Drncův memoriál 2013 a FLY OFF Schneiderova poháru

Diskuze k minimaketářským soutěžím, setkáním a akcím

Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník

Odpovědět
Lubomir Koutny
Reakce: 31
Příspěvky: 2402
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Drncův memoriál 2013 a FLY OFF Schneiderova poháru

Příspěvek od Lubomir Koutny » 18 čer 2013 18:31

Na OPENSCALE 2013 se líbilo FLY OFF Schneiderova poháru i když hydroplánů mohlo být v soutěži více, kvalitu by zvedl jak Alferyho Curtiss, tak hezký oříšek Macchi M.67, případně dvacetinka a oříšek FEP 1913 hydro, které jsou postavené, ale majitelé na soutěž nepřišli.

Proto jsem se rozhodl zvýšit atraktivitu této soutěže již na Drncově memoriálu mimořádnou cenou. Doporučuji pořádajícímu Tomáši Heinlovi rozšířit memoriál o FLY OFF Schneider Trophy. Dodám cenu pro absolutního vítěze - náramkové hodinky (kopie ROLEX), pokud se přihlásí alespoň 6 soutěžících. Dále doporučuji stanovit startovné výdělečně činní 100 Kč, nevýděleční 50 Kč za kategorii (pak nebude problém zaplatit pronájem plochy). Již v době statického bodování dvacetinek a když nefouká, tak odlétat FLY OFF Schneider Trophy a začít létat old-timery (tím také budou časoměřiči volnější v době létání dvacetinek). Věřím, že Tom mé návrhy akceptuje.

Ještě si dovolím pár doporučení. Budete li stavět hydroplán pro Schneiderův pohár, pak doporučuji jednoplošníky. Mohou to být velmi vhodné typy z prvních ročníků. Za vůbec nejlepší považuji Borel 1912 hydro, Borel Chemet 1913 hydro, REP 1913 hydro, Depperdussin 1913 hydro a hlavně pak Morane Garros 1913 hydro. Dvouplošník jako dvacetinka s plováky má problém v tom, že vrtule je relativně malá a letové výkony jsou pak asi poloviční než u stejného typu s relativně větší vrtulí u M-oř. Pro tuto soutěž nejste vázáni kategorií a proto můžete mít vrtuli tak velkou, jak vám plováky umožní (u nové dvacetinky hned stavět se dvěma vrtulemi, totéž platí i pro FIAT C.29, který je dvacetinkou i oříškem současně). Na závěr doporučení vhodných typů z posledních ročníků : asi nejvodnější je Supermarina S.4, vhodná je také S.5, zato slavné S.6, S.6 a mají velmi malé VOP nato, aby mohly stabilně létat, velmi vhodný je Bernard H.V. 120 s třílistou vrtulí, zajímavý by byl projekt létajícího člunu Bernard s motory v tandemu, velmi vhodné jsou Macchi M.39, M.51, M.67 i M.72, velice zajímavý je Short Crusader, asi nejlétavější by byl Mercury, nebo projektovaný Heinkel.

Znovu ještě před schválením definitivní verze nových pravidel se přimlouvám za to, aby za každé další křídlo u víceplošníků bylo možné vrtuli zvětšit o 3% (nad předepsaných 35% u jednoplošníků). Zkušenost to potvrzuje, že nadhodnocením se to nezachrání. Moje nová dvacetinka RAINBOW má jako originální letoun vrtuli o průměru = 36% z rozpětí, ale je to málo a tak nejlepší letové výkony jsou poloviční, než tomu je u M-oř stejného typu.
0

Odpovědět