Který Balakryl
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
Který Balakryl
Několikrát se tady zmiňovalo použití laku Balakryl pro lakování papírového potahu před stříkáním ale mohl by někdo upřesnit o který lak se jedná? Na stránkách výrobce jsou čtyři typy v různém stupni lesku nebo matu rozdělené na venkovní a vnitřní. Venkovní lak lesklý nebo polomat V1630 a V1640, vnitřní laky polyurex V1604,V1605 a V1616 nebo sportakryl V1602 a V1601. Tak který je ten správný?
Díky za odpověď
Pavel
Díky za odpověď
Pavel
0
- Vladimír Alfery
- Reakce: 27
- Příspěvky: 274
- Registrován: 14 zář 2010 16:09
- Bydliště: Uherské Hradiště
Re: Který Balakryl
Já používám SPORTAKRYL mat - V 1601 a nemám s ním problém... Co si pamatuji, tak Hugo říkal, že je to v podstatě jedno .
0
Re: Který Balakryl
Souhlas, používám to samé co Firenpoyx, nebo co zrovna najdu doma .
Ještě jedna poznámka k balakrylu. Primárně ho používám k tomu, že příjemným způsobem zacelí díry v jinak děravém potahovém papíru (např. Kashmir 6g, či Kashmir 8,6g....). Druhá výhoda je, že povrch jaksi "zgumovatí", či zhouževnatí a nepne tolik jako vypínací lak. Ale za největší výhodu považuji toto: když potřebuji, aby kostra pod potahem vystoupila a vytvořila jakýsi reliéf, tak se na to hodí nejlépe Balakryl - zejména ve spojení s papíry typu kashmir. Výsledný efekt působí hezky přirozeně a je to velmi jednoduché. Dá se to např. použít u letadel z WWI - křídla (místo portů) - viz forum modely - Albatros. D.II, nebo u ocasek, někde i u trupu. Horší je to s letouny s tuhým potahem při použití klasické balzové konstrukce - tam je to naopak nežádoucí, protože to např. na trupu zvýrazní podélníky. S úspěchem se ale tato metoda dá použít u dělených křidélek potažených plátnem či u pohyblivých ocasních ploch potažených plátnem (např. viz forum modely Caudron 714). Martin
Ještě jedna poznámka k balakrylu. Primárně ho používám k tomu, že příjemným způsobem zacelí díry v jinak děravém potahovém papíru (např. Kashmir 6g, či Kashmir 8,6g....). Druhá výhoda je, že povrch jaksi "zgumovatí", či zhouževnatí a nepne tolik jako vypínací lak. Ale za největší výhodu považuji toto: když potřebuji, aby kostra pod potahem vystoupila a vytvořila jakýsi reliéf, tak se na to hodí nejlépe Balakryl - zejména ve spojení s papíry typu kashmir. Výsledný efekt působí hezky přirozeně a je to velmi jednoduché. Dá se to např. použít u letadel z WWI - křídla (místo portů) - viz forum modely - Albatros. D.II, nebo u ocasek, někde i u trupu. Horší je to s letouny s tuhým potahem při použití klasické balzové konstrukce - tam je to naopak nežádoucí, protože to např. na trupu zvýrazní podélníky. S úspěchem se ale tato metoda dá použít u dělených křidélek potažených plátnem či u pohyblivých ocasních ploch potažených plátnem (např. viz forum modely Caudron 714). Martin
0
-
- Reakce: 37
- Příspěvky: 792
- Registrován: 07 úno 2010 12:47
- Bydliště: Praha
Zcelení povrchu
Já osobně jsem líný používat mnoho materiálů a chemikálií na jeden model. Většinou se mi to rozjede a variování už neumím zastavit... Proto jedu zajetý postup - lep. tyčinka, voda, nitro, humbrolka, obtisky...
Sportakryl má však jednu nenahraditelnou funkci: je to jednoduchý prostředek ke zcelení lesku (či dodání lesku při použití matných barev) - závěrečné přestříknutí povrchu; má fantastický pololesk a nic již s hotovým modelem neudělá. Dá se příp. sundat lihem, což s Humbrolkami a obtisky ani s vylakovaným nitrem nehne.
R.
Sportakryl má však jednu nenahraditelnou funkci: je to jednoduchý prostředek ke zcelení lesku (či dodání lesku při použití matných barev) - závěrečné přestříknutí povrchu; má fantastický pololesk a nic již s hotovým modelem neudělá. Dá se příp. sundat lihem, což s Humbrolkami a obtisky ani s vylakovaným nitrem nehne.
R.
0
Re: Který Balakryl
Včera se mi podařil neočekávaný kousek, zkoušel jsem nastříkat balakrylem nitrem vylakovaný potah. Stříknul jsem to silnou vrstvou protože se to né a né rozlejt. Stříkal jsem v chladnu a vlhku. Když jsem to doma v teple a suchu vyndal z krabice. Málem mě trefilo. Lak seschnul, popraskal a odchlípal se. Takže vim jak na reálnou patinu když na zimu natřeli éra na bílo a do jara jim to na mnoha místech odpadalo . Jen kdybych to chtěl
0
- Vladimír Alfery
- Reakce: 27
- Příspěvky: 274
- Registrován: 14 zář 2010 16:09
- Bydliště: Uherské Hradiště
Re: Který Balakryl
Možná hloupý dotaz... naředil jste ten balakryl na "vodičku"?... pokud jste to říznul neředěným... tak bych tomu výsledku i věřil
0
-
- Reakce: 38
- Příspěvky: 1211
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Který Balakryl
Jako zarytý skeptik, tradicionalista a snad i zpátečník musím zvolat:
NENÍ DIVU, TO JSOU TY NOVÉ TECHNOLOGIE
NENÍ DIVU, TO JSOU TY NOVÉ TECHNOLOGIE
0
Re: Který Balakryl
Škoda, postup popsaný na práci s Balakrylem a je tu na stránkách už mnohokrát popsaný,přesto jeho nesprávné použití nahrává pouze těm skeptikum.Jak to tak čtu, špatně to vždy dopadne jen protože se jich špatně držíte.Radím přesněji číst a držet se odzkoušeného a případně se předem zeptat,já i kluci rádi upřesníme nejasnosti.
0
-
- Reakce: 55
- Příspěvky: 497
- Registrován: 06 úno 2010 21:05
- Bydliště: Uherské Hradiště
-
- Reakce: 38
- Příspěvky: 1211
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Který Balakryl
Málo znáš ...
Mezek byl natřený Balakrylem a s jeho hořlavostí jsem nadmíru spokojen. Chce to jen zkusit. Chyba bude asi v tom, že buď nenatíráš své modely Balakrylem (pak ovšem vůbec nechápu jak můžeš ještě jako modelář přežívat) nebo je málo pálíš, a to je chyba, člověk se u toho vnitřně uvolní (a zahřeje).
Mezek byl natřený Balakrylem a s jeho hořlavostí jsem nadmíru spokojen. Chce to jen zkusit. Chyba bude asi v tom, že buď nenatíráš své modely Balakrylem (pak ovšem vůbec nechápu jak můžeš ještě jako modelář přežívat) nebo je málo pálíš, a to je chyba, člověk se u toho vnitřně uvolní (a zahřeje).
0
-
- Reakce: 0
- Příspěvky: 206
- Registrován: 11 lis 2010 00:12
- Bydliště: Bor
Re: Který Balakryl
Tak pánové,jedna rada! Doporučuji demontovat vrtuli před započetím pálení,protože v tom je ten zakopenej pes. Sfoukává Vám hořící sirku!
0