AVRO 534
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 11
- Příspěvky: 133
- Registrován: 31 led 2016 15:05
- Bydliště: Chvaletice, okr.Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
AVRO 534
Všem modelářům přeji spokojený nový rok a mnoho úspěchů v tom našem lepení.Využil jsem volna a začal stavbu Avra 534 jako ořecha.Plánek jsem stáhl na internetu a dal se do díla.Nemám ambice postavit super maketu,spíš si odzkoušet jestli to ještě umím.Takže zatím trup balsa 1,5x1,5mm potah balsa 0,8 zbroušená na 0,5.Tady bych měl dotaz,při potahování trupu potahujete vše v jednom celku nebo to opáskujete a potom dobrousíte?Mě to při potahování toho předku vždy prasklo tak sem to polepil páskama 0,5x5mm a potom zabrousil a zatmelil.
0
-
- Reakce: 7
- Příspěvky: 134
- Registrován: 03 bře 2017 13:49
Re: AVRO 534
Taky jsem na tenhle typ koukal, našel jsem další podklady a mám k Mooneyho plánku výhrady - hřbet trupu za pilotem by měl mít spíše trojúhelníkový průřez, jak napovídá většina fotek zadní části trupu
- Přílohy
-
- 8317abbe4e5bc19e3c1ab2a25ec5c905.jpg (61.08 KiB) Zobrazeno 3260 x
0
-
- Reakce: 11
- Příspěvky: 133
- Registrován: 31 led 2016 15:05
- Bydliště: Chvaletice, okr.Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: AVRO 534
Máš pravdu taky jsem na to koukal a před pilotem je potah spíš plochý než do kulata. Je to holt spíš polomaketa ale pro začátek to zatím stačí hlavně aby letěl.
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: AVRO 534
Moc hezký typ. Co budeš dělat s tím trupem za kabinou, trojúhelníkový průřez vršku by vyšel lehčí a bylo by to věrnější. Dáda Ti poslal krásné fotky kostry. Je to velmi inspirativní, myslím, že plováková verze pro Schneiderův pohár by byla nádherná, malé dovážení ve špičkách plováků by bylo rozhodně nesrovnatelně lehčí než to, co u pozemní verze budeš muset nacpat do předku trupu a mohl bys použít delší svazek. Tvar SOP se v průběhu přípravy na SP hodně změnil, což přispělo ke stabilitě. Také modrá barva je mnohem lehčí než bílá, tedy pokud to budeš minimaketu stříkat...
Přikládám fotku finální podoby v době soutěže. Máš li zájem o pořádné podklady, pak mohu zaslat i 3 pohledy - výkresy.
Přikládám fotku finální podoby v době soutěže. Máš li zájem o pořádné podklady, pak mohu zaslat i 3 pohledy - výkresy.
0
-
- Reakce: 11
- Příspěvky: 133
- Registrován: 31 led 2016 15:05
- Bydliště: Chvaletice, okr.Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: AVRO 534
Děkuji za rady i nabídku podkladů. Model asi už dokončím tak jak je, momentálně jde spíš o to jestli mi to stavění ještě vůbec půjde. Pokud ho budu stavět znovu tak rozhodně větší viděl bych to asi tak 1/10-15
Otázkou bude jestli bude model létající nebo statický.
Otázkou bude jestli bude model létající nebo statický.
0
-
- Reakce: 11
- Příspěvky: 133
- Registrován: 31 led 2016 15:05
- Bydliště: Chvaletice, okr.Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: AVRO 534
Tak zase kousek stavby za mnou. Křídla stavěná klasicky ze žeber ,ještě zbývá jedna půlka snad nevyjdou moc těžká. Na potah mám buť střelně silný kondenzák nebo modelsplan,kouknu co se
na netu dá sehnat jiného.
na netu dá sehnat jiného.
0
Re: AVRO 534
Pane Koutný, chtěl jsem se zeptat, na Vaší fotce to vypadá, jako by G-EALG měl zkrácené rozpětí. Tedy oproti výkresu, co jsem našel na netu. Výkres, který zmiňujete Vy má stejná a nebo kratší křídla? Pokud kratší, tak by mě velmi zajímal. Díky.Lubomir Koutny píše: ↑03 led 2020 09:37... Máš li zájem o pořádné podklady, pak mohu zaslat i 3 pohledy - výkresy....
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: AVRO 534
Zajímavá otázka. Rád bych pomohl. Z doby, kdy jsem studoval všechny tehdy dostupmé podklady pro letouny ze Schneiderova poháru si dobře vzpomínám na popisované změny SOP, ty jsou zřejmé i na fotkách. Přiznám se, že na nějakou zmínku o změně rozpětí si nevzpomínám. Přikládám všechny tři výkresy, které mám k dispozici, zatím, jsem je neproměřoval. V knize The Schneider Thropy od D. Moondey je uváděno rozpětí 7.77m a celková délka 6.50m
Asi nejlepší z těch mých tří výkresů je ten AVRO1
Asi nejlepší z těch mých tří výkresů je ten AVRO1
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: AVRO 534
Zajímavé může být změřit poměry délek rozpětí křídla a šířka plováků (přes všechno) v místě zadních vzpěr na fotce, kde by mělo být minimální zkreslení perspektivou já naměřil 170/66. U výkresu je to ale 194/65. Takže toto by podpořilo tvé podezření, že rozpětí bylo zmenšováno....Ale vysvětluj to těm našim neomylným bodovačům při soutěži
0
- Jiří Doležel
- Reakce: 93
- Příspěvky: 714
- Registrován: 26 črc 2012 11:29
- Bydliště: Brno
Re: AVRO 534
Obávám se, že jde pouze o optický klam, z jiných pohledů podle snímků z Bournemouthu už tak krátké nevypadá a pochybuji, že by během jediného ročníku letoun takto zásadně modifikovali, byť byl po neúspěchu předělán zpět na kolovou verzi. Jen doplním, že plováková verze měla označení Avro 539 a tedy jde o úplně jiný letoun, než autor vlákna staví. Držím pěsti při stavbě a omlouvám se za plevelení.Petr P píše: ↑13 led 2020 14:22Pane Koutný, chtěl jsem se zeptat, na Vaší fotce to vypadá, jako by G-EALG měl zkrácené rozpětí. Tedy oproti výkresu, co jsem našel na netu. Výkres, který zmiňujete Vy má stejná a nebo kratší křídla? Pokud kratší, tak by mě velmi zajímal. Díky.Lubomir Koutny píše: ↑03 led 2020 09:37... Máš li zájem o pořádné podklady, pak mohu zaslat i 3 pohledy - výkresy....
avro_539_1919_england.jpg
0
Re: AVRO 534
Díky za výkresy i další fotku a snad mi autor vlákna odpustí krátký odklon od tématu.
0