Arsenal VG-32
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2406
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Arsenal VG-32
Na různé zde publikované názory o neexistenci Arsenalu VG-32 bych zde tedy rád uvedl asi toho nejpovolanějšího a ve světě uznávaného W. Greena W.W.II volume one
0
- Vladimír Alfery
- Reakce: 27
- Příspěvky: 274
- Registrován: 14 zář 2010 16:09
- Bydliště: Uherské Hradiště
Re: Arsenal VG-32
Lubomir Koutny píše: ↑09 zář 2020 13:05Na různé zde publikované názory o neexistenci Arsenalu VG-32 bych zde tedy rád uvedl asi toho nejpovolanějšího a ve světě uznávaného W. Greena W.W.II volume one
Jeho existenci nikdo nepopírá... jen s jedním ale [1]
překlad:The VG-32, which was, in fact, preceded by the VG-33, owing to delays in the delivery of its engine, was powered by a 1,040 h.p. Allison V-1710-C15 twelve-cylinder 60° Vee liquid-cooled geared and supercharged engine, but this prototype was not flown as, two weeks before its scheduled maiden flight, it was seized by German forces at Villacoublay.
VG-32, kterému ve skutečnosti předcházel VG-33, kvůli zpoždění při dodávce jeho motoru, byl poháněn výkonem 1040 hp. Allison V-1710-C15 dvanáctiválcový 60° Vee kapalinou chlazený motor s přeplňováním, ale s tímto prototypem se neletělo, protože dva týdny před plánovaným prvním letem byl zabaven německými sílami ve Villacoublay.
[1]
1. Definice makety
Maketa je zmenšeninou letadla těžšího vzduchu, které neslo člověka a které letělo
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2406
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Arsenal VG-32
Přiznám se, že mne ta diskuze již unavuje. Ten letoun (tedy drak, motor se několikrát měnil), jistě létal a člověka nesl, napřed s motorem HS, pak dostal Allison a ještě před záletem jej zabavili Němci a spolu s dalšími třemi VG-33 odvezli k testům do Rechlinu (je pravděpodobné, ale dokumentačně dosud neprůkazné, že tam s Allisonem létal - byl testován), pak b\l vrácen zpět a protože již nebylo reálné dostat z USA další motory pro výrobu VG-32 u firmy Michelin, tak letoun dosta nový, výkonnějši motor HS a znovu létal. Drak je naprosto stejný s řadovými VG-33, při instalaci motoru Allison se příď prodloužila o 0,48m, toto Jano dokumentačně s okótovaným bokorysem bodovačům předložil.
Pokud stále platí, že dvacetinka nemusí mít přesně ty barvy jako předložené foto, pak by mělo být po problému.
Pokud stále platí, že dvacetinka nemusí mít přesně ty barvy jako předložené foto, pak by mělo být po problému.
0
- Ivan Horníček
- Reakce: 93
- Příspěvky: 631
- Registrován: 20 bře 2015 23:39
- Bydliště: Postřelmov
Re: Arsenal VG-32
Pokud mají někteří aktivní přispívatelé pravdu, že příčinou jisté krize dvacetinek je jen má osoba, pak problém je vyřešen. Letošním rokem my s Tomem Heinlem - poslední zástupci staré gardy minimaketářů končíme se soutěžním létáním dvacetinek na soutěžích dle Alferyho pravidel. Takže hoši kategorie je vaše a ukažte, co umíte!
L. Koutný
Důležité je to - Takže hoši kategorie je vaše a ukažte, co umíte!
L. Koutný
Důležité je to - Takže hoši kategorie je vaše a ukažte, co umíte!
0
Re: Arsenal VG-32
Luboši, nezlob se, ale hájíš neobhajitelné. Až najdu Replic s rozshálou monografií Arsenalů, pošlu...i tam se psalo, že VG 32 nikdy neletěl. Nemyslím si, že by Francouzi kecali.
A polské podklady nejblíže pravdě?? Myslíš polské podklady, které jsou i u jiných typů z 99,73% jen kompilacemi poskládanými z nejrůznějších jiných publikací, často si navzájem odporujících, kde jsou ukradené pérovky, nesmyslné výkresy, špatné popisky u fotek atd.??
P.S. Když Arsenal, tak jedině VB.10
A polské podklady nejblíže pravdě?? Myslíš polské podklady, které jsou i u jiných typů z 99,73% jen kompilacemi poskládanými z nejrůznějších jiných publikací, často si navzájem odporujících, kde jsou ukradené pérovky, nesmyslné výkresy, špatné popisky u fotek atd.??
P.S. Když Arsenal, tak jedině VB.10
0
Re: Arsenal VG-32
Uffff... Ivane, už jsem se lekl že to píšeš ty. A říkám si proč?Ivan Horníček píše: ↑09 zář 2020 21:04Pokud mají někteří aktivní přispívatelé pravdu, že příčinou jisté krize dvacetinek je jen má osoba, pak problém je vyřešen. Letošním rokem my s Tomem Heinlem - poslední zástupci staré gardy minimaketářů končíme se soutěžním létáním dvacetinek na soutěžích dle Alferyho pravidel. Takže hoši kategorie je vaše a ukažte, co umíte!
L. Koutný
Důležité je to - Takže hoši kategorie je vaše a ukažte, co umíte!
Ale naštěstí ne. I když nesoutěžíš, rád se pokochám krásnými modely a pokecám
Myslím, že to unavuje víc lidí.. .
Ať je historie jakkoliv možná či vývoj pravděpodobný a logický, neexistuje o tom tvrzení doklad. A jediná informace je, že typ byl dva týdny před záletem zabaven a další osud tohoto typu není zdokumentován. Ergo, není doklad že vzlétl a nesplňuje minimaketářská pravidla.
Bodovači musí bodovat podle předložených podkladů.
Kdyby to bylo jinak (naštěstí nebývá, jakkoliv to někomu nesedi), byl by opět oheň na střeše. A právem.
Takže.. . Vybrat typ, o kterém není doloženo že skutečně vzlétl (a dodržet i dříve platnou klauzuli) je pozvánka na nepřipuštění do soutěže. A hádat se?
Bodovačům tedy nelze nic vytýkat. A pravidlům už vůbec ne.
0
Re: Arsenal VG-32
To je mazec, kolik času je někdo ochoten věnovat debatě o nesmrtelnosti chrousta..
Pokud je nějaká soutěž (nejen modelářská), které se chci zúčastnit, tak její pravidla prostě respektovat musím. A pokud se mi ta pravidla nelíbí, tak se účastnit nebudu. Je to přece každého volba a je tak jednoduchá. Ale nesplnit pravidla a pak se domáhat "rehabilitace", to pak vede k ukřivděnosti a sálodlouhým debatám o ničem..
Pokud je nějaká soutěž (nejen modelářská), které se chci zúčastnit, tak její pravidla prostě respektovat musím. A pokud se mi ta pravidla nelíbí, tak se účastnit nebudu. Je to přece každého volba a je tak jednoduchá. Ale nesplnit pravidla a pak se domáhat "rehabilitace", to pak vede k ukřivděnosti a sálodlouhým debatám o ničem..
0
Re: Arsenal VG-32
No jo, ale co když se jedná o notoricky známý typ, třeba Me-110, který vzlétl v mnoha exemplářích, ale konkrétní stroj, který si soutěžící vybral jako předlohu, nikdy nevzlétl ???
0
Re: Arsenal VG-32
Jeho riziko
Mimochodem - někdo se Radka ptal na Me-109K.
Tedy asi na výkres.
Ten existuje. Ale jestli vzlétl, je doložené zbarvení a fotky (alespoň jedna - a ne modelu ; -) ...), to už je na risk, jak jsem psal výše.
A zrovna u "stodevítky" i "stodesítky" nechápu, proč si vybrat zrovna verzi s problémovými či chybějícími podklady. A u Arsenalu vlastně taky.
Jó, kdyby to byl prototyp něčeho hodně zajímavého... ale pak se nemůžu divit adekvátní bodové nadílce.
Nejdou podklady-nejsou body. Není podle čeho.
A že se dříve už pár téměř stobodových modelů stavěných podle mušky objevilo....
Mimochodem - někdo se Radka ptal na Me-109K.
Tedy asi na výkres.
Ten existuje. Ale jestli vzlétl, je doložené zbarvení a fotky (alespoň jedna - a ne modelu ; -) ...), to už je na risk, jak jsem psal výše.
A zrovna u "stodevítky" i "stodesítky" nechápu, proč si vybrat zrovna verzi s problémovými či chybějícími podklady. A u Arsenalu vlastně taky.
Jó, kdyby to byl prototyp něčeho hodně zajímavého... ale pak se nemůžu divit adekvátní bodové nadílce.
Nejdou podklady-nejsou body. Není podle čeho.
A že se dříve už pár téměř stobodových modelů stavěných podle mušky objevilo....
0
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Arsenal VG-32
To já právě nevím přesně. Snad ano. Snad je to doloženo
(nezkoumal jsem).
Jen jako příklad, že před časem tady byly dohady ohledně této verze. Jestli nebyly vhodné výkresy či sporná kamufláž...ta hnedohnědá...?
Nebo jiný důvod rozepře....? Nevím a neřeším.
Jen že se na tu verzi někdo ptal. A já na výkres chvíli potom narazil.
(nezkoumal jsem).
Jen jako příklad, že před časem tady byly dohady ohledně této verze. Jestli nebyly vhodné výkresy či sporná kamufláž...ta hnedohnědá...?
Nebo jiný důvod rozepře....? Nevím a neřeším.
Jen že se na tu verzi někdo ptal. A já na výkres chvíli potom narazil.
0