Veron Comper Swift

Stavba konkrétních minimaket a létání s nimi, foto a video

Moderátoři: Vladimír Alfery, Pavel Stráník

Uživatelský avatar
Sopwith
Reakce: 2
Příspěvky: 56
Registrován: 11 čer 2018 22:50
Bydliště: Řež u Prahy

Re: Veron Comper Swift

Příspěvek od Sopwith » 08 zář 2019 13:05

Následně jsem vzal křídlo a jel jsem na "ostro".
Výsledek lepší než pokusné křídlo i když na pár místech to ještě není ono.
Problémové místo je na horní straně u centroplánu, kde se mi papír lepí na konstrukci.
U třetího pole z prava jsem vrásky chtěl vyhladit malým štetečkem namočeným do vody - Velký omyl - celé pole šlo dolů a znova a lépe :D .
Přílohy
m_IMG_0923.jpg
m_IMG_0923.jpg (40.01 KiB) Zobrazeno 382 x
m_IMG_0924.jpg
m_IMG_0924.jpg (38.9 KiB) Zobrazeno 382 x
0

Uživatelský avatar
Sopwith
Reakce: 2
Příspěvky: 56
Registrován: 11 čer 2018 22:50
Bydliště: Řež u Prahy

Re: Veron Comper Swift

Příspěvek od Sopwith » 08 zář 2019 13:07

Následně ocasní plochy.
Ještě nejsou vypnuty...
Přílohy
m_IMG_0977.jpg
m_IMG_0977.jpg (57.18 KiB) Zobrazeno 382 x
m_IMG_0978.jpg
m_IMG_0978.jpg (56.75 KiB) Zobrazeno 382 x
m_IMG_0979.jpg
m_IMG_0979.jpg (52.63 KiB) Zobrazeno 382 x
m_IMG_0980.jpg
m_IMG_0980.jpg (70.78 KiB) Zobrazeno 382 x
0

Uživatelský avatar
Sopwith
Reakce: 2
Příspěvky: 56
Registrován: 11 čer 2018 22:50
Bydliště: Řež u Prahy

Re: Veron Comper Swift

Příspěvek od Sopwith » 08 zář 2019 14:04

Docela mám obavy až budu lakovat kormidla tak aby se mi jednotlivé strany nepřilepili k sobě...
Jirka
0

discobolos
Reakce: 4
Příspěvky: 1173
Registrován: 09 úno 2010 19:20
Bydliště: Ostrava

Re: Veron Comper Swift

Příspěvek od discobolos » 08 zář 2019 15:21

Jó, to je občas problém, pokud jsou ocásky z tenkých lišt.
Zkus nejdřív lehce stříknout vodou z obou stran, tím se to neslepí (pokud jo, navhčís dané místo a pusou sáním rozlepíš), trochu vypne a vytvoří se alespoň ten jednomilimetrový prostor mezi horním a dolním potahem. Pokud máš stříkací pistoli, pak první vrstvu taky stříknout, pak už by to mělo jít natírat štětcem.
0

Uživatelský avatar
Sopwith
Reakce: 2
Příspěvky: 56
Registrován: 11 čer 2018 22:50
Bydliště: Řež u Prahy

Re: Veron Comper Swift

Příspěvek od Sopwith » 08 zář 2019 20:48

Děkuji moc za rady Dušane.
0

Emil
Reakce: 3
Příspěvky: 116
Registrován: 30 kvě 2012 17:57
Bydliště: Kuřim

Re: Veron Comper Swift

Příspěvek od Emil » 09 zář 2019 13:53

Sopwithe, malá rada, aby se ti na ocaskách horní a dolní strana neslepila. Je to sice pracnější, ale o to dýl to trvá...

První vrstvu lakuju velmi zředěným lakem, přetahuji jen špičkou štětce. Co je ale důležité, nelakuji celou plochu, ale mezi tahy nechávám mezírku suchého papíru. Je důležité nevést tahy šikmo, ale kolmo k náběžce/odtokovce (jinak vyrábíš vrtuli). Tím že je lak hodně naředěný, nedochází k velkému rozdílu v pnutí mezi nalakovaným a nenalakovaným papírem. A ty proužky nenalakovaného paíru zajistí, že lakem navlhčený papír neprosedne a neslepí se s potahem z druhé strany.

Každou další vrstvu již o něco málo hustším lakem a něco málo vydatněji. Ono pokud papír na sobě už nějakou vrstvu laku má, vlní se míň.

Po jedné takové vrstvě netřeba čekat den v šabloně, dám tam takto dvě/tři vrstvy které by odpovídaly jedné normální (vždy jen počkat, než lak zaschne) a pak s tím do šablony.

Dobré to je i v tom, že nebudeš-li dotahovat štětcem až přes nosník (náběžku/odtokovku), jen ho na konci tahu u nosníku papír lehce navlhčíš, neotřeš lak o hranu, nepropije se pod papír a lak v koutu mezi papírem a nosníkem ti nevtáhne papír pod obrys.
0

Emil
Reakce: 3
Příspěvky: 116
Registrován: 30 kvě 2012 17:57
Bydliště: Kuřim

Re: Veron Comper Swift

Příspěvek od Emil » 09 zář 2019 17:54

PS.: Ostatně toto lze udělat i při prvotním vypínání vodou, pokud není po ruce rozprašovač, co umí udělat jen jemnou mlhu. Nebo nemá možnost protáhnout papír nad párou z konvice (tahle rada není ode mě, je ale z tohoto fóra - Martin Huk?).
0

Odpovědět