Stránka 6 z 7

Re: Veron Comper Swift

Napsal: 08 zář 2019 13:05
od Sopwith
Následně jsem vzal křídlo a jel jsem na "ostro".
Výsledek lepší než pokusné křídlo i když na pár místech to ještě není ono.
Problémové místo je na horní straně u centroplánu, kde se mi papír lepí na konstrukci.
U třetího pole z prava jsem vrásky chtěl vyhladit malým štetečkem namočeným do vody - Velký omyl - celé pole šlo dolů a znova a lépe :D .

Re: Veron Comper Swift

Napsal: 08 zář 2019 13:07
od Sopwith
Následně ocasní plochy.
Ještě nejsou vypnuty...

Re: Veron Comper Swift

Napsal: 08 zář 2019 14:04
od Sopwith
Docela mám obavy až budu lakovat kormidla tak aby se mi jednotlivé strany nepřilepili k sobě...
Jirka

Re: Veron Comper Swift

Napsal: 08 zář 2019 15:21
od discobolos
Jó, to je občas problém, pokud jsou ocásky z tenkých lišt.
Zkus nejdřív lehce stříknout vodou z obou stran, tím se to neslepí (pokud jo, navhčís dané místo a pusou sáním rozlepíš), trochu vypne a vytvoří se alespoň ten jednomilimetrový prostor mezi horním a dolním potahem. Pokud máš stříkací pistoli, pak první vrstvu taky stříknout, pak už by to mělo jít natírat štětcem.

Re: Veron Comper Swift

Napsal: 08 zář 2019 20:48
od Sopwith
Děkuji moc za rady Dušane.

Re: Veron Comper Swift

Napsal: 09 zář 2019 13:53
od Emil
Sopwithe, malá rada, aby se ti na ocaskách horní a dolní strana neslepila. Je to sice pracnější, ale o to dýl to trvá...

První vrstvu lakuju velmi zředěným lakem, přetahuji jen špičkou štětce. Co je ale důležité, nelakuji celou plochu, ale mezi tahy nechávám mezírku suchého papíru. Je důležité nevést tahy šikmo, ale kolmo k náběžce/odtokovce (jinak vyrábíš vrtuli). Tím že je lak hodně naředěný, nedochází k velkému rozdílu v pnutí mezi nalakovaným a nenalakovaným papírem. A ty proužky nenalakovaného paíru zajistí, že lakem navlhčený papír neprosedne a neslepí se s potahem z druhé strany.

Každou další vrstvu již o něco málo hustším lakem a něco málo vydatněji. Ono pokud papír na sobě už nějakou vrstvu laku má, vlní se míň.

Po jedné takové vrstvě netřeba čekat den v šabloně, dám tam takto dvě/tři vrstvy které by odpovídaly jedné normální (vždy jen počkat, než lak zaschne) a pak s tím do šablony.

Dobré to je i v tom, že nebudeš-li dotahovat štětcem až přes nosník (náběžku/odtokovku), jen ho na konci tahu u nosníku papír lehce navlhčíš, neotřeš lak o hranu, nepropije se pod papír a lak v koutu mezi papírem a nosníkem ti nevtáhne papír pod obrys.

Re: Veron Comper Swift

Napsal: 09 zář 2019 17:54
od Emil
PS.: Ostatně toto lze udělat i při prvotním vypínání vodou, pokud není po ruce rozprašovač, co umí udělat jen jemnou mlhu. Nebo nemá možnost protáhnout papír nad párou z konvice (tahle rada není ode mě, je ale z tohoto fóra - Martin Huk?).

Re: Veron Comper Swift

Napsal: 30 říj 2019 20:30
od Sopwith
Tak po dlouhé době opět něco málo..
Děkuji Emilovi a Dušanovi za rady a i díky nim jsou kormidla nalakována.

Re: Veron Comper Swift

Napsal: 30 říj 2019 20:33
od Sopwith
m_IMG_1198.jpg
m_IMG_1198.jpg (38.35 KiB) Zobrazeno 128 x
Výroba papírových trubiček pro hugo ovšem moc sláva není...první pokusy nic moc. Budu muset asi motat dál.
Nějakej fígl nebo jen cvik?

Jirka

Re: Veron Comper Swift

Napsal: 30 říj 2019 22:09
od discobolos
Každý si asi musí najít svoji cestu. Já to dělám takhle:
Jako trn používám vrták patřičné tloušťky, ale dá se použít cokoli, pletací jehlice, rovný drát ... Jen průměr by měl být identický jako použité hugo (já používám hliníkovou trubičku, takže je to pořád stejné).
Proti přilepení chráním trn voskem. Vezmu svíčku a místečko vedle místečka namažu - samozřejmě jen tam, kde to asi budu navíjet. Pak to trochu zafixuju prsty, trošku se vosk prohřeje a vytvoří jednolitou vrstvu.
Ustřihnu si proužek zbytku modelspanu patřičné šířky. Délka asi na 6-7 vrstev, muže být delší, pak se to dá ustřihnout.
Lepím to kanagomem smíchaným s troškou lepicího laku, trošku je to zředěno nitroředidlem, aby to prosakovalo skrz modelspan.
Začnu tím, že namáznu začátek proužku, asi 1mm a přilepím to na trn, kontroluju kolmost k ose. Nechám zaschnout. Pokud se to někde nepřilepilo pořádně, opravím to.
Pak to zkusmo nasucho namotám. Pokud je vše v pořádku, začnu mazat lepidlo vždy na horní stranu už namotané části. Takže začátek je na tom prvně přilepeném 1mm. Lepidla dám trochu více, aby se papír důkladně prosytil, navíjením papíru lepidlo tlačím před sebou, mažu, navíjím až do konce. Konec ještě přemáznu lepidlem a navlhčeným prstem zahladím (otačením trnu ve směru navíjení mezi prsty).
Po chvilce, kdy už lepidlo na povrchu nelepí, protočím trubičku na trnu, aby se uvolnila a protáčela se na trnu volně. Nechám pořádně vyschnout.
Pokud se okraj trubičky nepodařilo vyrobit úplně přesně (okraj je tenčí, než celá trubička), zaříznu nožem (nedoporučuju keramický, ten bys zrušil). Mám na to jeden odložený speciáně pro tuto činnost.
Pokud máš barevné zbytky modelspanu, vybereš barvu nejbižší budoucí barvě trupu v místě průchodu huga.

Re: Veron Comper Swift

Napsal: 30 říj 2019 22:59
od Sopwith
No tak to je vyčerpávající. Děkuji moc. Hned brzy ráno vyzkouším. Dám vědět jak jsem dopadl.

Re: Veron Comper Swift

Napsal: 31 říj 2019 08:56
od Tazi
Vím trubičky jsou správně,ale já jsem jim nikdy nepřišel na chuť. Ne,že bych to nezkusil,ale nepoznal jsem výhodu. Já trubičky nedělám,používám malý kousek překližky 0,6 ze zadní strany (zevnitř) trupu a nikdy se mi nestala žádná nehoda ohledně vyklouznutého huga,nebo prasklé výstuhy pro hugo. No jsem holt zdechlej:-)