VOUGHT OS2U KINGFISHER jako M-oř.
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 30
- Příspěvky: 2315
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: VOUGHT OS2U KINGFISHER jako M-oř.
Jirko máš pravdu. že ta vrtule mohla mít listy ještě širší, nebo snad i se větším stoupáním, pak by točila pomaleji a model tak zběsile nestoupal při použití běžné gumy TAN SS 3x1 U mne to je 3,4 g/m. Jenže dělat novou se mi zatím nechce a objevil jsem asi metr gumy TAN II 6x1, z ní uřezal snad správnou šíři 3,1 g/m a udělal nový svazek o délce 460 mm a váze 2,8 g. Max. teoretické otáčky by měly být asi 1860. Bude li v podvečer úplný klid, pak budu znovu, tentokrát opatrněji zkoušet. Doufám, že vše dopadne dobře.
0
-
- Reakce: 30
- Příspěvky: 2315
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: VOUGHT OS2U KINGFISHER jako M-oř.
Dnes v 9 hodin byla velká rosa na plácku, který byl ještě ve stínu, bezvětří bylo cestou na plácek přerušeno závanem po odtrhnutí ohřátého vzduchu, ale při natáčení byl klid, ten nový svazek ze staré gumy TAN II je opravdu měkčí a tak jsem hned natočil 600 otáček, což je 1/3 z předpokládaného maxima při soutěži. Položil jsem ocelovou branku asi na florbal co tam stála a ohrožovala model při přistání, zašel více do prava, aby model měl prostor, pokud by více otevřel zatáčku a to byla chyba. Po startu model moc hezky v půl zatáčce vystoupal do výšky asi 3,5m, chvíli držel horizont a pak velmi pomalu klesal. Ano, můj odhad, že bude létat otevřenější zatáčku byl správný, ale místo statru bylo moc blízko paneláku. Po jednom celém pomalu letětěném okruhu model ve výšce 2,5m narazil do sušáku prádla a z té výšky spadl svisle dolů na zem, kde byla nizoučká tráva. Myslel jsem, že bude znovu odtržen plovák. ale moje předešlá oprava a bambusové výztuhy se ukázaly jako výborné. Plovák perfektně drží. Jenže jsem zjistíl, že strmý pád nepřežila bez úrazu letová vrtule a ta se zlomila v místě nehorším vůbec t.j. těsně vedle osy, kde v papírové trubičce jsou zalepeny koliky listů. Bylo nutné to vyztužit hrotem ze špendlíku a několika nánosy vteřiňáku. Nastavit přesně stejné stoupání na obou listech i s pomocí přípravku není snadné a znovu se ukázalo, že přesnější je optická metoda, jak tvrdí Pavel Stráník. Takže konečně mám jeden svazek který by mohl být dobrý i pro létání v hale. tedy pokud bude někde soutěž, kde je výška stropu alespoň 10m a šířka více jak 15m.
0
-
- Reakce: 30
- Příspěvky: 2315
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: VOUGHT OS2U KINGFISHER jako M-oř.
Dnes ráno v 8 33 bezvětří obrovská rosa, křídlo povolené zvlněné, stejně jako kormidla. natáčím 600 a let nic moc, model nechce stoupat. Točím 1000 a není to o moc lepší. Jdu domů a celý model přelakuji. Odpoledne bylo teplo a já si hezky zaplaval v nové retenční nádrži pod Ořešínským kluzištěm. Již v 16 h jsem doma a je bezvětří, mám hlad musím se najíst, pak beru model a jdu jej přelakovaný přelétnout. Na 600 otáček to nestojí za nic, model nestoupá, nevím, zda je to gumou, nebo aerodynamikou přelakovaného křídla. Točím 1000 je to trochu lepší, ale projevují se slabé závany a model rozhoupávají, přistává s polovinou otáček. Již mne to nebaví, chci vědět, jak to bude létat na větší otáčky, natáčím tedy 1200. což jsou asi 2/3 z maxima, co bych točil pči soutěži v hale. Je momentálně úplné bezvětří, ani váneček. Model hezky stoupá v otevřené zatáčce do výšky 8m, tam nasadí horizont, udělá tři okruhy o průměru asi 20m a přistává na borovici ve výšce 6m. Zatím co hledám vhodnou větev, tak model padá po nose dolů na holouu zem, moje štěstí skončilo, Vzpěry plováku jsou utrženy, celý systém zborcený. Doma se snažím pomoci vteřiňáku to nějak opravit, ale celé se mi to kroutí a ne a ne to celé srovnat. Pak to nechávám uležet aby lepidlo zatvrdlo, až pak budu pokračovat a nakonec opravovat potah, to bude problém, zbyl mi pouze kousek tmavo modrého modelspanu.
Můj závěr je, že ten nový svazek ze staré gumy TAN II pracije výborně pouze po prvním natočení, na další let je třeba točit o 20% více, aby byl stejný moment. Také větší nalakování křídla letovým vlastnostem neprospělo, ideální je, když modelspan je lakován jen do sametového povrchu, ale to nakonec již vím od doby, kdy se to projevilo u wakefieldů. A hlavně létat s Kingfisherem na plácku mezi paneláky, parčíkem a dálnicí je obrovský risk, který se mi nevyplatil.
Můj závěr je, že ten nový svazek ze staré gumy TAN II pracije výborně pouze po prvním natočení, na další let je třeba točit o 20% více, aby byl stejný moment. Také větší nalakování křídla letovým vlastnostem neprospělo, ideální je, když modelspan je lakován jen do sametového povrchu, ale to nakonec již vím od doby, kdy se to projevilo u wakefieldů. A hlavně létat s Kingfisherem na plácku mezi paneláky, parčíkem a dálnicí je obrovský risk, který se mi nevyplatil.
0
-
- Reakce: 30
- Příspěvky: 2315
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: VOUGHT OS2U KINGFISHER jako M-oř.
Asi bude dobré toto vlákno uzavřít jako kruh, tedy fotkami mého původního Kingfishera z června 1980 on tehdy létal jak v pozemní, tak i v plovákové verzi. Ani jsem nedoufal, že je ještě najdu.
0