Sopwith PUP, Modela CO2, M1:13
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
- Jiří Doležel
- Reakce: 93
- Příspěvky: 715
- Registrován: 26 črc 2012 11:29
- Bydliště: Brno
Re: Sopwith PUP, Modela CO2, M1:13
Príkladná maketovost -radost sledovat! Už len niekde skryt plniaci ventil.
0
- Jiří Doležel
- Reakce: 93
- Příspěvky: 715
- Registrován: 26 črc 2012 11:29
- Bydliště: Brno
Re: Sopwith PUP, Modela CO2, M1:13
Díky, Roberte. Asi ještě provedu úpravu a schovám ten plnící ventil pilotovi do hlavy
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: Sopwith PUP, Modela CO2, M1:13
Jirko, koukám že se pokoušíš dohnat maketovost k dokonalosti jako u nelétajících modelů Honzy Čapka (Kowalsky)
0
- Jiří Doležel
- Reakce: 93
- Příspěvky: 715
- Registrován: 26 črc 2012 11:29
- Bydliště: Brno
- Jiří Doležel
- Reakce: 93
- Příspěvky: 715
- Registrován: 26 črc 2012 11:29
- Bydliště: Brno
Re: Sopwith PUP, Modela CO2, M1:13
Moc pěkně vymyšleno. To je tvůj výtvor nebo se to dá někde pořídit? Jinak štěňátko v kostře vypadá opravdu báječně...
Jirka
Jirka
0
- Jiří Doležel
- Reakce: 93
- Příspěvky: 715
- Registrován: 26 črc 2012 11:29
- Bydliště: Brno
Re: Sopwith PUP, Modela CO2, M1:13
Jirko, přípravek má základy v kitařině, ale s p. Hyžíkem jsme jej naladili i pro dvacetinky a evidentně rozsah vyhovuje i menším měřítkům. Z mého pohledu stojí určitě za to, pokud člověk aspoň občas má chuť na dvouplošník. Odkaz: http://www.jhmodels.eu/
0
Re: Sopwith PUP, Modela CO2, M1:13
Děkuji moc za odkaz. Přijde mi to moc užitečný a z velkých maket moc dobře vím, že dobré seřízení dvouplošníka má obrovský vliv na jeho letové vlastnosti...
0
- Jiří Doležel
- Reakce: 93
- Příspěvky: 715
- Registrován: 26 črc 2012 11:29
- Bydliště: Brno
Re: Sopwith PUP, Modela CO2, M1:13
Konečně potaženo. Přiznám se, že tuto část stavby nemám moc rád, ale po té, co mi byl Martinem doporučen Balakryl, změnil jsem názor. Potah 9 gr. Kashmirem, přilakováno, vypnuto vodou, jedna vrstva ředěného zaponu. Následovala druhá vrstva, tentokrát už ředěného Balakrylu, zmizelo 99% pórů Vyrobené porty jsem přilepil na žebra a přetáhl pásky Kashmiru, pro lepší splynutí s povrchem. Lezou z toho jen opticky, díky použité černé niti. Nešťastně jsem pásky na porty vzal lepícím lakem, což vedlo k odkrytí pórů v okolí (aceton Balakryl prostě sežral). Až na poslední části křídla jsem zkusil porty přetáhnout Balakrylem, což úplně stačilo. Ne vše má ale své výhody. Balakryl je vodou ředitelný a skoro bez zápachu a tak není problém s ním pracovat v obýváku, ale je třeba ho (až po nástřiku barvou) řádně zafixovat, jinak i po jemném zkropení vodní mlhou potah okamžitě zkrabatí. Možná by kolegové, kteří s ním již delší dobu pracují měli více zkušeností a postupů.
Křidélka byla od začátku stavěna jako oddělitelná tak, že s křídly byla spojena na dvou bodech, jejich krajích. Nepotahoval jsem je jako pokaždé samostatně, ale společně s křídlem a pak jen žiletkou odřízl, což přináší maximální slícování (zatím chybí radius náběžky křidélka a přelepení této části papírem).
Křidélka byla od začátku stavěna jako oddělitelná tak, že s křídly byla spojena na dvou bodech, jejich krajích. Nepotahoval jsem je jako pokaždé samostatně, ale společně s křídlem a pak jen žiletkou odřízl, což přináší maximální slícování (zatím chybí radius náběžky křidélka a přelepení této části papírem).
-
- Reakce: 37
- Příspěvky: 790
- Registrován: 07 úno 2010 12:47
- Bydliště: Praha
Re: Sopwith PUP, Modela CO2, M1:13
Velká krása! Zvlášť oceňuji, že se Ti nezkroutila ta ohromná supertenká výškovka...
0