Stránka 7 z 10

Re: Moje squadrona

Napsal: 08 črc 2022 13:30
od Tazi
Rade nádhera :shock: Šmolas šestnáctej to je můj oblibenec, doufám,že to bude takový letec a vytrvalec jako předloha, máš to super!!! T.

Re: Moje squadrona

Napsal: 09 črc 2022 09:18
od FF Radek
Čau Tondo! Uvidíme, jak bude lítat....dost sem šetřil s úhlem náběhu, spodní křídlo 2° a horní 1° ... křídla nejsou kroucený, ale mám oddělený křidýlka, tak ho snad nějak seřídím....kdyby si chtěl výkres 1/20, tak mi napiš, pošlu ti ho a přidám i šablony..to platí pro kohokoliv, kdyby Tonda nechtěl.... druhýho stavět nebudu.....

Re: Moje squadrona

Napsal: 09 črc 2022 13:53
od Pavel Stráník
Radku ty jsi ďábel. Do této předlohy se pustit coby do dvacky by mě v životě nenapadlo. Ale máš můj obdiv za odvahu a samozřejmě za krásný model.

Re: Moje squadrona

Napsal: 09 črc 2022 18:30
od FF Radek
Čau Pavle! Dík za slova uznání.....ale žádný hrdinství v tom nevidím :D .... Š-16 má podle mě super proporce a poměrně jednoduchý tvary, takže pokud se podařilo trefit úhly a profil křídel, tak by mohl lítat jako těžká P30....a to tak trochu, naprosto neskromně předpokládám.... pokud lítat nebude, tak budu mít spoustu poznatků pro někoho, kdo o Š-16 přemýšlí :)

Re: Moje squadrona

Napsal: 10 črc 2022 17:13
od Steve
Hrdinství to bude ;-)
Bojím se že do větrných podmínek to spíš nebude a při krásném počasí se naběháš ;-)
Ideálně zataženo, bezvětří ;-)
Máš tam deter?

Jinak krásně udělané ;) ;) ;)

Re: Moje squadrona

Napsal: 12 črc 2022 23:18
od FF Radek
Čau Peťo, deter sem neřešil, uvidíme, zatím zkouším lety na šest pramenů, 0,5m svazek, 10g....

Re: Moje squadrona

Napsal: 12 črc 2022 23:24
od FF Radek
Šest pramenů 10g lítanej svazek...

Re: Moje squadrona

Napsal: 14 črc 2022 09:52
od FF Radek
Zdravím přátelé! Tohle je let na osm nití, deset gramů, tzn 400mm délka svazku, 550 otoček..... půjdu na 15g a 500mm, osm nití....a bude to luxus, snad teda.... možná zkusím zadnější závěs, udělal sem totiž dva, zatím létáno na předním...je trošku těžší na čumák...nebo uberu závaží.... uvidím

Re: Moje squadrona

Napsal: 14 črc 2022 18:34
od Antonín Alfery
Závěsy nevidím, asi jsou ukryty v pilotních prostorech (?). Pokud bude použit svazek 15g místo 10g, tak bych s tím ubíráním závaží počkal. Jinak se to "plouží" krásně - i do větší haly by to šlo....

Re: Moje squadrona

Napsal: 15 črc 2022 08:37
od FF Radek
Zdravím Vás Tondo, na obrázku jsou ty závěsy vidět, u zadního jsem zatím neprobodl potah.... uvidím kolik dostanu do osmi pramenů 10g gumy co mám.... možná to bude stačit......do haly, na F4D ploužení by mohlo stačit těch šest pramenů....a ano, souhlasím s tím, že větší těžištní zásoba určitě na škodu není....ale zatím se s ním seznamuju, takže uvidíme časem, jak a kam se s pohonem Šmoldy dostanu...

Re: Moje squadrona

Napsal: 18 črc 2022 08:37
od Lubomir Koutny
Radku zdravím a ještě jednou poklona za nádherný Bréguet. Doufám, že jsi již pořádně překroutil (nejlépe kontrola podle rychlostních trojúhelníků ve třech místech 40, 60 a 80% průměru) a správně nastavil stoupání na listech jeho vrtulí. U dvoumotoráků doporučuji H= 1,4 - 1,5 D. Při čemž vrtule na vnitřní straně zatáčky má tak o 2% menší stoupání, což zajišťuje plochou motorovou zatáčku a také dobrý přechod do klouzavého letu. Viz příloha, kde je to na větší vrtule pro MIG-DIS.

Re: Moje squadrona

Napsal: 18 črc 2022 09:30
od FF Radek
Zdravím Luboši, děkuji ti moc za Tvůj názor, ale bohužel, nejsem schopen seřídit dvoumotorový model s rozdílným tahem motorů, je to mimo moje modelářské schopnosti.
Z vlastní praxe jsem naopak vypozoroval, že základem dobrého motorového letu těchto koncepcí je NAPROSTO TOTOŽNÝ TAH OBOU MOTORŮ a stejně důležité je, aby motory vypnula brzda, ve stejném okamžiku....zpoždění maximálně do jedné vteřiny.... takže úplně stejné svazky, stejně natáčené a pokud možno plastové vrtule..... zvláštní je, že i souhlasně se točící vrtule fungují celkem bez problémů, rozdílný směr otáčení je lepší, protože gyroskopické momenty působí proti sobě, ale zde je nutné aby byly obě vrtule stejné... motorový let lze ladit rozdílným vyosením motorů a na kluz bych doporučoval klasické zkřížení řízení,tzn levá noha, pravý křidýlka ....ale Lubo, ještě jednou děkuji za tvůj poznatek, který jistě vychází z tvé mnoho leté praxe.... ale já bych to tak nezvládl...