Stránka 4 z 4

Re: Airabonita pistácio ze Styrexu

Napsal: 12 úno 2020 11:33
od Petr P
Děkuji. Ano, určitě to nebude soutěžní model dosahující extra dlouhých časů. Učím se na něm znovu dělat modely a pracovat se styro. Když poletí aspoň trochu, budu rád. Další model bude (snad) zas o chlup lepší. A děkuji za rady. Uvidíme, kolik bude ve výsledku vážit a jakou gumu tam prdnu.

Re: Airabonita pistácio ze Styrexu

Napsal: 12 úno 2020 12:24
od Robert Pajas
S tím "třením přes vanu" mám tuto zkušenost. Polystyren má vždy "léta" - to je nutno odzkoušet - ale to teď nechme stranou, stejně se na spodní straně "třeného" profilu vždy trochu krabatí. No a představte si, že mně se krabatí méně, když jej třu (rozuměj opatrně!) přes hranu gumové řezací podložky, než když se jej pokouším tvarovat na "vaně", čili na válcích průměru kolem 3 cm. Prostě jde asi o jemňounké "nalámání" na hraně oproti menšímu množství hrubších "zlomů" na válci. No a taktéž ta tvarová paměť je po přetažení přes hranu jednoznačně lépe zlikvidována.

Re: Airabonita pistácio ze Styrexu

Napsal: 12 úno 2020 12:28
od Petr P
A výhoda tohoto způsobu tvarování oproti broušení horní i spodní plochy? Nebo jde jen o úsporu času při odbrušování spodku?

Re: Airabonita pistácio ze Styrexu

Napsal: 12 úno 2020 15:02
od Lubomir Koutny
No, to já zase se snažím již při řezání obou stran z bloku nožem dodržet nahrubo tvar profilu, pak již jen vše dobrousím smirkem na prkénku. Výška profilu v místě kotvení podvozku mé P.63 je asi 4mm. Petře žádný strach. Tvoje Airbonita má mohutnější předek, než má Kingcobra, také hlavici máš mohutněkší a otvor pro hlavici jistě také větší, takže nebude limitujícím pro množství gumy. pokud se vejdeš do váhy, co píšu, a vrtule bude podle toho také, pak, zkus svazek, který popisuji a na 1600 otáček by model měl létad až kolem minuty. L. Koutný

Re: Airabonita pistácio ze Styrexu

Napsal: 13 úno 2020 15:29
od Robert Pajas
Petr P píše:
12 úno 2020 12:28
A výhoda tohoto způsobu tvarování oproti broušení horní i spodní plochy? Nebo jde jen o úsporu času při odbrušování spodku?

Výhoda není. Jde spíš o celkovou filosofii práci s polystyrenem: co nejméně brousit.

Re: Airabonita pistácio ze Styrexu

Napsal: 19 úno 2020 11:36
od Petr P
Díky Lubošovi i Robertovi za užitečné připomínky a tipy. S Airabonitou pokračuji pomalinku, současný stav viz foto. Podkřídelní chladiče i při tloušťce pod 1mm jsou tuhé a krásně drží tvar, zevnitř byly vyducené proxxonem s různými hlavicemi. Ty dva prapodivné tvary na fotce pod chladiči jsou polotovary přechodů křídlo-trup. Pakárna vyrábět, když je člověk chce mít zrcadlově symetrické a oba stejné. A místo busty pilota se mi povedl jakýsi kříženec opičáka s ufounem - a to se ještě oběma rasám musím omluvit :lol:
Aira_17.jpg

Re: Airabonita pistácio ze Styrexu

Napsal: 21 úno 2020 08:37
od Petr P
Dnes pouze maličkost. Včera večer si jen tak lehce brousím, brousím a najednou koukám, tloušťka stěny chladiče cca 0,4mm. A je pořád pevný, stejně jako přechody křídlo trup.

Broušeno pod vodou waterproof smirky nejdřív zrnitosti 600 a pak 1000. Bordel z opadu nulový, povrch hlaďounký jak dětská pr…., celková hmotnost 0,0g.
Aira_18.jpg
Aira_19.jpg