Moje squadrona
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
Re: Moje squadrona
Rade nádhera Šmolas šestnáctej to je můj oblibenec, doufám,že to bude takový letec a vytrvalec jako předloha, máš to super!!! T.
0
Re: Moje squadrona
Čau Tondo! Uvidíme, jak bude lítat....dost sem šetřil s úhlem náběhu, spodní křídlo 2° a horní 1° ... křídla nejsou kroucený, ale mám oddělený křidýlka, tak ho snad nějak seřídím....kdyby si chtěl výkres 1/20, tak mi napiš, pošlu ti ho a přidám i šablony..to platí pro kohokoliv, kdyby Tonda nechtěl.... druhýho stavět nebudu.....
0
-
- Reakce: 34
- Příspěvky: 1198
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Moje squadrona
Radku ty jsi ďábel. Do této předlohy se pustit coby do dvacky by mě v životě nenapadlo. Ale máš můj obdiv za odvahu a samozřejmě za krásný model.
0
Re: Moje squadrona
Čau Pavle! Dík za slova uznání.....ale žádný hrdinství v tom nevidím .... Š-16 má podle mě super proporce a poměrně jednoduchý tvary, takže pokud se podařilo trefit úhly a profil křídel, tak by mohl lítat jako těžká P30....a to tak trochu, naprosto neskromně předpokládám.... pokud lítat nebude, tak budu mít spoustu poznatků pro někoho, kdo o Š-16 přemýšlí
0
Re: Moje squadrona
Hrdinství to bude
Bojím se že do větrných podmínek to spíš nebude a při krásném počasí se naběháš
Ideálně zataženo, bezvětří
Máš tam deter?
Jinak krásně udělané
Bojím se že do větrných podmínek to spíš nebude a při krásném počasí se naběháš
Ideálně zataženo, bezvětří
Máš tam deter?
Jinak krásně udělané
0
Re: Moje squadrona
Čau Peťo, deter sem neřešil, uvidíme, zatím zkouším lety na šest pramenů, 0,5m svazek, 10g....
0
Re: Moje squadrona
Šest pramenů 10g lítanej svazek...
- Přílohy
-
- received_1097332990856483.mp4
- (4.07 MiB) Staženo 155 x
Re: Moje squadrona
Zdravím přátelé! Tohle je let na osm nití, deset gramů, tzn 400mm délka svazku, 550 otoček..... půjdu na 15g a 500mm, osm nití....a bude to luxus, snad teda.... možná zkusím zadnější závěs, udělal sem totiž dva, zatím létáno na předním...je trošku těžší na čumák...nebo uberu závaží.... uvidím
- Přílohy
-
- received_768929124449224.mp4
- (3.49 MiB) Staženo 111 x
0
-
- Reakce: 55
- Příspěvky: 496
- Registrován: 06 úno 2010 21:05
- Bydliště: Uherské Hradiště
Re: Moje squadrona
Závěsy nevidím, asi jsou ukryty v pilotních prostorech (?). Pokud bude použit svazek 15g místo 10g, tak bych s tím ubíráním závaží počkal. Jinak se to "plouží" krásně - i do větší haly by to šlo....
0
Re: Moje squadrona
Zdravím Vás Tondo, na obrázku jsou ty závěsy vidět, u zadního jsem zatím neprobodl potah.... uvidím kolik dostanu do osmi pramenů 10g gumy co mám.... možná to bude stačit......do haly, na F4D ploužení by mohlo stačit těch šest pramenů....a ano, souhlasím s tím, že větší těžištní zásoba určitě na škodu není....ale zatím se s ním seznamuju, takže uvidíme časem, jak a kam se s pohonem Šmoldy dostanu...
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2486
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Moje squadrona
Radku zdravím a ještě jednou poklona za nádherný Bréguet. Doufám, že jsi již pořádně překroutil (nejlépe kontrola podle rychlostních trojúhelníků ve třech místech 40, 60 a 80% průměru) a správně nastavil stoupání na listech jeho vrtulí. U dvoumotoráků doporučuji H= 1,4 - 1,5 D. Při čemž vrtule na vnitřní straně zatáčky má tak o 2% menší stoupání, což zajišťuje plochou motorovou zatáčku a také dobrý přechod do klouzavého letu. Viz příloha, kde je to na větší vrtule pro MIG-DIS.
0
Re: Moje squadrona
Zdravím Luboši, děkuji ti moc za Tvůj názor, ale bohužel, nejsem schopen seřídit dvoumotorový model s rozdílným tahem motorů, je to mimo moje modelářské schopnosti.
Z vlastní praxe jsem naopak vypozoroval, že základem dobrého motorového letu těchto koncepcí je NAPROSTO TOTOŽNÝ TAH OBOU MOTORŮ a stejně důležité je, aby motory vypnula brzda, ve stejném okamžiku....zpoždění maximálně do jedné vteřiny.... takže úplně stejné svazky, stejně natáčené a pokud možno plastové vrtule..... zvláštní je, že i souhlasně se točící vrtule fungují celkem bez problémů, rozdílný směr otáčení je lepší, protože gyroskopické momenty působí proti sobě, ale zde je nutné aby byly obě vrtule stejné... motorový let lze ladit rozdílným vyosením motorů a na kluz bych doporučoval klasické zkřížení řízení,tzn levá noha, pravý křidýlka ....ale Lubo, ještě jednou děkuji za tvůj poznatek, který jistě vychází z tvé mnoho leté praxe.... ale já bych to tak nezvládl...
Z vlastní praxe jsem naopak vypozoroval, že základem dobrého motorového letu těchto koncepcí je NAPROSTO TOTOŽNÝ TAH OBOU MOTORŮ a stejně důležité je, aby motory vypnula brzda, ve stejném okamžiku....zpoždění maximálně do jedné vteřiny.... takže úplně stejné svazky, stejně natáčené a pokud možno plastové vrtule..... zvláštní je, že i souhlasně se točící vrtule fungují celkem bez problémů, rozdílný směr otáčení je lepší, protože gyroskopické momenty působí proti sobě, ale zde je nutné aby byly obě vrtule stejné... motorový let lze ladit rozdílným vyosením motorů a na kluz bych doporučoval klasické zkřížení řízení,tzn levá noha, pravý křidýlka ....ale Lubo, ještě jednou děkuji za tvůj poznatek, který jistě vychází z tvé mnoho leté praxe.... ale já bych to tak nezvládl...
0