IL-2 šturmovik G.O.
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
IL-2 šturmovik G.O.
Orech 35 ročny.Povodná kostra trupu a kridel-opravené,odlahčené. Všetko ostatné nové.Hmotnosti dielov na foto: trup 1,65g ,kabina-dvojdielna z folie 0,2- 0,36g ,kridla spolu 1,07g, výškovka 0,17g ,smerovka 0,06g , vrtulový komplet -1,6g , piloti-ružovy polystyren-0,07g , kolesá-ruž.polystyren 0,15g. Povrchovka bude revell-humbrol. Predpoklad hmotnosti bez gumy-9 -9,5g.
0
-
- Reakce: 37
- Příspěvky: 790
- Registrován: 07 úno 2010 12:47
- Bydliště: Praha
Re: IL-2 šturmovik G.O.
Na prvom paskovanom kridle / pred 40 rokmi/ som rozperky nedal a hrozne sa to vypomstilo.Tah papiera prehol spodok rebier dovnutra. Navyše neopatrné uchopenie za kridlo a preborenie rebra je neopravitelné. Pracnost a hmotnost rozperiek je minimalna-oplatí sa to.
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: IL-2 šturmovik G.O.
Velmi zajímavý typ, nádherná práce. Kdysi Il-2 jako dvacetinku stavěl Ing Procházka z Technického muzea v Brně - kolega Jirky Merty. Model však měl těžký, špatně vyvážený (těžký na zadek), skoro žádné lomení křídla do V. Takže letově zklamání.
Pak František Bárta si postavil Il-10 jako dvacetinku v barvách letounu, který jako pilot létal. Postavil to moc hezké i se zatahovacím podvozkem, ten však trochu poddimenzoval, přistání na otevřený na tvrdý podklad způsobilo jeho zdeformování. Výkony byly slabší jen něco málo přes 30 s - relativně malá vrtule (aby mohl startovat ze země. Říkal jsem : Franto máš to nádherné a také by to tak mohlo létat i s tak malou vrtulí, ale musel by jsi tam mít převod do rychla. To on bohužel neudělal, takže to pak byl jen statický model. Oříšek tyto problémy nemá a můžeš použít dostatečně velkou vrtuli, takže se moc těším, až uvidím Tvůj Il-2 ve vzduchu.
Pak František Bárta si postavil Il-10 jako dvacetinku v barvách letounu, který jako pilot létal. Postavil to moc hezké i se zatahovacím podvozkem, ten však trochu poddimenzoval, přistání na otevřený na tvrdý podklad způsobilo jeho zdeformování. Výkony byly slabší jen něco málo přes 30 s - relativně malá vrtule (aby mohl startovat ze země. Říkal jsem : Franto máš to nádherné a také by to tak mohlo létat i s tak malou vrtulí, ale musel by jsi tam mít převod do rychla. To on bohužel neudělal, takže to pak byl jen statický model. Oříšek tyto problémy nemá a můžeš použít dostatečně velkou vrtuli, takže se moc těším, až uvidím Tvůj Il-2 ve vzduchu.
0
Re: IL-2 šturmovik G.O.
Treba uviest jednu vec: model nikdy neletel...všetko bolo OK,tažisko, negatívy,hmotnost, plocha výškovky...až na profil.Kvoli maketovosti som použil hrubý-takmer maketový profil-asi 10,5 %.Na tak malý model to má katastrofalny vplyv. Malý vztlak, velký odpor, padanie po krídle,klzavost bez vrtule/vyvážené/ menej ako 1:2. Model do vitríny. Terazky je profil opravený-asi 6,5 - 7% tak uvidíme. Mimochodom-mnoho o hrubke profilov napísal na DF Tonda.
0
Re: IL-2 šturmovik G.O.
Biely napis je vyrezavaný z preklepoveho papiera presýteného bielo-šedou humbrol. Lepené zriedeným formula 560.
0
Re: IL-2 šturmovik G.O.
Hviezdy su obtisky kreslene v solid works. Kabina je dvojdielna, vylisovana z obalu na stierače. Vrtulový kužel je dvojdielny, predný je z duralu-0,55g.Potah-predok trupu po zadok kabiny-modelspan, zbytok 9g kašmir.