Fokker Dr.I
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
Re: Fokker Dr.I
Kdysi byl článek o filmu Modrý max v L+k . Lozeng nikdy Fokkery Dr. I nenosily . A pak barvy měli upravené kvůli druhu barevného filmu , aby jim to braly kamery . Jinak nátěry na základní barvu byly dělány tzv. suchým štětcem ručně . Pak co kus , to originál , pouze se drželi nějakého vzoru . Stačí se podívat na původní , i když černobílé fotky např. v Fokker DR.I Jagdstaffeln od Albatros prod. .
0
Re: Fokker Dr.I
Nojo, Blue Max, to je už hodně jiné kafe. Tam třeba byly repliky Pfalze D.III (z Tiger Mothu udělané?) celé včetně trupu v lozengu. Ha, pěkná ptákovina.
0
Re: Fokker Dr.I
Steve, stavel jsem Dr.I 1/20 podle planku Radka Gregovskeho. Pokud si pamatuji, vyskovka byla proti ose trupu potlacena jako v originale, a tvorila nulovy zaklad pro stupneni křídla (stredove kridlo uhel nabehu cca + 2,5 - 3 stupne. Spodni kridlo o fous vic a horní kridlo mene). Motor potlaceny 4stupne dolu proti ose trupu. Vyoseni motoru doprava cca 3 stupne. Vaha modelu bez gumy: 27,6,g, z toho hlavice s vrtuli a olovem 13,2g. Lital na gumu 01/2010, 4x 2,6 x 360mm. To byla guma do haly.
Jo, a vzepeti bylo nejvic na spodnim kridle a postupne se zmenšovalo, aby se silueta horního křídla přibližovala předloze bez vzepeti. Ale i na hornim kridle nejake vzepeti bylo.
Tady je let z Interscale 2010, kde jsem ho v podstatě zalitaval.
https://m.youtube.com/watch?v=BfhyiJFUNJg
Třeba informace někomu pomohou stavět tuto nádhernou předlohu.
Jo, a vzepeti bylo nejvic na spodnim kridle a postupne se zmenšovalo, aby se silueta horního křídla přibližovala předloze bez vzepeti. Ale i na hornim kridle nejake vzepeti bylo.
Tady je let z Interscale 2010, kde jsem ho v podstatě zalitaval.
https://m.youtube.com/watch?v=BfhyiJFUNJg
Třeba informace někomu pomohou stavět tuto nádhernou předlohu.
0
Re: Fokker Dr.I
Pomůže to, mě ano.
Jen ....jsou tu rozporuplné informace, zkusím to nějak vyhodnotit
Mám info, že na Radkově plánku úhly uvedeny nejsou, stejně jako vzepětí.
Ale to nevadí, prakticky všichni mají na horním křídle větší úhel než na dolním, což je trochu v rozporu s výše uvedeným vláknem o seřízení.
I já napsal, že to tak chci...
A evidentně jim to také létalo...
Jen ty píšeš opačně (dole větší, nahoře menší), což souhlasí s tím vláknem a i já to považuju za správné.
A navíc to evidentně letí (samozřejmě, velikost, profil...).
Takže asi dám největší úhel dole a nejmenší nahoře.
A co plocha mezi koly, občas uváděná jako čtvrté křídlo?
Jen ....jsou tu rozporuplné informace, zkusím to nějak vyhodnotit
Mám info, že na Radkově plánku úhly uvedeny nejsou, stejně jako vzepětí.
Ale to nevadí, prakticky všichni mají na horním křídle větší úhel než na dolním, což je trochu v rozporu s výše uvedeným vláknem o seřízení.
I já napsal, že to tak chci...
A evidentně jim to také létalo...
Jen ty píšeš opačně (dole větší, nahoře menší), což souhlasí s tím vláknem a i já to považuju za správné.
A navíc to evidentně letí (samozřejmě, velikost, profil...).
Takže asi dám největší úhel dole a nejmenší nahoře.
A co plocha mezi koly, občas uváděná jako čtvrté křídlo?
0
Re: Fokker Dr.I
- Jak nastavit křídla vůči sobě? Mám v úmyslu nastavit střední křídlo vůči VOP na +2,5, dolní cca 1,5-2°, horní pak 3-3,5°.
Tohle jsem napsal špatně, chci to opačně, největší úhel na dolním křídle, nejmenší na horním...
Chyba, omlouvám se...
Tohle jsem napsal špatně, chci to opačně, největší úhel na dolním křídle, nejmenší na horním...
Chyba, omlouvám se...
0
Re: Fokker Dr.I
Občas si řikám, zda by nebylo lepší a hlavně rychlejší postavit si nějaký jednoduchý test-bed, a na něm zkoušet různé úhly nastavení atd. V přibližné velikosti, jednoduchý tyčkový trup, stavitelná lože křídel.... asi to spáchám pro Moř velikost...
0
Re: Fokker Dr.I
Čtvrté křídlo bych laicky udělal se stejným náběhem jako spodní křídlo. Asi jsem to taky na modelu tak měl.
Ohledně stupnění náběhu křídel u víceplošníků mám za to, že to taky Tonda tady na fóru už jednou vysvětloval, jen nevím kde. Každopádně u víceplošníků, pokud bych ještě nekdy stavěl, tak dole větší úhel náběhu než nahoře.
Ohledně stupnění náběhu křídel u víceplošníků mám za to, že to taky Tonda tady na fóru už jednou vysvětloval, jen nevím kde. Každopádně u víceplošníků, pokud bych ještě nekdy stavěl, tak dole větší úhel náběhu než nahoře.
0
Re: Fokker Dr.I
Já to měnit nebudu . Tak jak jsem to dal na výkres před 30 lety , tak to budu mít i na pátém . Všechny Dr.I létali s tím seřízením jak jsem to uvedl na výkresu . Jenom negativy dávám jen na horní křídlo . Výkres jsem už na vlákno dal .
0
Re: Fokker Dr.I
Respektuji zkušenosti každého, kdo tu žaluzii postavil
Je možné, že je to specifický typ a s rozumným vzepětím poletí vždy. Kéž by
A každý byl v jiné velikosti i hmotností ( a výrazně těžší RC se chová jinak).
K tomu jiný profil...
Možná poletí v jakémkoliv rozumném nastavení
Jak už jsem uvedl, Z.Raška mi kdysi řekl: "Víš, já dám obě stejně a ono to lítá"
A jeho Dreidecker má všechna křídla +2°.
Díky všem za rady, pokračujte
Mam za to, že to využijí i jiní, časem
Je možné, že je to specifický typ a s rozumným vzepětím poletí vždy. Kéž by
A každý byl v jiné velikosti i hmotností ( a výrazně těžší RC se chová jinak).
K tomu jiný profil...
Možná poletí v jakémkoliv rozumném nastavení
Jak už jsem uvedl, Z.Raška mi kdysi řekl: "Víš, já dám obě stejně a ono to lítá"
A jeho Dreidecker má všechna křídla +2°.
Díky všem za rady, pokračujte
Mam za to, že to využijí i jiní, časem
0
Re: Fokker Dr.I
Všechny se chovaly stejně dobře . Od 500 mm ( 85 gramů ) přes 600 mm ( nejdřív 105 po odlehčení další opět 85 gramů ) navíc všechny na CO2 až po RC 700 mm se 400 gramy . Teď mám rozestavěného o rozpětí 600 mm a počítám hmotnost okolo 200 gramů . U všech stejný profil .
0
Re: Fokker Dr.I
Já nechci překročit 200g.
Kdyby šlo jen o to co chci...
Rozpětí včetně "uší" 729 mm.
Jaký tam máš profil?
Já tlustý CRD...
Kdyby šlo jen o to co chci...
Rozpětí včetně "uší" 729 mm.
Jaký tam máš profil?
Já tlustý CRD...
0
Re: Fokker Dr.I
Já ta mám ten co je na výkrese . Při 729 to má už slušnou u plochu . Hlavně to musí být taky pevný . Hlavně podvozek a lože motoru .
0