Nejbližší akce

10.11.2017

IIFI Nijmegen 2017

Vánoční Rampouch 2010 - 11.12.2010 Děčín, Sportovní hala

Pár slov k průběhu: tradiční soutěž především halových modelů a házedel se letos poprvé neodehrávala ve staré budově ještě staršího nádraží, ale nově v tenisové hale – shodou okolností u hlavního nádraží. Cesta vlakem byla pohodlná a příjemná. V hale nás ale čekalo nemilé překvapení v několika podobách. Nejvíce asi vadil povrch podlahy – imitace tenisového trávníku, která dost špinila cokoliv, co upadlo. Dále – hala je sice vysoká 14m, ale jen v nejvyšším bodě, tato výška je však pro lety prakticky nevyužitelná

Účast soutěže oříšků a pistacií byla letos hojná. Kromě tradičního složení hochů z Prahy (Adam, Viktor, Robert, Martin) dorazili i hoši Martin Hartl a Ondra Krucký, zapojil se i Pavel Formánek. Modelů bylo 25, oříšky i pistacia. Nebudu popisovat jednotlivé typy, stejně je znáte. Ani jsme nedělali fotky, ale o to více jsme točili videa, takže si je vychutnejte. V hale bylo dost zima, bylo poměrně hodně stržených gum při natáčení, kupodivu se to obešlo beze ztrát.

Při vyhlašování výsledků jsme se jednoznačně shodli na tom, že soutěž byla skoro jako exhibiční létání – létalo to opravdu VŠEM a pěkně. Nebyl snad model, který by byl vzdorovitý. V čase, který byl vyměřen pro oříšky a pistacia střídal jeden model druhý, atmosféra byla skoro jako na Interscale, kde se hezkým letům tleská – přihlížející haloví modeláři důvod k potlesku opravdu měli. Pěkné to bylo.

Nové modely a rarity: Zbrusu nový model přinesl Robert, Aero A-35, model letěl hned napoprvé, výborně, je to hezký přírůstek do Robertovy flotily ČSA. Mimo soutěž jsme také zkoušeli halu pro kategorie F4D a F4E. Hrubý povrch haly Adamův gumou poháněný Vindicator sice při startu ze země nakonec překonal a odlepil se, ale neobešlo se to bez havárie. Zlín XII na střídavý motor si s povrchem poradil lépe, ale všichni se shodli na tom, že tyto kategorie budeme létat radši opět tradičně v Teplicích. Závěr celého setkání patřil rozkošnému poletování Caudrona 1912, který definitivně konvertoval na CO2 pohon motorem G-10.

A na závěr odkazy na avizovaná videa:

Aero A-35

Bu-131 pistacio

Fly Bi-Baby

Bu-131 peanut

Fike E

Fokker E.III

Fokker D.VII

Hornisse

Macchi M.67

Nieuport IV

Zlin XII

[Martin Huk]

Výsledková listina ve formátu PDF (15kB)

Fotogalerie (foto Martin Huk)

IMGP0380.JPG

Macchi M.67 Martina ...

IMGP0382.JPG

Fly Bi-Baby Martina ...

IMGP0383.JPG

Fokker F.VII Roberta...

IMGP0385.JPG

Sorrell Hyperbipe Ma...

IMGP0386.JPG

Aero A-35 Roberta Pa...

IMGP0387.JPG

Kokusai Ta-Go Ondřej...

IMGP0389.JPG

Plovákový Borel Ondř...

IMGP0392.JPG

Bodování