Lozenge, resp. šestiúhelníky na ČS Fokkeru byly pochopitelně nepravidelné. Vždyť to na těch fotkách přeci jasně musíš vidět. Tento byl původně z Fokkerovy fabriky, MÁG ho měl spolu s několika dalšími kusy jen jako vzor. Nakonec tam namontovali vlastní motory, ten ČS u nás nakonec létal s motorem s Albatrosu, z toho, který je v Šorelovi, a který vlastně jen přiletěl a hned havaroval. (A vypadal jinak, než v Našich pilotech)
MÁG Fokkery lozengem nikdy nepotahoval.
Lozenge je jinak téma na hodně dlouho. Kdysi jsem měl docela objemnou složku v PC, ale kdo ví, kam mi zmizela. Ale myslím, že i tady se najdou specialisti, pokud bychom toto téma chtěli řešit.
Omlouvám se, už ti tady ty jednoplochy nebudu plevelit, můžem o D VII pokecat v jiném vlákně

Jen malá poznámka: Šorela dnes nemůžeš brát vážně, zrovna tak LaK ze sedmdesátých a osmdesátých let, a stejně tak i tehdejší zahraniční časopisy. Dneska je bádání úplně jinde, jen se dopídit k těm seriózním pramenům, ne k tomu, co se občas ještě stále opisuje z těch dávno překonaných publikací.
Na druhou stranu je dnes hojně rozšířen fenomén what-if - třeba ten Udetův jednoploch - což občas taky mate
