Stránka 1 z 2

Heinkel He-64c

Napsal: 19 pro 2010 15:04
od Lubomir Koutny
Před dvaceti roky jsem podle nepříliš přesných podkladů, publikovaných v polské knížce o meziválečných soutěžích turistických letounů, nakreslil a pak dokonce 2x postavil M-oř tohoto typu. Létal vždy hezky stabilně, i když ne takové časy jako Z-50M.
Dnes vím, že tento typ je vhodnější pro stavbu dvacetinky, než pro oříška. Docelá rád bych si takovou dvacetinku postavil, případně ji také používal pro soutěže přesných maket v hale. To si však žádá naprosto správné a věrohodné podklady, tím myslím předevší správný 3-pohled. Fotografií mám hned několik. Na internetu je jen malá muška. Může někdo pomoci ?

Re: Heinkel He-64c

Napsal: 19 pro 2010 16:13
od shark
přítel Gůgl, druhé kliknutí: http://peanut.scale.free.fr/3v-he64.htm

Re: Heinkel He-64c

Napsal: 19 pro 2010 22:04
od Lubomir Koutny
Moc děkuji za onen 3-pohled. Bohužel je to další z méně přesných. Myslím, že letoun měl malý centroplánek bez lomení a na něm pak křídla s lomením, tak to alespoň vypadá podle fotek. Otázka je, zda opravdu převládající barva na křidlech byla bílá, doposud se psalo, že byla to byla stříbrná s červenými doplňky. Inu čím více podkladů, tím více otázek...

Re: Heinkel He-64c

Napsal: 20 pro 2010 15:13
od Vyvel
Dost fotek a nic moc třípohledy jsou taky na téhle stránce http://he64.com/ Z několika fotek je zřejmé, že tam žádný rovný centroplán nebyl ale křídlo jde v jedné linii od trupu až do konce.

Re: Heinkel He-64c

Napsal: 21 pro 2010 08:18
od Lubomir Koutny
Právě studiem fotek zjistíte, že onen centroplánek tam byl, měl obdélníkový půdorys. Náběžka i odtokovka byly zalomené. Je otázka, zda při pohledu ze předu pak tento měl stejné lomení jako zbytek křídla, nebo byl vodorovný.

Re: Heinkel He-64c

Napsal: 21 pro 2010 09:30
od shark
Inu, komu není rady, tomu není... ,tomu potom nezbývá než si nakreslit třípohled vlastní... :) Ideálně si oměřit zachovalý stroj, že. Na podobné debaty jsem zvyklý z kitařských fór a nakonec se stejně nic nevyřeší.
No a nechci prudit, ale zabývat se nějakým neznatelným a neurčitým centroplánkem relativně mizerně zdokumentovaného éra mi přijde komické ve srovnání s tím, že například všechny Háčkové Mustangy co tady lítají, mají úplně špatně trup ( Déčka už vůbec nekomentuji!), plán na Fiata G-55 má špatně průřezy trupu od křídla dozadu, atd, atd...[*]
Tedy na jednu stranu se tady stavějí karikatury svých velkých vzorů a na druhou stranu se zabýváme něčím, co tam možná je a možná není.
Stavme, lítejme, bavme se tím, mějme se rádi, pomáhejme si, těšme se z modelů vlastních i z modelů kolegů, nezapomínejme, že modelařina je především koníček a zábava, hezké Vánoce a letu zdar!

Honza Vodička


[*] Je mi jasné, že plány byly kresleny z tehdy dostupných podkladů a při bodování rozhoduje předložený třípohled, i když je úplně špatný. A bodovač, byť má to éro v oku, to musí respektovat. Že to není vždy jednoduché, je jasné. Zkuste si promluvit s někým, kdo létá kategorie F 4x, jaká se tam dějí zvěrstva.

Re: Heinkel He-64c

Napsal: 21 pro 2010 19:03
od discobolos
Na fotografiích zde:
http://www.mildenb.de/?menu=1&site=D230 ... 91ae74bc59
není žádný centroplánek vidět.
D

Re: Heinkel He-64c

Napsal: 22 pro 2010 20:32
od Robert Pajas
Tak já tam tedy ten centroplán taky vidím nebo tuším, v tom souhlasím s panem Koutným. Při studiu Zlína 526 mi trvalo celkem dlouho, než jsem našel foto, ze kterého je patrné lomení až za centroplánem (vně ukotvení zatahovacího) podvozku - naopak na dost fotkách vypadá 526-ka jako s jediným lomením nosníku (do V). Prošel jsem si vámi diskutované fotky He 64 pozorně a tipuju lomení za centroplánem a tím snižuju na 2:3 :-)

Jinak souhlasím s tím, že o to lomení v F4D asi nepůjde, háčkem bude spíše konstrukční podobnost, věrnost povrchu, a velikost výškovky - Ten trojpohled mi příjde jako plně dostačující, ba parádní pro tak málo známý typ. Je to krásné letadlo, těším se naň, pane Koutný...

Re: Heinkel He-64c

Napsal: 22 pro 2010 21:53
od shark
O centroplánek se nehádám, je tam, lomení je otázka. Spitfire má taky centroplán a křídlo se lomí až za ním. Nebo je to přechod křídlo-trup??? :? :? :? :? :?
Spíš mi šlo o to, že sem hodím třípohled, a dle Luboše je blbě. A máme lepší?
Buď tedy použiji tento a na fotkách zdokumentuji lomení, pokud jsem o něm přesvědčen, nebo to nechám být, nebo si nakreslím třípohled vlastní.
A proč tu vlastně řešíme centroplánek nějakýho hnusně hubenýho a ještě k tomu německýho éra?!? :lol: :lol: :lol:

Re: Heinkel He-64c

Napsal: 22 pro 2010 21:58
od Hugo
Mně přijde, že tam centroplán je - http://www.mildenb.de/?menu=1&site=plan ... 91ae74bc59 , je to i na fotkách - kde je vidět složená křídla, ale přijde mi, že centroplán kopíruje vzepětí křídla, respektive naopak.

U Zlína 526 AFS mi to přijde komplikovanější - u kořene křídla je horní strana potahu vodorovná a láme se za jakýmsi pomyslným centroplánem do vzepětí, ale spodní strana potahu má vzepětí i u kořene křídla. Snažil jsem se to stejně udělat u ořecha Z-526AFS, ale tím, že jsem u kořene křídla měl klenutý profil na spodní straně potahu, tak se tato zvláštnost ztratila. U dvacetiny by to asi šlo udělat lépe. m.

Re: Heinkel He-64c

Napsal: 23 pro 2010 22:59
od discobolos
Ukecali jste mně, centroplán tam je. Ale podle fotek mi připadá, že se za ním úhel vzepětí nemění, takže při pohledu zepředu má křídlo od trupu rovnou náběžku. :roll:
D

Re: Heinkel He-64c

Napsal: 24 pro 2010 09:08
od Lubomir Koutny
Moc děkuji všem za jejich názory. Ano s 3-pohledy jsou problémy. Pominu-li můj miniporoblém s lomením, či přímým centroplánkem, tak z fotek je jasné, že na většině 3-pohledů je zcela špatně zakreslený podvozek, žádná vzpěra nešla dozadu k trupu za úroveň hlavních noh! Ale to neřeším, to je jasné, horší problém je, že pozpátku neumím najít odkud jsem měl informaci o barvách, ty byly červená a stříbrná, americké podklady však píšou červená a bílá, což popírá jak trenér maket Zdeněk Bedřich, tak i Pavel Lanštiak - velký to fanda turistických letounů. Tak tedy BABO RAĎ !