Piper Cherokee SIX B
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Piper Cherokee SIX B
To sem nedávejte, toho je plno na internetu a není to SIX B, ten má VOP normálně na zádi trupu a ne kormodla do T.
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Piper Cherokee SIX B
Možná by bylo dobré říci, že tento typ Pipera s kormidly do T jsem stavěl jako dvacetinku i oříška. Bohužel ta dvacetinka měla nepěknou vlastnost, po moc pěkném motorovém letu pravidelně po krátkém klouzavém letu přecházela do strmé pravé klesavé spirály. A nedělala to jen ta moje, podobnou zkušenost měli moji kamarádi, jak zdejší z Brna, tak i z USA Mark Fineman. Ani oříšek nebyl nijak dobrý typ do haly a tak jsem jej poslal na mezinárodní out door soutěž do Francie. Poštou byl model tak poškozený, že ve Francii jej musel E. Filon prakticky přestavět.
Naopak PA-32 Piper Cherokee SIX B je mimořádně stabilní a velmi létavý - jak nakonec potvrzuje i RCok.
Naopak PA-32 Piper Cherokee SIX B je mimořádně stabilní a velmi létavý - jak nakonec potvrzuje i RCok.
0
- Ivan Horníček
- Reakce: 92
- Příspěvky: 630
- Registrován: 20 bře 2015 23:39
- Bydliště: Postřelmov
Re: Piper Cherokee SIX B
V manuálu je náčrtek.
- Přílohy
-
- PA-32-260-Cherokee6-POH.pdf
- (7.03 MiB) Staženo 89 x
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Piper Cherokee SIX B
Ivane moc děkuji. Ano ten "náčrtek" z manuálu je tím nejlepším 3 pohledfem, který jsem zatím viděl a hlavně věrně ukazuje tvary letounu, mimo to v manuálu je také spousta detailů, třeba podvozku atd. Potěšilo mne, že to hezky ladí i s výkresem dvacetinky, co jsem nakreslil i když nyní, pokud bych kreslil nový výkres tak bych si napřed ten náčrtek zvětšil přímo na velikost dvacetinky a ušetřilo by mi to pár hodin práce,,,
0
- Ivan Horníček
- Reakce: 92
- Příspěvky: 630
- Registrován: 20 bře 2015 23:39
- Bydliště: Postřelmov
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: Piper Cherokee SIX B
Jen ten podvozek je hrozně nízký .
Aby se tam vešla patřičná vrtule, bude se muset výrazně zvýšit, takže tím silně utrpí bokorys.
To je problém většiny moderních letadel, které mají výrazně menší vrtule, než letadla z první války a období kolem ní.
Aby se tam vešla patřičná vrtule, bude se muset výrazně zvýšit, takže tím silně utrpí bokorys.
To je problém většiny moderních letadel, které mají výrazně menší vrtule, než letadla z první války a období kolem ní.
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Piper Cherokee SIX B
Ano, ale to se dá vyřešit tak, že přední nohu uděláš delší, na bodování a lety z rukyje hodně zasunuta v dlouhé trubičce zalepené v trupu až skoro po osu trupu, pro létání ze země ji vytáhněš tak, že vrtule nebrnká o stůl...
0
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 1179
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Piper Cherokee SIX B
No to asi nebude ten zcela košer způsob jak tenhle problém vyřešitLubomir Koutny píše: ↑03 bře 2021 15:15Ano, ale to se dá vyřešit tak, že přední nohu uděláš delší, na bodování a lety z rukyje hodně zasunuta v dlouhé trubičce zalepené v trupu až skoro po osu trupu, pro létání ze země ji vytáhněš tak, že vrtule nebrnká o stůl...
Ale naštěstí se dnes dá soutěžit s lety jen z ruky, sice s penalizací, ale bez rizika diskvalifikace.
Větší problém u tohoto a podobných typů ale vidím v tom, že dávají smysl jen když se trup silně zjednoduší a postaví se víceméně hranatý, ač v originále to byla poloskořepina. A to bodovači jistě neopomenou "ocenit"
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Piper Cherokee SIX B
Pavle, pokud to řešení nepovažuješ za košer (o když zatím neodporuje žádnému bodu pdaných pravidel pro dvacetinky), pak je zde řešení zcela elegantní, převod do rychla a bude to hezky létat i s malou vrtulí. Tvar trupu lze dodržet maketově bez toho, aby se to ošidilo plochou horní stranou, to co je na fotkách dvacetinky, tak to je úroveň před 43 toky !!!
0
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 1179
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Piper Cherokee SIX B
Ano, převod do rychla by byl řešením, které ale podle mě ovšem účinnost pohonu dost zhorší. No a že vytažení přední podvozkové nohy porušuje pravidla není pochyb, viz bod 5:
Schválně jsem na internetu pohledal nějaké fotky a tam se mi trup jeví s plochými boky jen pod řadu oken, pak už je celkem plynule zaoblený.
S podobnou logikou by totiž bylo možné vysunout třeba prodloužené ocasní plochy, umně na bodování zasunuté do trupu Schválně jsem na internetu pohledal nějaké fotky a tam se mi trup jeví s plochými boky jen pod řadu oken, pak už je celkem plynule zaoblený.
0
Re: Piper Cherokee SIX B
No dalo by se s tím polemizovat. Vlastně nic neodebírám, tedy neměním celkovou hmotnost, ale zásadním způsobem měním geometrii. O tom sice v pravidlech výslovně nic uvedeno není ale přijde mi to nějaké divné.
Pokud chci použít větší vrtuli a natáhnu podvozek tak ztratím ve statice za bokorys a pohled zepředu ale zas to líp poletí včetně startu ze země a příslušné bonifikace. Nebo nechám podvozek krátký a budu lítat jen z ruky i za cenu, že mi z času něco odečtou.
Možná by nebylo marné při nějaké revizi pravidel doplnit něco o změně geometrie mezi statickým hodnocením a letovou konfigurací.
Pokud chci použít větší vrtuli a natáhnu podvozek tak ztratím ve statice za bokorys a pohled zepředu ale zas to líp poletí včetně startu ze země a příslušné bonifikace. Nebo nechám podvozek krátký a budu lítat jen z ruky i za cenu, že mi z času něco odečtou.
Možná by nebylo marné při nějaké revizi pravidel doplnit něco o změně geometrie mezi statickým hodnocením a letovou konfigurací.
0