hodí. Ďakujem!

Re: Corsair G.O.

Napsal: 17 říj 2018 20:27
od ANSCR
Letuschopný Dessouter se nalézá v Shuttleworth Colletion a o fous přesnější monografii Flight zveřejnil 2.5.1929.

Re: Corsair G.O.

Napsal: 17 říj 2018 20:35
od ANSCR
Příloha 1.jpeg je dlouhodobě nedostupná.
Příloha 2.jpeg je dlouhodobě nedostupná.
Příloha 3.jpeg je dlouhodobě nedostupná.
1.jpeg