Fokkerovy moderní jednoplošníky – prototypy z W.W.I.
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
- Curtiss
- Reakce: 2
- Příspěvky: 78
- Registrován: 08 srp 2011 21:59
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fokkerovy moderní jednoplošníky – prototypy z W.W.I.
To není prototyp V.29, ale D.VII v rekonstrukci v Mnichovském muzeu:
http://www.aerofile.info/wordpress/?page_id=713
http://www.aerofile.info/wordpress/?page_id=713
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Fokkerovy moderní jednoplošníky – prototypy z W.W.I.
Díky za upřesnění, já měl za to, že je to z amerického muzea. Překvapuje mne ten lozenge z pravidelných šestiúhelníků, ten používali Rakušáci a také je vidět v e výkresech knihy Antony Fokker muž a dílo...V mnichovském muzeu jsem byl před 30 ti roky, ale tento letoun tam tehdy neviděl.
0
Re: Fokkerovy moderní jednoplošníky – prototypy z W.W.I.
Luboši, vždyť ty šestiúhelníky vůbec nejsou pravidelné.
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Fokkerovy moderní jednoplošníky – prototypy z W.W.I.
Honzo, tak já nevím, že by mne tak šálil stařecký zrak ? Mluvíme oba o fotce skutečného letounu ? Podívej se na bližší konec křídla, kde díky perspektivě je vidíš největší. Podle mých očí pravidelné jsou....
0
- Jiří Doležel
- Reakce: 93
- Příspěvky: 715
- Registrován: 26 črc 2012 11:29
- Bydliště: Brno
Re: Fokkerovy moderní jednoplošníky – prototypy z W.W.I.
Abychom v budoucnu předešli možná zklamání při bodování, doporučuji jednoduchý oční test, jehož cílem je najít, v jakém segmentu je černá tečka.
- Přílohy
-
- unnamed-9.jpg (11.09 KiB) Zobrazeno 2709 x
Re: Fokkerovy moderní jednoplošníky – prototypy z W.W.I.
https://abpic.co.uk/pictures/code-number/4404xSx18
Nekoukej na ty černobílé fotky, Luboši...
Tohle je sice jinej kousek, ale taky hezký...galerie dole.
Nekoukej na ty černobílé fotky, Luboši...
Tohle je sice jinej kousek, ale taky hezký...galerie dole.
0
- Curtiss
- Reakce: 2
- Příspěvky: 78
- Registrován: 08 srp 2011 21:59
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fokkerovy moderní jednoplošníky – prototypy z W.W.I.
Na těch fotkách z Mnichova fakt není lozenge z pravidelných šestiúhelníků !
0
Re: Fokkerovy moderní jednoplošníky – prototypy z W.W.I.
Pardon, ten jinej kousek:
https://thevintageaviator.co.nz/project ... uild-story
https://thevintageaviator.co.nz/project ... uild-story
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Fokkerovy moderní jednoplošníky – prototypy z W.W.I.
Myslím, že předmětem zájmu u tohoto vlákna jsou Fokkerovy moderní jednoplošníky – prototypy z W.W.I.
O tom, že slavné dvouplošné Fokkery D-VII z německé produkce měly většinou potah lozenge z nepravidelných šestiúhelníků jsem nikdy nepochyboval, o tom mne nikdo nemusí přesvědčovat. Otázkou je jaké ty šestiúhelníky byly u letounu z rakousko-uherské produkce v MAG a zda tam vůbec byly. V knize Austro-Hungarian Army Aircraft of World War One je několik fotek Fokkerů D-VII, ale na žádné není letoun s potahem z lozenge, to také nebylo ani na letounech, které po válce získalo Československo a Maďarsko.
O tom, že slavné dvouplošné Fokkery D-VII z německé produkce měly většinou potah lozenge z nepravidelných šestiúhelníků jsem nikdy nepochyboval, o tom mne nikdo nemusí přesvědčovat. Otázkou je jaké ty šestiúhelníky byly u letounu z rakousko-uherské produkce v MAG a zda tam vůbec byly. V knize Austro-Hungarian Army Aircraft of World War One je několik fotek Fokkerů D-VII, ale na žádné není letoun s potahem z lozenge, to také nebylo ani na letounech, které po válce získalo Československo a Maďarsko.
0
Re: Fokkerovy moderní jednoplošníky – prototypy z W.W.I.
Pročítal jsem si nějakou literaturu o V.29, co mě zaujalo - sice V.29 téměř zvítězil v poslední soutěži jen pár málo dní před koncem války, ale naštěstí pro Antonyho se již nerealizoval. Pokud by typ zařadili do služby, tak by chabé Platzovo křídlo nevydrželo zatížení od výkonného motoru a Antony by šel už asi vážně sedět.
Takže V.29 je cosi ve stylu Pyrrhova vítězství. A pokud mohu parafrázovat klasika: Nehodí se, než ku minimaketám"
Takže V.29 je cosi ve stylu Pyrrhova vítězství. A pokud mohu parafrázovat klasika: Nehodí se, než ku minimaketám"
0
Re: Fokkerovy moderní jednoplošníky – prototypy z W.W.I.
Ano, předmětem zájmu tohoto vlákna jsou Fokkerovy jednoplošníky, ale zjevné nepravdy ohledně D VII zde nebudou tolerovány!
https://www.eduard.com/out/media/1147.pdf v tomto případě se nejedná o nějaký what-if.
https://ipmsnymburk.com/forum/viewtema. ... show_html= kašlete na ty kecy kolem, důležité jsou fotky.
Máš ale pravdu, že MÁG lozenge nepoužíval, on totiž ten náš D VII (MÁG) byl MÁG jen napůl... každopádně lozenge nesl, o tom není pochyb.
Pokud o tom chceš debatovat, můžeme klidně v jiném vlákně.
https://www.eduard.com/out/media/1147.pdf v tomto případě se nejedná o nějaký what-if.
https://ipmsnymburk.com/forum/viewtema. ... show_html= kašlete na ty kecy kolem, důležité jsou fotky.
Máš ale pravdu, že MÁG lozenge nepoužíval, on totiž ten náš D VII (MÁG) byl MÁG jen napůl... každopádně lozenge nesl, o tom není pochyb.
Pokud o tom chceš debatovat, můžeme klidně v jiném vlákně.
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Fokkerovy moderní jednoplošníky – prototypy z W.W.I.
Ano, toto má být vlákno o Fokkerových moderních jednoplošnících z konce První světové války.
Takže si myslím, že prvně bych měl rozptýlit obavy o pevnost křídla Fokkeru V.29. U první improvizované vezre zůstalo původní pevné křídlo z Fokkera D-VII. U prototypu V.29 v době zkoušek pak to byl již nový letoun, který měl z D-VII jen trup, jiná kormidla a nové větší a pevnější křídlo než to, co se lámalo na Fokkeru EV.
Asi se mi podařilo odstartovat zaplevelení tohoto vlákna debatou o typu lozenge na letounu z Mnichovského muzea. Pokud by se to omezilo jen na ten letoun, pak by to bylo ještě v pořádku. Jenže pak již to byla debata o kamufláži Fokkerů D-VII a vůbec již nechápu, proč Honza sem zatahuje nějaké přestřelky plné invektiv z kitařského fóra.
Ano, zmínil jsem se o pravidelných šestiúhelnících na kamufláži rakousko-uherských letounech a o tom, že na fotkách co znám je u jejich letounů Fokker D-VII nevidím. Asi jsem byl ovlivněn Šorelovou knihou letadla našich pilotů a obrázkem D-VII v československých barvách. Nyní jsem vše pořádně do detailů prošel a je vidět, že některé letouny MAG měly tzv. Streeaped canouflage, jiné již sloužící Maďarské republice rad, bez ní ale s rudými hvězdami. Ano, ten československý Fokker D-VII asi měl půvpdně šestiúhelníkovou kamufláž, ale z fotky nepoznám, zda ty byly pravidekné, či ne.
Takže si myslím, že prvně bych měl rozptýlit obavy o pevnost křídla Fokkeru V.29. U první improvizované vezre zůstalo původní pevné křídlo z Fokkera D-VII. U prototypu V.29 v době zkoušek pak to byl již nový letoun, který měl z D-VII jen trup, jiná kormidla a nové větší a pevnější křídlo než to, co se lámalo na Fokkeru EV.
Asi se mi podařilo odstartovat zaplevelení tohoto vlákna debatou o typu lozenge na letounu z Mnichovského muzea. Pokud by se to omezilo jen na ten letoun, pak by to bylo ještě v pořádku. Jenže pak již to byla debata o kamufláži Fokkerů D-VII a vůbec již nechápu, proč Honza sem zatahuje nějaké přestřelky plné invektiv z kitařského fóra.
Ano, zmínil jsem se o pravidelných šestiúhelnících na kamufláži rakousko-uherských letounech a o tom, že na fotkách co znám je u jejich letounů Fokker D-VII nevidím. Asi jsem byl ovlivněn Šorelovou knihou letadla našich pilotů a obrázkem D-VII v československých barvách. Nyní jsem vše pořádně do detailů prošel a je vidět, že některé letouny MAG měly tzv. Streeaped canouflage, jiné již sloužící Maďarské republice rad, bez ní ale s rudými hvězdami. Ano, ten československý Fokker D-VII asi měl půvpdně šestiúhelníkovou kamufláž, ale z fotky nepoznám, zda ty byly pravidekné, či ne.
0