V Teplicích se každoročně koná velká soutěž halových maket. Již několik let si říkám, že bych se tam rád podíval, vždy to nějak nevyšlo, ale příští rok tam chci zajet a případně to spojit s výletem do Českosaského Švýcarska.
Nicméně slušelo by se přijít tam s novým modelem a rád bych něco extra.
V Němečkových vojenských letounech z 1. světové války je fotka plovákového dvouplošného bombardovacího dvoutrupáku se střední gondolou (nevím zda je to dvoumotorové, nebo na střední gondole je v zadu další motor).
Němeček píše, že se jedná o A.D. 1000. Někde jsem asi na to narazil a bylo tam označení White.
Další podobný dvoutrupák má být Wight 187 o rozpětí 34m se dvěma motory Samson. Bohužel od tohoto nemám ani tu fotku.
Moc prosím každého, kdo má nějakou fotku, nebo 3-pohled od těchto typů. V Brně zatím není sníh, abych mohl na běžky, můj nový Su-1 je hotový a tak bych rád některá z těchto dvou monster nakreslil jako peanuta a pomalu v době Vánoc začal stavět.
Podklady na A.D. 1000 a Wight 178
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2517
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2517
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Podklady na A.D. 1000 a Wight 178
Moc rád bych poděkoval Ivanovi Horníčkovi za další 4 fotky tohoto letounu, nyní by ještě bodnul nějaký 3-pohled.
Nevím totiž jak přesně vypadala prostřední gondola vzadu, vrtule tam byla jen dvoulistá ?
Nevím totiž jak přesně vypadala prostřední gondola vzadu, vrtule tam byla jen dvoulistá ?
0
Re: Podklady na A.D. 1000 a Wight 178
Tohle se píše o A.D.1000 na Wikipedii. Fotky tam nejsou.
Pancéřování letadel
Pancéřování letadel je silně omezeno požadavkem na minimální hmotnost. Proto jsou jím vybaveny jen některé druhy letadel - speciálně bitevní letouny. První pokusy s pancéřovou ochranou prováděly válčící strany za 1. světové války. Vznikly jak typy letadel, vybavené jen odnímatelnými pancéřovými pláty, chránícími posádku, tak i kompletně pancéřovaná letadla. Angličané sestrojili v roce 1915 těžký hydroplán s pancéřovou kabinou včetně neprůstřelných skel (A.D. 1000), ale ten se nevznesl výše než 10 m nad hladinu. V dalším roce války přišli Němci s letouny, vybavenými přídavnými pláty kolem prostoru posádky, nádrží a motoru. Než se stačilo pancéřování více vyvinout, válka skončila. Za druhé světové války se stalo pancéřování standardem pro bitevní letouny a je tomu tak dodnes.
Pancéřování letadel
Pancéřování letadel je silně omezeno požadavkem na minimální hmotnost. Proto jsou jím vybaveny jen některé druhy letadel - speciálně bitevní letouny. První pokusy s pancéřovou ochranou prováděly válčící strany za 1. světové války. Vznikly jak typy letadel, vybavené jen odnímatelnými pancéřovými pláty, chránícími posádku, tak i kompletně pancéřovaná letadla. Angličané sestrojili v roce 1915 těžký hydroplán s pancéřovou kabinou včetně neprůstřelných skel (A.D. 1000), ale ten se nevznesl výše než 10 m nad hladinu. V dalším roce války přišli Němci s letouny, vybavenými přídavnými pláty kolem prostoru posádky, nádrží a motoru. Než se stačilo pancéřování více vyvinout, válka skončila. Za druhé světové války se stalo pancéřování standardem pro bitevní letouny a je tomu tak dodnes.
0
- Jiří Doležel
- Reakce: 100
- Příspěvky: 731
- Registrován: 26 črc 2012 11:29
- Bydliště: Brno
- Jiří Doležel
- Reakce: 100
- Příspěvky: 731
- Registrován: 26 črc 2012 11:29
- Bydliště: Brno