Stránka 1 z 2

Pistacio P-63 Kingcobra

Napsal: 04 úno 2020 15:53
od Lubomir Koutny
Takže, zhruba je pistácio P-63 Kingcobra z toho svinstva syřezáno a vybroušeno. A ono to slušně klouže. Ano volil jsem ten růžový materiál na tepelné opláštění budov. Velmi rychle jsem otupil nůž a také smirky na prkénkách a zamořil pokoj elektrostatickým svinstvem, které se na všechno lepí. Nyní se dovídám, že problém se nekoná při broušení pod vodou...Asi jsem udělal chybu, že jsem obyčejným černým fixem orýsoval křidélka, VOPa SOP. Nyní se mi zdá, že pro terčovou P-63A je ta barva moc světlá, takže nutnost přebarvit.
Co se doporučuje ? Humbrolka ředěáí benzínem, lihem ředěná Agama, nebo anilinkou obarvený Barakryl ?
Další problém, jak zakotvit podvozek v tenkém materiálu křídla, tedy i když hlavní nárazy schytá vrtule a příďové kolo...Kde seženu obtisky amerických znaků z r, 1945 ? Stačí papírová trubička ???

Pistacio P-63 Kingcobra

Napsal: 05 úno 2020 23:03
od Lubomir Koutny
Doufal jsem, že mi někdo poradí, zmýlil jsem se. Takže uchycení podvozku jsem řešil stejně jako u dvacetinek - tedy bambuspvý kolík dopapírové trubičky zalepené v křídle. Hlavní náraz při přistání schytá vrtule a snad i přední noha, hlavní podvozek asi ne, ten je jen na stání na zemi. Problém je kde sehnat obtisky, budou na té hmotě opravdu držet? A jak řešit nástřik, nebo nátěr, co ten obarvený barakryl?

Pistacio P-63 Kingcobra

Napsal: 06 úno 2020 14:52
od Petr P
Ohledně obtisků jsem Vám odpovídal, stejně tak posílal ten tip na ukotvení podvozku z plánku na francouzský polystyrenový P-47. Email asi nedošel, jak se mi zdá.

Pistacio P-63 Kingcobra

Napsal: 06 úno 2020 17:23
od Lubomir Koutny
Dějuji mail v pořádku sice došel, ale způsob navržený pro P-47 byl pro tenký profil mé P-63 nepoužitelný, tedy pokud bych tam ještě nevlepoval bloky balzy, papírové trubičky + babusový kolík, to je jednoduché a dobře to funguje. Pokusím se někde sehnat obtisky ze stavebnice 1/72, nebo o samovýrobu, ale ještě nevím jak tam budou držet, také způsob dobarvení povrchu na sytě oranžovou jsem dosud nevyřešil (snad lihová Agama, nebo anilinem barvený Barakryl, či Herkules)), Kabinku mám již vylisovanou.

Re: Pistacio P-63 Kingcobra

Napsal: 08 úno 2020 15:38
od Lubomir Koutny
Takže kabinka a výfuky přilepeny, omylem také přilepeno nasávání a pak pracně odstraňováno (terčový letoun to měl řešeno jinak). První pokusy o klouznutí s vrtulí o průměru 120 mm a se svazkem dopadly špatně, model neklouže a překlápí se, ještě hůře na pár otáček. Takže výroba nové hlavice a vrtule o průměru 100 mm a se svazkem dopadly lépe, toto řešení je také o 0,5g lehčí. Takže prázdná váha bez gumy je 4 g. Upřímě řečeno klasicky stavěné bych to asi neměl těžší a bylo by to hezčí. Úspora času žádná, stavěl jsem to celý týden. Nyní kde sehnat obtisky a budou na tom vůbec držet???
Sochař z polystyrenu ze mne asi nikdy nebude.

Re: Pistacio P-63 Kingcobra

Napsal: 09 úno 2020 11:09
od Jiří Doležel
Obtisky ze starších kitů jsou občas zdarma k dostání v MPM na Kounicové. Po podlepení naředěnou disperzí budou držet.

Re: Pistacio P-63 Kingcobra

Napsal: 09 úno 2020 11:39
od Lubomir Koutny
Díky Jirko, zkusím to tam. Co rozumíš disperzí, bude stačit herkules ?

Re: Pistacio P-63 Kingcobra

Napsal: 09 úno 2020 18:47
od Lubomir Koutny
Konečně to trochu létá, ale nic moc! Bez vrtule dováženo modelářským špendlíkem to slušně klouzalo. S velkou vrtulí 120mm, to naprosto odmítalo klouzat a převracelo se to na záda. Když se tam dal svazek a trochu natočil, tak to bylo ještě horší. Nová hlavice a vrtule 100 mm je o půl gramu lehčí, proto nový závěs svazku více v předu. Ono to trochu klouže, ale svazek 1,6 g/m l=320 byl nepoužitelný, protože natočený se malým otvorem v čelní přepážce (6x7,5mm) do trupu nedostal, ano příliš štíhlý předek omezuje množství použité gumy svazku. Nový svazek 1,2 g/m délka 280 byl slabý, model letěl asi 10 m v horizontu, pak přetažení a pád, o moc lepší to nebylo se svazkem 1.3 g/m l= 250, let o pár metru delší a opět pád po přetažení. Takže malé dovážení v předu na špici kuželu a přední noze podvozku, doplnění jeho krytů a hlavně nový svazek 1,5 g/m o délce pouhých 180mm a maximálních otáčkách jen 1100 limituje možné výkony, těžiště nyní asi v 28%. Nejlepší let na 880 otáček byl výstup do 5m výšky a dva okruhy, při čemž ten druhý okruh skončil na stromě, že něj pád na tvrdou betonovou dlaždici a zlomený list vrtule, oprava až doma. Již nyní je jasné, že i ty nejlepší
letové časy sotva přesáhnou 30s, takže žádný soutěžní model ...
Nyní vím, že lepší je vybrat si typ s masivnější přídí a velkou hloubkou křídla a hlavně velkými kormidly, nelpět příliš na maketovým vzepětím, zkrátka je to úplně něco jiného než dvacetinky.

Re: Pistacio P-63 Kingcobra

Napsal: 10 úno 2020 13:06
od Lubomir Koutny
Jirko moc děkuji za radu. Opravdu jsem si tam našel pár obtisků, které jsou snad jen o 1 mm větší, než přesně maketové. Problém je však v tom, že zatím, co dva byly dobré, tak dallší se rozpadávaly. Bylo mi jsné, že je nemohu dát na trup přesně do míst, kam patří, to by jimi procházelo HUGO (kolík závěsu svazku), a brzy by se zcela rozpadly. Takže posun mírně dopředu a chybí mi ještě jeden na spodek křídla. J, také ještě ty černé terče na trup. Jinak hotovo a vypadá to trochu lépe.

Re: Pistacio P-63 Kingcobra

Napsal: 10 úno 2020 13:36
od Lubomir Koutny
Takže hotovo.

Re: Pistacio P-63 Kingcobra

Napsal: 10 úno 2020 13:50
od Petr P
Super. Škoda, že to neumím taky takhle rychle!

Re: Pistacio P-63 Kingcobra

Napsal: 12 úno 2020 17:41
od discobolos
Petre az budes v duchodu, taky na to budes mit vic casu.