Hořice 2012
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
Hořice 2012
8.4. 2012 se koná v Hořicích setkání a soutěž SAM 78.
Pokud máte nějakou maketu či polomaketu na gumu či CO2, jejíž plánek byl otištěn do 31.12.1954, přijeďte si zalítat. Bezva parta, krásné letiště, klobásky v maringotce...
Létají se pochopitelně nejen makety, ale i větroně a gumáky.
Přijeďte si odpočinout od velikonočního běsnění.
Pokud máte nějakou maketu či polomaketu na gumu či CO2, jejíž plánek byl otištěn do 31.12.1954, přijeďte si zalítat. Bezva parta, krásné letiště, klobásky v maringotce...
Létají se pochopitelně nejen makety, ale i větroně a gumáky.
Přijeďte si odpočinout od velikonočního běsnění.
0
Re: Hořice 2012
Přesně jak píše Honza.
A po lítání chodíme do cukrárny.Jo,a rodině domů můžete dovézt pravý Hořický trubičky.To jako že na ně furt myslíte.
A po lítání chodíme do cukrárny.Jo,a rodině domů můžete dovézt pravý Hořický trubičky.To jako že na ně furt myslíte.
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2406
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Hořice 2012
Trubičky jsou dobré, guláš tam byl také výborný a hlavně je to prima letiště s přehledným terénem v okolí (pokud vám nezahapruje časovač a nemusíte prolézat obrovský jabloňový sad vzdálený asi 6 km od místa startu, jak se to stalo mně o Celostátních), bude-li slušné počasí tak bych rád přispěl na benzín a svezl se s vámi...
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2406
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Hořice 2012
Tak abych podpořil větší účast v kategorii BV-min, tak jsem vyhecoval nejšikovnějšího z bažantů , aby tento postavil podle amerického plánlu E. Stahla z konce r. 1946 minimaketu Spitfire Mk IX. Protože vím, jaké jsou dovednosti tohoto chlapce, tak jsem se rozhodl udělat mu na tuto munimaketu stavebnici. Samozřejmě, že verze Mk IX nemůže být s dvoulistou vrtulí a tak jsem udělal poctivou čtyřlistku s děleným kuželem, aby se dala minimaketa dobře natáčet. Také bude třeba doplnit chladiče kapaliny a oleje, což jsou detaily, které tento autor zásadně jaksi vynechával, ale to zase není tak velký problém. Mnohem horší je, že přepážky zakreslené na plánku nepasují a hlavně naprosto špatně jsou zářezy pro pomocné podélníky. Sestavit pak trochu slušně trup je téměř nemožné. Tento problém byl již u minimakety Mig-3 od téhož autora, ale u Spitfire je to mnohem horší !
0
Re: Hořice 2012
Teda náčelníku, snaha chválihodná, ale proč zrovna Spitfire?!?
Na tom éru není nic rovného a problémy s nepasováním přepážek se daly očekávat. A lítal někomu Spitfire jako dvacka, tedy myslím slušně létal?
Takovejch pěknejch old plánů hornoplošníčků existuje, možná by to bylo lepší.
Samozřejmě držím palce, ale aby to pro toho kluka nebylo zklamání.
Na tom éru není nic rovného a problémy s nepasováním přepážek se daly očekávat. A lítal někomu Spitfire jako dvacka, tedy myslím slušně létal?
Takovejch pěknejch old plánů hornoplošníčků existuje, možná by to bylo lepší.
Samozřejmě držím palce, ale aby to pro toho kluka nebylo zklamání.
0
Re: Hořice 2012
Můžete mi někdo vysvětlit, proč mám Hořice zafixované (a v kalendáři zakroužkováno) 28.4.? Jsem si to zase zkomplikoval...
Pááč jsem slíbil na sobotu vykonat návštěvu jednoho váženého pána v Říčanech, dokonce si pro tuto příležitost koupil LIDL jízdenku na vlak (za 199Kč ten víkend kamkoliv).
Pokud se dohodnu - využiji tu víkendovou jízdenku do Ostroměře a pak pochodem vchod na letiště (podle gúglu 3km? to je jako u nás do sámošky). Autem je to pro mne nesjízdné(a neekonomické, zdražili mi firemní auto a své nemám), vlak mi nevadí - stejně na Cruiserovi nemám vrtuli a vícero nedodělávek (determ...), je velký - v kufru bych tedy dovezl něco menšího, když je tu ta řeč o BV-min... ale hlavně bych se podíval na ty, kteří to UMÍ a na to, co neumím já (třeba ty vrtule).
Tak uvidíme, jestli se uvidíme - ale mám se pro sichr někomu přihlásit, nahlásit či někoho varovat?
Apropos - nemyslím že by se v neděli teplotou zakoupené trubičky zkazily - spíš aby byly vodotěsné a větruodolné (koukal jsme na windguru )
Pááč jsem slíbil na sobotu vykonat návštěvu jednoho váženého pána v Říčanech, dokonce si pro tuto příležitost koupil LIDL jízdenku na vlak (za 199Kč ten víkend kamkoliv).
Pokud se dohodnu - využiji tu víkendovou jízdenku do Ostroměře a pak pochodem vchod na letiště (podle gúglu 3km? to je jako u nás do sámošky). Autem je to pro mne nesjízdné(a neekonomické, zdražili mi firemní auto a své nemám), vlak mi nevadí - stejně na Cruiserovi nemám vrtuli a vícero nedodělávek (determ...), je velký - v kufru bych tedy dovezl něco menšího, když je tu ta řeč o BV-min... ale hlavně bych se podíval na ty, kteří to UMÍ a na to, co neumím já (třeba ty vrtule).
Tak uvidíme, jestli se uvidíme - ale mám se pro sichr někomu přihlásit, nahlásit či někoho varovat?
Apropos - nemyslím že by se v neděli teplotou zakoupené trubičky zkazily - spíš aby byly vodotěsné a větruodolné (koukal jsme na windguru )
0
Re: Hořice 2012
Hele, dej vědět, jestli fakt pojedeš a chceš zažít nefalšovanou podkrkonošskou zimu (viz předpověď ), někde bychom dali sraz a kus bych tě popovezl.
Na 99% tentokrát nejedu s Ivanem Šebánkem z Mělníka, ale přes Prahu do Kutné Hory a Hořic.
Obávám se, že do Ostroměře toho zas tak moc nejede a když už, tak je lepší pokračovat směrem na Hořice a když za Domoslavicemi uvidíš letiště, nechat si přibrzdit a vyskočit.
Na 99% tentokrát nejedu s Ivanem Šebánkem z Mělníka, ale přes Prahu do Kutné Hory a Hořic.
Obávám se, že do Ostroměře toho zas tak moc nejede a když už, tak je lepší pokračovat směrem na Hořice a když za Domoslavicemi uvidíš letiště, nechat si přibrzdit a vyskočit.
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2406
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Hořice 2012
Ano párkrát jsem minimaketu Spitfire stavěl a zalétal. Ten první byl malý Spit Mk XIV s pětilistou vrtulíměl jen 400 mm rozpětí dosti přemotorovaná minimaketa létala hezky a při správném způsobu startu byla docela akrobatická, nesměli jste však chtít, aby nějak více klouzala. Popis té akrobacie, včetně závěrečného přistání na stole mezi flašky s pivem je popsána v Modeláři.
Druhý byl Spit Mk VII HF dvacetinka s výškovým špidlatým křídlem, ještě nižší SOP a zatahovacím podvozkem létala moc hezky, ale až s třetí vrtulí s užšími listy a menším stoupáním (malá SOP hůře zvládala velký reakční moment.
Třetí byl opět Spit Mk VIII HF dvacetinka s výškovým špidlatým křídlem měla původně být se zatahovacím podvozkem, ale ten nakonec nemá, zůstal však poměrně tlustý profil, který zhoršuje letové vlastnosti. Poměrně těžká stříkaná dvacetinka v barvách čsl. pilotů je sice hezká, ale velmi choulostivá a možná i trochu podmotorovaná, múžete ji vidět na fotkách. V minulém létě jsem dělal asi 10 letů bez podvozku (40 - 60 sec.) a 5 letů s podvozkem (30 - 45 sec.).
BV-min podle E. Stahla má rozpětí 485 mm je tedy v měřítku 1/24 a velice bych uvítal tip na to, kde lze sehnat obtisky na Spita 1/24.
Ještě malá poznámka : po nefalšované Podkrkonošské zimě zrovna netoužím, to bych raději volil Krkonoše a tůru na běžkách.
Bude-li tak mizerné počasí, jak říká předpověď, pak by asi bylo rozumnější předem říci, že : "Zvítězil rozum nad fanatizmem a soutěž se s ohledem na počasí překládá na náhradní termín, třeba 17.6." Pozdější termín by také prospěl k větší účasti BV-min (moji kluci budou mít Spita a snad i Nieuport 161.
Není snad nutné tam lákat lidi z dálky (benzín je rekordně drahý), jen proto, aby se pak řeklo, je počasí pod psa, létat se nedá, tak trochu pokecáme a jedeme domů....
Druhý byl Spit Mk VII HF dvacetinka s výškovým špidlatým křídlem, ještě nižší SOP a zatahovacím podvozkem létala moc hezky, ale až s třetí vrtulí s užšími listy a menším stoupáním (malá SOP hůře zvládala velký reakční moment.
Třetí byl opět Spit Mk VIII HF dvacetinka s výškovým špidlatým křídlem měla původně být se zatahovacím podvozkem, ale ten nakonec nemá, zůstal však poměrně tlustý profil, který zhoršuje letové vlastnosti. Poměrně těžká stříkaná dvacetinka v barvách čsl. pilotů je sice hezká, ale velmi choulostivá a možná i trochu podmotorovaná, múžete ji vidět na fotkách. V minulém létě jsem dělal asi 10 letů bez podvozku (40 - 60 sec.) a 5 letů s podvozkem (30 - 45 sec.).
BV-min podle E. Stahla má rozpětí 485 mm je tedy v měřítku 1/24 a velice bych uvítal tip na to, kde lze sehnat obtisky na Spita 1/24.
Ještě malá poznámka : po nefalšované Podkrkonošské zimě zrovna netoužím, to bych raději volil Krkonoše a tůru na běžkách.
Bude-li tak mizerné počasí, jak říká předpověď, pak by asi bylo rozumnější předem říci, že : "Zvítězil rozum nad fanatizmem a soutěž se s ohledem na počasí překládá na náhradní termín, třeba 17.6." Pozdější termín by také prospěl k větší účasti BV-min (moji kluci budou mít Spita a snad i Nieuport 161.
Není snad nutné tam lákat lidi z dálky (benzín je rekordně drahý), jen proto, aby se pak řeklo, je počasí pod psa, létat se nedá, tak trochu pokecáme a jedeme domů....
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2406
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Hořice 2012
HOŘICÉÉÉÉÉ
Zalítali jsme si parádně, sice trochu zima, ale nijak hrozně to nefoukalo, chvílemi si to lehalo úplně. Protože zima byla tzv.suchá , ani nepovoloval potah. Termika taky byla-víte jak se lítá na káňata?
Gumáky lítaly parádně, já dal s Yardstickem 3x120 a to prosím první let s jednou prasklou nití, už se mi to nechtělo vytáčet a měnit. Další dva lety na 800 toček do jedenáctistovkového svazku, ten třetí ke káněti.
Větroně si taky zalítali, při vystižení vhodné chvíle ani kluci nemuseli moc běžet.
Ať je to trochu minimaketářské, tak Vlastík lítal parádně se svým Ipráckým Caudronem.
Kdo nepřijel, prohloupil, byla to vhodná příležitost vyzkoušet si chování svých modelů v chladu a trochu větrnějším počasí na přehledné ploše.
Klobáska dobrá, dortíky taky, i když můj zbytnělý břich poslední dobou zcela rozumně sladkosti odmítá .
Zalítali jsme si parádně, sice trochu zima, ale nijak hrozně to nefoukalo, chvílemi si to lehalo úplně. Protože zima byla tzv.suchá , ani nepovoloval potah. Termika taky byla-víte jak se lítá na káňata?
Gumáky lítaly parádně, já dal s Yardstickem 3x120 a to prosím první let s jednou prasklou nití, už se mi to nechtělo vytáčet a měnit. Další dva lety na 800 toček do jedenáctistovkového svazku, ten třetí ke káněti.
Větroně si taky zalítali, při vystižení vhodné chvíle ani kluci nemuseli moc běžet.
Ať je to trochu minimaketářské, tak Vlastík lítal parádně se svým Ipráckým Caudronem.
Kdo nepřijel, prohloupil, byla to vhodná příležitost vyzkoušet si chování svých modelů v chladu a trochu větrnějším počasí na přehledné ploše.
Klobáska dobrá, dortíky taky, i když můj zbytnělý břich poslední dobou zcela rozumně sladkosti odmítá .
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2406
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Hořice 2012
Díky za informaci, takže jste vlastně měli štěstí, zde v Brně to vypadalo dost ošklivě, silný vítr a sněhové přeháňky. Ano jarní termika bývá dost silná, odzkoušel jsem to na Medlánkách před třemi týdny, jenže tam bylo 22 st. C, slunečno a téměř úplné bezvětří, což je jiné kafe...
0