Výroba žeber

Modelářské vybavení, nástroje, pomůcky, připravky, stavební postupy, technologie a použité materiály

Moderátoři: Pavel Stráník, Jiří Doležel

Steve
Reakce: 4
Příspěvky: 859
Registrován: 11 úno 2010 20:18
Bydliště: Napajedla

Re: Výroba žeber

Příspěvek od Steve » 26 kvě 2020 19:35

Taky to tak dělám ;-)
Takže u mě jsou vlasy taky v klidu. :-)
0

Pavel Stráník
Reakce: 8
Příspěvky: 1032
Registrován: 28 pro 2009 22:46
Bydliště: Brno

Re: Výroba žeber

Příspěvek od Pavel Stráník » 27 kvě 2020 09:09

Ne ne, nedělám samostatná žebra, skládám to stejně jak se píše v příspěvcích nade mnou: slepit spodní "žebřík", nalepit nosníky, podložit pomocný nosník uprostřed (aby bylo stejné prohnutí profilu na všech křídlech), přišpendlit náběžku a odtokovku a pak nahoru skládat horní pásky žeber. A pak dodatečně vlepím mezi pásky žebra do každého žebra pomocné stojiny, aby se pnutím potahu nezbortil tvar profilu. V místech lomení vzepětí nebo u posledního žebra před koncovým obloukem dám těch stojin do žeber víc, protože tam má výsledný silový vektor pnutí potahu má i celkem citelnou složku snažici se tvar žebra zbortit (někdy to žebro vylepím plnou balzou).

Co se týká té šablony na řezání žeber, ta nic neřeší, pásky žeber řezané z balzové desky budou mít proměnnou tloušťku kvůli geometrii profilu:
Výstřižek.JPG
Jediný způsob jak tomu zabránit je neposouvat šablonu s každým dalším žebrem jen dolů ale posunout ji přitom současně i trochu doprava.
Bohužel k největšímu ztenčení pásku dojde v jeho přední části, kde ke všemu je ještě nevhodný směr let balzy ze které pásky řežeme. Takže dva aspekty mající špatný vliv na pevnost žebra v tomto místě a na borcení tvaru profilu u náběžky je zaděláno.
0

Odpovědět